F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamowanie trudniejsze na nowych oponach

Zespoły Formuły 1 być może będą musiały dokonać zmian w układach hamowania swoich bolidów.
Grzegorz Więcek, 25 grudnia 2006, wyświetlenia: 2324<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły Jeden być może będą musiały dokonać zmian w układach hamowania swoich bolidów, aby kierowcy byli w stanie dobrze radzić sobie z nowymi oponami Bridgestone na sezon 2007. Taką opinię wyraził Giancarlo Fisichella, który twierdzi, że jedną z największych niespodzianek nowego ogumienia jest to jak opony zachowują się podczas hamowania przed zakrętami.

„Wszyscy przyzwyczaimy się do nich z czasem, ale w chwili obecnej przednie koła mają tendencję do blokowania się podczas silnego hamowania.” – powiedział kierowca Renault włoskiemu magazynowi Autosprint. „Być może sensownym rozwiązaniem będzie wprowadzenie zmian w hamulcach odnośnie ich wentylacji lub siły z jaką działają, ponieważ jeśli osiągi opon i przyczepność zmieniły się tak radykalnie, konieczne może być dostosowanie do nich układu hamulcowego”.

Przypuszczenia Fisichelli poparł Felipe Massa dodając, że dystans hamowania zmienił się bardzo w wyniku wprowadzenia twardszych mieszanek opon. „Przy mniejszej przyczepności nie do pomyślenia jest rozpoczynanie hamowanie w tych miejscach gdzie robiliśmy to dotąd.” – powiedział Brazylijczyk. „W Jerez było to jeszcze bardziej oczywiste niż w Barcelonie i nawet mimo tego, że opony (w Jerez) były bardziej miękkie, różnica w jeździe w porównaniu do sezonu 2006 jest ogromna”.

Opony uległy tak dużej zmianie, że według Massy zespół Ferrari nie będzie miał żadnej przewagi w przyszłym sezonie z tytułu poprzedniej wiedzy na temat opon Bridgestone. „Wiele rzeczy się zmieniło.” – wyjaśnia kierowca włoskiej stajni. „Ludzie mówią, że będziemy mieli wielką przewagę ponieważ współpracowaliśmy wcześniej z Bridgestone, ale tak naprawdę te opony są zupełnie nowe dla wszystkich. Każdy zespół startuje z tej samej pozycji”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone
Fisichella G.
Massa F.
Ferrari
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pussik, 25.12.2006 13:19[!]
No to kicha. :P
Przewaga Hamiltona rośnie. Wogóle się nie musiał przyzwyczajac do opon F1 z 2006r.
jacek2601, 25.12.2006 14:55[!]
I bardzo dobrze. Pewnie bolid po walnięciu w cheble, powinien stawać deba. Na co liczyli ci wszyscy od panowie od opon. Powinni dać jeszcze więcej nacięć. Nie wiem czy obecne opony faktycznie dadzą większą możliwość wyprzedzania, większą widowiskowośc. Ale w sumie gdyby jeszcze mogli znieść TC to fajnie by wyglądaly wyjścia z zakrętu na pełnym poślizgu. Tego mi brak w dzisiejszej F1. Lampa pany:)
Piter, 25.12.2006 19:25[!]
no to Bridgestone w ..... leci. Jeszcze się sezon nie zaczął i już opony okazują się gorsze od poprzednich. O postępie technicznym w dziedzinie ogumienia i poprawie osiągów dzięki nim w F1 możemy zapomnieć.
Metalpablo, 25.12.2006 20:13[!]
Piter=> ale FIA oto właśnie chodziło.Ich celem było znieść postęp techniczny i zmniejszyć wydatki na całe oponiarskie sprawy,dlatego też wprowadzili monopol na gume i Bridge robi teraz co chce.Mnie bardzo ale to bardzoooooooo irytuje jedna sprawa(mówie to bardzoooooo delikatnie),cała FIA wraz z Panem Bernim dąrzą do zmniejszenia budżetów zespołówł,do zmniejszenia postępu technologicznego,generalnie do jak najmniejszych wydatków i jak najmniejszych zmian w prędkościach,ale czemu wraz z tymi rzeczami nie ma jakiejś większej obniżki biletów,wręcz przeciwnie są one raczej większe na dodatek Pan Berni żąda od promotorów poszczególnych torów coraz większą kase,ależ mnie to wkurza.Niech idą za ciosem.Jak obniżanie wydatków do obowiązuje każdego.A tak po za tym popieram Fisiko.Bez grzebania w hamulcach sie nie obędzie.
Yankess, 26.12.2006 02:41[!]
No niestety, jak Piter napisałes postępu nie będzie, wiadomo, brak konkurencji = brak postępu. Plusem jest to, że wszyscy będą mieli te same szanse jesli chodzi o gumy. Podoba mi sie też, że Bridgestone nie dyskredytuje jeżdżących dotąd na Michelinach i stanawia ich na równi razem ze swoimi starymi nabywami. Metalpablo - FiA moim zdaniem chce hamowac rozwoj technologii nie użytecznej w autach cywilnych - to dlatego oprocz dla "bezpieczenstwa" ogranicza sie siłe dociskającą i myśli o wprowadzeniu turbodiesli do F1. Wszyscy bysmy na tym skorzystali
andy, 26.12.2006 10:25[!]
jeśli juz podjęliście temat oszczędności narzucanym zespołom przez FIA to mam pytanie. czy ktoś się orientuje dlaczego jeszcze FIA nie wpadło na pomysł by zakazać zespołom windowania niebotycznie wysokich zarobków dla kierowców? Ile by tu można było zaoszczędzić. Dlaczego się tego nie chwycą panowie z FIA. Każą kierowcą jeździć na jednym silniki pół sezonu żeby było oszczędznie ale z drugiej strony niech sobie zespół płaci kierowcą ile chce. Co za brak konsekwencji.
oligator, 26.12.2006 22:07[!]
andy, ale jak ty to sobie wyobrazasz? przecierz nie mozna tego w pratyce zrobic!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca