F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wejście w życie dyrektywy ws. pit stopów przesunięte na GP Belgii

Christian Horner nie ukrywa, iż nadal liczy na całkowitą rezygnację FIA z nowych przepisów.
Maciej Wróbel, 20 lipca 2021, wyświetlenia: 1542<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zdecydowała się przesunąć zaostrzenie przepisów w sprawie postojów w boksach z Grand Prix Węgier na pierwszy wyścig po letniej przerwie – Grand Prix Belgii.

Opóźnienie wchodzi w życie po tym, jak organ zarządzający wydał nową specjalną dyrektywę, która zastępuje jej oryginalną wersję. Odroczenie ma na celu danie dodatkowego czasu zespołom, aby te mogły poczynić niezbędne zmiany.

Nowa wersja dyrektywy usuwa niektóre z minimalnych wymagań czasowych określonych dla różnych aspektów sekwencji pit stopów, które były obecne w oryginalnej wersji dyrektywy, a które opierały się na ludzkich czasach reakcji.

Niektóre elementy pozostały jednak bez zmian, a celem FIA pozostaje zapobieżenie wykorzystywania przez zespoły automatycznej sygnalizacji przyspieszającej wizyty w boksach. Zespoły będą musiały wykazać, że każdy mechanik z pistoletem ręcznie naciska przycisk sygnalizujący bezpieczne dokręcenie koła. Przycisk ten nie może być też przytrzymywany.

Zmiana następuje po rozmowach z niektórymi zespołami, w tym z Red Bullem, który w ostatnich latach zdecydowanie przodował pod względem najlepszych czasów postojów.

„Doszło do aktualizacji w kwestii dyrektywy technicznej” – powiedział szef McLarena, Andreas Seidl. „Zmiana nastąpiła na podstawie informacji zwrotnych, jakie zebrała FIA po początkowym wysłaniu dyrektywy do zespołów. Z naszego punktu widzenia ma to sens”.

„Głównym celem dyrektywy jest upewnienie się, że pit stopy przeprowadzane są w bezpieczny sposób. Drugą kwestią jest upewnienie się, że wszyscy jesteśmy na równych zasadach pod względem zastosowania przepisów. Jesteśmy więc zadowoleni. Zostawiamy sobie też otwartą furtkę na kolejne zmiany w przyszłym roku”.

Gdy w ubiegłym miesiącu wydano oryginalną wersję dyrektywy, szef Red Bull Racing, Christian Horner, zasugerował, że dochodzi do przesadnej regulacji pit stopów. „Należy poamiętać, że odpowiedzialność zabezpieczenia wszystkich czterech kół spoczywa na uczestniku” – powiedział Brytyjczyk. „Karą za nie dopilnowanie tego jest natychmiastowe zatrzymanie i wycofanie samochodu z rywalizacji”.

„Wynik nieodpowiedniego zamocowania kół jest zatem dość brutalny, ale wprowadzanie sztucznych opóźnień i tak dalej... To ekscytujący element – czy grupa ludzi jest w stanie zmienić koła w mniej niż dwie sekundy? My udowodniliśmy, że to możliwe, ustanawiając rekordy świata, ale teraz się to podkopuje i odbiera” – dodał Horner.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
Horner C.
Seidl A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca