F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.08.2021

Capito: Hulkenberg jest na liście kandydatów do Williamsa

Marko: Mercedes znalazł więcej mocy

Villeneuve: Stroll mógłby dołączyć do Hamiltona w Mercedesie

Pourchaire weźmie udział w teście Alfy Romeo na Hungaroringu

Brawn chwali walkę Alonso z Hamiltonem

03.08.2021

Ticktum nie jest już kierowcą rozwojowym Williamsa

Silnik z bolidu Leclerca został nieodwracalnie uszkodzony

01.08.2021

Aston Martin zamierza złożyć odwołanie od dyskwalifikacji Vettela

Vettel wykluczony z wyników Grand Prix Węgier

Vettel zagrożony dyskwalifikacją z GP Węgier

Red Bull obawia się utraty kolejnego silnika

Ocon z reprymendą za przegapienie zjazdu do boksów

Vettel ukarany reprymendą po wyścigu o GP Węgier

Verstappen: Straciłem prowadzenie w tabeli przez dziwaczne momenty

Hamilton spotkał się z lekarzem po wyścigu o GP Węgier

Bottas: Biorę całą winę na siebie

Vettel: Czuję lekki niedosyt, ale Esteban zasłużył na zwycięstwo

Ocon: Wróciliśmy tam, gdzie jest nasze miejsce

Norris: Oczekiwałbym więcej po kierowcach z czołówki

Stroll z karą cofnięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu na Spa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: Nie możemy powrócić do silników z ery Flinstonów

Austriak chce aby w przyszłości wzrosło znaczenie komponentu elektrycznego i e-paliw.
Nataniel Piórkowski, 19 lipca 2021, wyświetlenia: 2075<< | lista | T- | T+ | >>

Zdaniem szefa teamu Mercedesa w F1 – Toto Wolffa, Formuła 1 nie może powrócić do silników z ery Flinstonów.

W 2025 roku do użytku powinna wejść zupełnie nowa generacja jednostek napędowych. Nadal trwają rozmowy na temat jej charakterystyki. Szef Red Bull Racing – Christian Horner, jest zwolennikiem powrotu silników o wysokich obrotach ale napędzanych biopaliwami.

Wolff przyznaje, że chociaż osobiście chciałby ponownie usłyszeć na torach ryk silników V12, to powrót do przeszłości byłby całkowitym zaprzeczeniem standardów, jakie powinna wyznaczać Formuła 1.

„Nie możemy powrócić do silników z ery Flinstonów, ale z drugiej strony na tym etapie jest zbyt wcześnie na pełną elektryfikację. Uważam, że powinniśmy przygotować jednostkę napędową z której będziemy mogli być naprawdę dumni”.

„Pod pojęciem dumy mam na myśli to, że wciąż będziemy dostarczać kibicom audiowizualne bodźce wynikające z pracy silnika spalinowego, jednak wzbogacimy go bardzo mocnym komponentem hybrydowym. W optymalnym scenariuszu komponent elektryczny powinien być co najmniej równie mocny jak silnik spalinowy bądź nawet nieco przewyższać jego osiągi”.

„Moim zdaniem byłby to pośredni krok w kierunku czegoś nowego w okolicach 2030 roku. Mogłaby to być już wtedy zupełnie inna jednostka, w zależności od tego, w jakim kierunku poszedłby rynek samochodowy”.

„Widzimy jak najwięksi gracze deklarują pełną elektryfikację swych ofert do 2030 roku, ale niezależnie od tego na drogach będą dziesiątki milionów samochodów napędzanych standardowymi silnikami spalinowymi. Jestem zdania, że Formuła 1 powinna stać się najszybszym laboratorium świata, opracowując zrównoważone paliwa – czy to na bazie materiałów biodegradowalnych, syntetycznych czy e-paliw”.

„To mógłby być nasz realny wkład w losy planety – stworzenie mieszanek paliwowych, które będą odpowiadać standardom F1. Jeśli posłuchasz naszych partnerów paliwowych, to szybko zorientujesz się, że Formuła 1 nie powinna stworzyć paliwa dla statków kosmicznych, ale mieszankę, którą zwykły użytkownik mógłby zatankować swój własny drogowy samochód”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2021  Hamilton spotkał się z lekarzem po wyścigu o GP Węgier
01.08.2021  Wolff: Jeśli zespół nadal rozwija swój bolid, za rok skończy z deficytem
01.08.2021  Wolff: W F1 nie powinno być miejsca dla buczenia
31.07.2021  Hamilton: Wolna jazda nie była elementem taktyki
31.07.2021  Wolff: Red Bull doprowadził do polaryzacji wśród fanów
Tagi:
Wolff T.
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca