|
|
|
|
|
|
Pirelli: Wstępne wnioski prowadzą w kierunku odłamków |
Włoska firma przeprowadzi w Mediolanie gruntowną analizę opon. |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2021, wyświetlenia: 2034 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, poinformował, że wstępne obserwacje ogumienia pozwalają przypuszczać, że do awarii opon w bolidach Lance'a Strolla i Maxa Verstappena doprowadziły odłamki zalegające na torze.
W rozmowie z portalem motorsport.com Isola przekonywał, że Pirelli przeprowadzi gruntowną analizę uszkodzonych opon. O ile na tym etapie firma nie chce wykluczać żadnego scenariusza, to wstępne wnioski prowadzą w kierunku przebicia gumy w wyniku najechania na ciało obce.
„Musimy przeprowadzić dochodzenie, to zrozumiałe. Informacje jakie zebrałem do tej pory są tylko wstępnymi wskazówkami. Zarówno w bolidzie Lance'a jak i Maxa doszło bez żadnego ostrzeżenia do nagłej deflacji”.
„Miała ona miejsce w przypadku lewej tylnej opony, która na tym torze nie jest poddawana największym obciążeniom. Tą jest prawa tylna. Z kolei jeśli mówimy o zużyciu, to w największej mierze problem ten dotyczy prawej przedniej. Nie jest to więc kwestia zużycia”.
„Kolejnym ważnym elementem w tej sprawie jest to, że znaleźliśmy dość duże nacięcie na lewej tylnej oponie z bolidu Lewisa Hamiltona. Odkryliśmy je podczas przerwy w ściganiu, więc musiało się pojawić na tym samym stincie, na którym rozbity został bolid Maxa”.
„Bolidy zjechały do pit lane, ściągnięto z nich opony aby założyć świeże komplety. Sprawdziliśmy te zdjęte i znaleźliśmy nacięcie na lewej tylnej. Szczęśliwie nie było ono zbyt głębokie i nie naruszyło konstrukcji. Dlatego nie doszło do utraty ciśnienia. Mamy więc dowód w postaci innej opony z nacięciem”.
„Pozostałe opony, które były używane przez 30, 32, 33 okrążenia nie posiadają żadnych oznak potencjalnych problemów. Tyle wiem na tę chwilę”.
„Jutro przetransportujemy opony do Mediolanu i zbadamy je tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. Chcemy określić prawdziwy powód tych incydentów – to mogą być odłamki lub coś innego”.
Isola dodał, że rozumie, dlaczego Verstappen, Stroll oraz inni kierowcy wyrażali obawy związane z incydentami z wyścigu.
„Prawie niemożliwe jest zaprojektowanie opony, która byłaby odporna na wszelkiego rodzaju odłamki, jeśli rzeczywiście jest to problem związany z odłamkami. Jeśli nie, musimy rozważyć działania zaradcze po naszej stronie”.
„W pełni rozumiem, że kierowcy są zaniepokojeni sytuacją, w której rozbijają się przy tak wysokiej prędkości. Ja też się tym martwię”.
„Myślę, że problemem były odłamki. Kierowcy nie dostali żadnego ostrzeżenia, że z bolidem dzieje się coś dziwnego. Zawieszenie, ogumienie, hamulce – nic nie świadczyło o awarii. Doszło do niej nagle. Mając na względzie, że lewa tylna opona nie jest najbardziej obciążaną, dodając do tego nacięcie znalezione na oponie Lewisa i tak dalej, dostajemy wskazówki, które prowadzą nas do tego typu wniosku”.
„Nie chcemy jednak niczego wykluczać, gdyż jak powiedział Max takie zdarzenia nie powinny mieć miejsca”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|