|
|
|
|
|
|
Norris wprawił zespół w niepokój przekraczając limity toru |
Brytyjczyk otrzymał ostrzeżenie, jednak zdołał uniknąć kary czasowej. |
|
•Łukasz Tarnacki, 25 maja 2021, wyświetlenia: 1301 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Lando Norris twierdzi, że wprawił swój zespół w duży niepokój przekraczając limity toru dwukrotnie w ciągu pierwszych siedmiu okrążeń wyścigu.
Podczas weekendu w Monaco FIA w pełni egzekwowała limity w szykanie za tunelem. Kierowcy otrzymywali ostrzeżenie w postaci czarno-białej flagi po dwukrotnym ścięciu zakrętu, a trzecie wykroczenie skutkować miało karą czasową.
Norris dwa razy nie zmieścił się w szykanie, co sprawiło, że przez większość wyścigu był on o włos od otrzymania kary czasowej. „Dwukrotnie zblokowałem koła i już na siódmym okrążeniu wykorzystałem mój limit błędów na ten wyścig. Z pewnością wprawiło to mojego inżyniera Willa w duży niepokój”.
„Reszta zespołu pewnie też była poddenerwowana, szczególnie, że był to dopiero sam początek wyścigu. Wiedziałem, że czeka mnie jeszcze ponad 70 okrążeń. Gdybym popełnił błąd dostałbym 5 sekund kary, a Perez wylądowałby przede mną”.
Oprócz pilnowania limitów toru, Norris musiał także zadbać o nowy komplet twardych opon, które otrzymał na drugą część rywalizacji w Monaco. „Samochód prowadził się dosyć ciężko. Na twardej mieszance łatwiej jest zblokować koła, a gdy usłyszałem, że Sergio ma dużo świeższe ogumienie zacząłem się martwić. Zdołałem jednak utrzymać koncentrację i unikałem barier. Wiedziałem, że jeśli będę miał dobrą trakcję na prostej startowej oraz w tunelu, to Perez nie zdoła mnie wyprzedzić”.
Presja ze strony Red Bulla oraz groźba kary czasowej sprawiły, że Norris poprosił zespół o zaprzestanie komunikacji radiowej. „Powiedziałem Willowi, żeby był cicho. Czasem trzeba całkowicie skupić się na jeździe. Chcesz po prostu jechać swój wyścig, czuć się pewnie, nie popełniać błędów i nie myśleć o innych rzeczach, to wszystko” – kończy Brytyjczyk.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|