F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen wygrywa dreszczowiec na Paul Ricard

Tegoroczne Grand Prix Francji zaskoczyło dosłownie wszystkich.
Łukasz Godula, 20 czerwca 2021, wyświetlenia: 1353<< | lista | T- | T+ | >>
Paul Ricard delikatnie mówiąc nie należał nigdy do torów, które zapewniały wielkie emocje. Wielkie asfaltowe pobocza były raczej tematem żartów, a brak mocnych stref hamowania utrudniał skutecznie wyprzedzanie. Wszystko to do dziś, gdyż tegoroczne Grand Prix postanowiło wszystkich zaskoczyć. Byliśmy świadkami wszystkiego co kochamy w F1. Walka na torze, walka strategiczna i dramaturgia do ostatniego okrążenia.

Błąd Verstappena na starcie
W tym roku start Grand Prix Francji przebiegł bardzo spokojnie, choć nie bez emocji. Max Verstappen przestrzelił pierwszy zakręt i musiał się ratować wyjazdem na pobocze. Pozwoliło to Hamiltonowi wyjść na prowadzenie bez walki. Bardzo dobrze ruszył nieco dalej Alonso, który wyprzedził Norrisa. Anglik nieco się pogubił w pierwszych zakrętach i spadł na dziesiątą lokatę.

Na pierwszych okrążeniach walki mieliśmy jak na lekarstwo. Ricciardo próbował pokonać Alonso, ale nie miał wystarczającej przewagi tempa. Hamilton za to donosił, iż zużycie opon jest większe niż zakładano. Czołówka jechała bardzo blisko siebie, a Bottas miał nawet dostęp do DRS za Verstappenem.

Za chwilę się rozkręci...
Pierwszą akcję mieliśmy na dwunastym okrążeniu, gdy Ricciardo ostatecznie pokonał Alonso. Krew poczuł również Norris i kilkaset metrów dalej również uporał się z Hiszpanem. Po kolejnych kilku okrążeniach dwukrotny mistrz świata musiał uznać wyższość Vettela. Alpine zdecydowanie nie miało przyczepności w tej fazie wyścigu. McLaren na czternastym okrążeniu jeszcze nie odczuwał tak mocnego zużycia opon jak rywale i Ricciardo zdołał wyprzedzić Leclerca w walce o siódmą lokatę. Tuż po tym manewrze Monakijczyk zjechał po świeże, twarde opony.

Ricciardo zdecydował się podciąć Gasly'ego, zjeżdżając po świeże opony na siedemnastym okrążeniu. Australijczyk jednak wyjechał za Leclerkiem. Podcięcie działało dziś o wiele lepiej niż się spodziewano, o czym najlepiej przekonał się Hamilton. W czołówce postoje rozpoczął Bottas, kółko później zjechał Verstappen, a jeszcze jedno na torze pozostał Anglik. To pozwoliło kierowcy Red Bulla odzyskać prowadzenie.

Degradacja większa niż zakładano
Na następnych okrążeniach jasnym stało się, że jeden postój nie wchodzi dziś w grę na Paul Ricard. Degradacja była zbyt duża. Pierwsze dowiedziało się o tym Ferrari, kompletnie tracąc tempo na twardych oponach. Wykorzystał to McLaren i obu kierowców na przestrzeni kilku kółek zołało wyprzedzić Sainza i Leclerca. Norris, który na torze został znacznie dłużej od rywali uporał się również z Ricciardo, wychodząc na prowadzenie w walce wewnątrz stajni z Woking.

Niespodziewanie na torze rozgorzała walka zarówno między kierowcami, jak i na stanowiskach strategów. Hamilton i Verstappen donosili, iż opony nie mają szans wytrzymać do mety. Pierwszy spust pociągnął Red Bull, wzywając Holendra po nowe pośrednie opony na 20 rund do końca zawodów. Mercedes nie odpowiedział i pozostał na torze. Jednak Red Bull na świeżych oponach posiadał piorunujące tempo i szybko zbliżał się do mistrzów świata.

Gdyby dramaturgii było mało, w samochodzie Verstappena doszło do awarii radia, inżynier (oraz kibice) nie mógł zrozumieć komunikatów Holendra. Tymczasem w środku stawki Leclerc postanowił zagrać wszystko na jedna kartę, zjeżdżając po świeże opony na 39. okrążeniu.

Fenomenalna końcówka wyścigu
Do Bottasa Verstappen dojechał na 44. okrążeniu, ale Fin nie stawiał zbyt dużego oporu. Błąd w szykanie po prostej ułatwił zadanie i w nadchodzącym szybkim łuku kierowca Mercedsa był już kompletnie bezradny. Nieco dalej w tym czasie Vettel wyprzedził Sainza w walce o dziewiątą pozycję. Dla Bottasa nie był to koniec dramatu, gdyż zbliżył się do niego Perez i ostrzył sobie zęby na miejsce na podium.

Meksykanin już nie miał tak łatwego zadania jak Verstappen, ale cierpliwość sie opłaciła i na 49. rundzie pokonał Bottasa. Maks tymczasem wyciskał ostatnie poty z Red Bulla, by dogonić Hamiltona. I sztuka ta udała się chwilę później. Tym razem Hamilton nie miał zbyt wiele do powiedzenia. Rozpędzony czerwony byk przemknął obok srebrnej strzały i pognał ku zwycięstwu. Niesamowite Grand Prix Francji trzymało nas w napięciu do samego końca.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
07.04.2024  GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu
Tagi:
Paul Ricard
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca