F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli: Wstępne wnioski prowadzą w kierunku odłamków

Włoska firma przeprowadzi w Mediolanie gruntowną analizę opon.
Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2021, wyświetlenia: 2034<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, poinformował, że wstępne obserwacje ogumienia pozwalają przypuszczać, że do awarii opon w bolidach Lance'a Strolla i Maxa Verstappena doprowadziły odłamki zalegające na torze.

W rozmowie z portalem motorsport.com Isola przekonywał, że Pirelli przeprowadzi gruntowną analizę uszkodzonych opon. O ile na tym etapie firma nie chce wykluczać żadnego scenariusza, to wstępne wnioski prowadzą w kierunku przebicia gumy w wyniku najechania na ciało obce.

„Musimy przeprowadzić dochodzenie, to zrozumiałe. Informacje jakie zebrałem do tej pory są tylko wstępnymi wskazówkami. Zarówno w bolidzie Lance'a jak i Maxa doszło bez żadnego ostrzeżenia do nagłej deflacji”.

„Miała ona miejsce w przypadku lewej tylnej opony, która na tym torze nie jest poddawana największym obciążeniom. Tą jest prawa tylna. Z kolei jeśli mówimy o zużyciu, to w największej mierze problem ten dotyczy prawej przedniej. Nie jest to więc kwestia zużycia”.

„Kolejnym ważnym elementem w tej sprawie jest to, że znaleźliśmy dość duże nacięcie na lewej tylnej oponie z bolidu Lewisa Hamiltona. Odkryliśmy je podczas przerwy w ściganiu, więc musiało się pojawić na tym samym stincie, na którym rozbity został bolid Maxa”.

„Bolidy zjechały do pit lane, ściągnięto z nich opony aby założyć świeże komplety. Sprawdziliśmy te zdjęte i znaleźliśmy nacięcie na lewej tylnej. Szczęśliwie nie było ono zbyt głębokie i nie naruszyło konstrukcji. Dlatego nie doszło do utraty ciśnienia. Mamy więc dowód w postaci innej opony z nacięciem”.

„Pozostałe opony, które były używane przez 30, 32, 33 okrążenia nie posiadają żadnych oznak potencjalnych problemów. Tyle wiem na tę chwilę”.

„Jutro przetransportujemy opony do Mediolanu i zbadamy je tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. Chcemy określić prawdziwy powód tych incydentów – to mogą być odłamki lub coś innego”.

Isola dodał, że rozumie, dlaczego Verstappen, Stroll oraz inni kierowcy wyrażali obawy związane z incydentami z wyścigu.

„Prawie niemożliwe jest zaprojektowanie opony, która byłaby odporna na wszelkiego rodzaju odłamki, jeśli rzeczywiście jest to problem związany z odłamkami. Jeśli nie, musimy rozważyć działania zaradcze po naszej stronie”.

„W pełni rozumiem, że kierowcy są zaniepokojeni sytuacją, w której rozbijają się przy tak wysokiej prędkości. Ja też się tym martwię”.

„Myślę, że problemem były odłamki. Kierowcy nie dostali żadnego ostrzeżenia, że z bolidem dzieje się coś dziwnego. Zawieszenie, ogumienie, hamulce – nic nie świadczyło o awarii. Doszło do niej nagle. Mając na względzie, że lewa tylna opona nie jest najbardziej obciążaną, dodając do tego nacięcie znalezione na oponie Lewisa i tak dalej, dostajemy wskazówki, które prowadzą nas do tego typu wniosku”.

„Nie chcemy jednak niczego wykluczać, gdyż jak powiedział Max takie zdarzenia nie powinny mieć miejsca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca