F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2021

Prost: Alonso już wrócił do swojej wysokiej formy

Binotto: Rozmawiamy z Philipp Morris o nowej umowie

Domenicali: Liczę na pełne trybuny podczas Grand Prix Austrii

Red Bull zaskoczony komentarzami Meredesa na temat silnika Hondy

23.06.2021

Ricciardo: Chciałbym zdobyć choć jeden tytuł

Alonso: Obecny układ sił nie zmieni się już do końca sezonu

Marko: Perez wykonuje lepszą robotę od Bottasa

Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1

Masi wytłumaczył pozostawienie żółtych krawężników we Francji

22.06.2021

Saward: Kwiat, Zhou oraz de Vries mogą być na radarze Williamsa

Wetrow: Mazepin walczy z Schumacherem o pozycję lidera Haasa

Horner: Do silnika Hondy nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje

AlphaTauri nadal wierzy w potencjał Tsunody

Doornbos: Bottas wie, że odejdzie z Mercedesa po sezonie 2021

Aston Martin: Uciszyliśmy krytyków naszego podejścia do opon

Mercedes przeprowadzi brutalną analizę po GP Francji

21.06.2021

Yas Marina przejdzie przebudowę przed tegoroczną edycją wyścigu

Hamilton: Powrót do tankowania rozwiązałby problem masy bolidów

Todt: Nie jestem fanem sprintów kwalifikacyjnych

Binotto: Wyższe ciśnienie opon mogło uderzyć w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Pirelli: Wstępne wnioski prowadzą w kierunku odłamków

Włoska firma przeprowadzi w Mediolanie gruntowną analizę opon.
Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2021, wyświetlenia: 1922<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, poinformował, że wstępne obserwacje ogumienia pozwalają przypuszczać, że do awarii opon w bolidach Lance'a Strolla i Maxa Verstappena doprowadziły odłamki zalegające na torze.

W rozmowie z portalem motorsport.com Isola przekonywał, że Pirelli przeprowadzi gruntowną analizę uszkodzonych opon. O ile na tym etapie firma nie chce wykluczać żadnego scenariusza, to wstępne wnioski prowadzą w kierunku przebicia gumy w wyniku najechania na ciało obce.

„Musimy przeprowadzić dochodzenie, to zrozumiałe. Informacje jakie zebrałem do tej pory są tylko wstępnymi wskazówkami. Zarówno w bolidzie Lance'a jak i Maxa doszło bez żadnego ostrzeżenia do nagłej deflacji”.

„Miała ona miejsce w przypadku lewej tylnej opony, która na tym torze nie jest poddawana największym obciążeniom. Tą jest prawa tylna. Z kolei jeśli mówimy o zużyciu, to w największej mierze problem ten dotyczy prawej przedniej. Nie jest to więc kwestia zużycia”.

„Kolejnym ważnym elementem w tej sprawie jest to, że znaleźliśmy dość duże nacięcie na lewej tylnej oponie z bolidu Lewisa Hamiltona. Odkryliśmy je podczas przerwy w ściganiu, więc musiało się pojawić na tym samym stincie, na którym rozbity został bolid Maxa”.

„Bolidy zjechały do pit lane, ściągnięto z nich opony aby założyć świeże komplety. Sprawdziliśmy te zdjęte i znaleźliśmy nacięcie na lewej tylnej. Szczęśliwie nie było ono zbyt głębokie i nie naruszyło konstrukcji. Dlatego nie doszło do utraty ciśnienia. Mamy więc dowód w postaci innej opony z nacięciem”.

„Pozostałe opony, które były używane przez 30, 32, 33 okrążenia nie posiadają żadnych oznak potencjalnych problemów. Tyle wiem na tę chwilę”.

„Jutro przetransportujemy opony do Mediolanu i zbadamy je tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. Chcemy określić prawdziwy powód tych incydentów – to mogą być odłamki lub coś innego”.

Isola dodał, że rozumie, dlaczego Verstappen, Stroll oraz inni kierowcy wyrażali obawy związane z incydentami z wyścigu.

„Prawie niemożliwe jest zaprojektowanie opony, która byłaby odporna na wszelkiego rodzaju odłamki, jeśli rzeczywiście jest to problem związany z odłamkami. Jeśli nie, musimy rozważyć działania zaradcze po naszej stronie”.

„W pełni rozumiem, że kierowcy są zaniepokojeni sytuacją, w której rozbijają się przy tak wysokiej prędkości. Ja też się tym martwię”.

„Myślę, że problemem były odłamki. Kierowcy nie dostali żadnego ostrzeżenia, że z bolidem dzieje się coś dziwnego. Zawieszenie, ogumienie, hamulce – nic nie świadczyło o awarii. Doszło do niej nagle. Mając na względzie, że lewa tylna opona nie jest najbardziej obciążaną, dodając do tego nacięcie znalezione na oponie Lewisa i tak dalej, dostajemy wskazówki, które prowadzą nas do tego typu wniosku”.

„Nie chcemy jednak niczego wykluczać, gdyż jak powiedział Max takie zdarzenia nie powinny mieć miejsca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.06.2021  Aston Martin: Uciszyliśmy krytyków naszego podejścia do opon
21.06.2021  Hamilton: Powrót do tankowania rozwiązałby problem masy bolidów
20.06.2021  Verstappen: Wyjaśnienia Pirelli nadal mnie nie satysfakcjonują
19.06.2021  Verstappen: Pirelli nie może winić zespołów za incydenty w Baku
16.06.2021  FIA wprowadzi dodatkowe kontrole ciśnienia opon
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca