|
|
|
|
|
|
Sainz: Jestem sfrustrowany okolicznościami z Q3 |
Hiszpan jest zdania, iż dysponował tempem umożliwiającym walkę o pole position. |
|
•Nataniel Piórkowski, 22 maja 2021, wyświetlenia: 1099 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Carlos Sainz czuje, że był w stanie pokonać zespołowego kolegę – Charlesa Leclerca w walce o pierwsze pole startowe do Grand Prix Monako.
Leclerc prowadził w klasyfikacji Q3 po świetnym czasie z pierwszego przejazdu, ale później rozbił swój bolid w trzecim sektorze. Czerwone flagi przeszkodziły pozostałym kierowcom w poprawie wyników, co szczególnie pokrzyżowało szyki Sainzowi, który od początku weekendu prezentował bardzo konkurencyjne tempo.
„Prawdę mówiąc jestem bardzo rozczarowany. Ciężko to zaakceptować, pogodzić się z tym. Nie każdego dnia ma się szansę zdobyć pole position w Monako a dzisiaj z całą pewnością miałem tempo, aby tego dokonać. Ze względu na okoliczności nie miałem nawet szans, aby o nie powalczyć. Możecie sobie tylko wyobrazić, jak bardzo frustrujący jest dla mnie ten dzień”.
Zapytany o to, jak szybkie mogło być jego ostatnie szybkie okrążenie, Sainz odparł: „Cóż, przede wszystkim na pierwszym przejeździe straciłem trochę czasu w porównaniu do mojego najlepszego kółka. Wiedziałem, że przy ewolucji nawierzchni w moim zasięgu jest czas na poziomie 1m10,1s-1m10,2s”.
„Na pierwszym okrążeniu miałem przed sobą dużo bolidów. Już w pierwszym zakręcie natknąłem się na Pereza, który nie ustąpił mi miejsca. Straciłem przez to jedną dziesiątą sekundy. Później jechałem już bardzo szybko, ale w trzynastym zakręcie ujrzałem żółtą flagę i musiałem zrezygnować. Od początku weekendu jestem w dobrej formie i miałem tempo, aby wygrać te kwalifikacje”.
„Zacznę wyścig z czwartego miejsca, więc nawet nie w pobliżu pole position. Przystępując do tej czasówki sądziłem, że w naszym zasięgu jest pierwsze pole startowe i zwycięstwo. Teraz muszę zadowolić się czwartą pozycją, daleką od tej na której mógłbym być”.
Hiszpan nie jest sfrustrowany tym, że za przerwanie sesji odpowiadał jego kolega z zespołu. „Nie mogę gniewać się na Charlesa. Wszyscy jedziemy tutaj na limicie, wszyscy naciskamy. Możecie sobie tylko wyobrazić, że w niemal każdym zakręcie szorujemy o bariery. To najszybsze bolidy w historii tego sportu. Tego typu rzeczy po prostu mogą się zdarzyć”.
„Jestem bardzo podenerwowany okolicznościami, przez które nie miałem okazji, aby po raz pierwszy w życiu stanąć do walki o pole position. W dodatku w Monako, dla Ferrari. Nawet nie dostałem szansy przejechania pełnego szybkiego okrążenia”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|