F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Nie rozumiem, dlaczego bolidy stają się coraz cięższe

Według 36-latka, wrażenia z jazdy bardzo się zmieniły od czasu jego debiutu w Formule 1.
Maciej Wróbel, 12 czerwca 2021, wyświetlenia: 2171<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton przyznaje, że nie rozumie, dlaczego Formuła 1 pozwala na to, by samochody stawały się coraz cięższe, przy jednoczesnych staraniach o zrównoważony rozwój.

Waga minimalna bolidów F1 nowej generacji, których debiut zaplanowany jest na przyszły rok, wynosić będzie 790 kilogramów i będzie ona najwyższa w historii serii. Wcześniej do jej zwiększenia przyczyniły się wprowadzone w 2014 roku hybrydowe jednostki napędowe, czy też system Halo.

Pod koniec ery V8 waga minimalna wynosiła 640 kg, w 2016 przekroczyła 700 kg, a obecnie wynosi ona 750 kg. Dodatkowa masa przyczyniła się do mniejszej zwrotności bolidów, przez co uważa się, iż to właśnie dlatego tory takie jak Monako nie wydają się już być przystosowane do samochodów F1.

Zdaniem Lewisa Hamiltona, zwiększająca się stale waga minimalna bolidów kłóci się ze staraniami, by zużywać mniej energii. „Nie rozumiem, dlaczego bolidy będą jeszcze cięższe” – powiedział 36-latek. „Nie rozumiem tego szczególnie dlatego, że bolidy będą cięższe, podczas gdy tak dużo mówi się o bardziej zrównoważonym rozwoju – a w tym kierunku ten sport właśnie podąża”.

„Będąc coraz cięższym zużywasz jeszcze więcej energii. Wydaje mi się więc, że niekoniecznie jest to dobry kierunek czy też tok myślenia”.

Oprócz wyższej wagi, znacznie zwiększyły się również wymiary bolidów. Hamilton przyznaje, że wrażenia z jazdy bardzo się zmieniły od czasu jego debiutu w Formule 1. „Samochody były bardziej zwinne. Nie były oczywiście tak wielkie, a ściganie się czy manewrowanie było lepsze”.

„Tory, na których się ścigamy, stają się coraz szersze. W Baku jest dość szeroko w niektórych miejscach, ale w innych robi się wąsko. Monako zawsze było miejscem, w którym wyprzedzanie jest prawie niemożliwe, ale obecnie samochody są tak duże, że są po prostu za duże na ten tor”.

„Jak już mówiłem, stajemy się coraz ciężsi, więc jest więcej energii do rozproszenia – większe hamulce, więcej pyłu hamulcowego, więcej paliwa. Tak więc nie do końca to rozumiem” – dodał kierowca Mercedesa.

Kimi Raikkonen uważa z kolei, iż odkąd się ściga, zmiany w wadze bolidów nigdy nie były dla niego szokiem, ponieważ dochodziło do nich stopniowo. Fin przyznaje jednak, że wymiary samochodów na przestrzeni lat bardzo się zmieniły. „To naprawdę duża zmiana, jeśli zestawisz stare samochody z obecnymi, albo nawet zeszłorocznymi” – powiedział 41-latek.

„Jeśli chodzi o niektóre sezony to naprawdę aż się chce powiedzieć «patrzcie, jakie one są małe!» Nie jesteśmy tu jednak od projektowania. Myślę, że gdybyśmy nadal ścigali się takimi samochodami, jak w połowie pierwszej dekady XXI wieku, czy z jakiegokolwiek innego okresu, to nie ma większej różnicy, jeśli chodzi o samo ściganie. To po prostu wywalanie ogromnych sum na ich zaprojektowanie i nic w tym temacie się nie zmieniło” – dodał Raikkonen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
09.03.2024  Hamilton: Debiut w F1 w wieku 18 lat zaszkodziłby mojej karierze
08.03.2024  Hamilton narzeka na stabilność tylnej osi
07.03.2024  Hamilton otrzymał ostrzeżenie za incydent z Sargeantem
Tagi:
Hamilton L.
Raikkonen K.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca