F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull złożył wniosek o ponowne rozpatrzenie kolizji z Silverstone

Spotkanie z udziałem FIA i przedstawicieli Red Bulla i Mercedesa odbędzie się w czwartek.
Maciej Wróbel, 27 lipca 2021, wyświetlenia: 1858<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespół Red Bulla złożył oficjalny wniosek do FIA o ponowne rozpatrzenie kolizji pomiędzy Maxem Verstappenem i Lewisem Hamiltonem, do której doszło w ostatnim Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Podczas pierwszego okrążenia wyścigu na Silverstone w zakręcie Copse doszło do kolizji pomiędzy Verstappenem i Hamiltonem, w wyniku której ten pierwszy uderzył w barierę z opon przy przeciążeniu sięgającym 51 g. Sędziowie uznali Lewisa Hamiltona winnym doprowadzenia do kolizji i nałożyli na kierowcę Mercedesa 10-sekundową karę czasową.

Stewardzi FIA orzekli, iż to właśnie Brytyjczyk „głównie” ponosi winę za kolizję z Holendrem, jednak to nie zadowoliło zespołu Red Bulla, który zapowiedział podjęcie kolejnych kroków. FIA potwierdziła, iż ekipa z Milton Keynes złożyła oficjalny wniosek o ponowne rozpatrzenie incydentu, działając w zgodzie z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym (ISC).

Wideokonferencję w tej sprawie zaplanowano na najbliższy czwartek i odbędzie się ona o godzinie 16:00 czasu środkowoeuropejskiego. Red Bull został poinformowany, że może wysłać na przesłuchanie łącznie trzech uczestników, w tym szefa zespołu. Na przesłuchaniu wstępnym musi stawić się również reprezentant Mercedesa. Stajnia z Brackley także będzie miała możliwość wystawienia trzech członków zespołu.

Decyzja Red Bulla o rozwinięciu sprawy nie jest faktycznym odwołaniem, lecz podlega przepisom dającym uczestnikom prawo do ponownego rozpatrzenia sprawy, o ile ci dysponują nowymi dowodami.

Artykuł 14 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA brzmi: „Jeśli w zawodach stanowiących część mistrzostw FIA, pucharu, serii, lub serii międzynarodowej, pojawi się nowy, istotny czynnik, który był niedostępny dla zainteresowanych stron w momencie podejmowania decyzji, stewardzi, którzy wydali orzeczenie, lub – w przypadku ich braku – osoby wyznaczone przez FIA, mogą podjąć decyzję o ponownym rozpatrzeniu swojej decyzji po złożeniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy”.

By sprawa poszła dalej, Red Bull będzie musiał przedstawić dowód na to, iż od czasu wypadku na jaw wyszedł nowy „istotny” czynnik. Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii stewardzi zdecydowali, iż to Hamilton w przeważającej części jest winny doprowadzenia do wypadku. Sędziowie mieli przejrzeć przy tym materiał wideo i dane telemetryczne, jest więc mało prawdopodobne, by Red Bull powołał się właśnie na te czynniki.

Stajnia z Milton Keynes może jednak zdecydować się na oświadczenie świadka, którym byłby sam poszkodowany, Max Verstappen. Holender nie mógł podzielić się ze stewardami swoim poglądem na ten incydent ze względu na to, iż w czasie werdyktu był transportowany do centrum medycznego, a następnie do szpitala.

Podobna sytuacja miała miejsce po Grand Prix Kanady w sezonie 2019, kiedy to Ferrari wnioskowało o ponowne przyjrzenie się karze przyznanej Sebastianowi Vettelowi za zmuszenie Lewisa Hamiltona do opuszczenia toru. Wówczas jednak dostarczone przez Scuderię dowody – analiza wideo Karuna Chandhoka, zeznania Vettela i inne materiały wideo – nie były wystarczająco „znaczące i istotne”.

Tylko jeśli FIA uzna, iż dowody dostarczone przez Red Bulla rzucają na sprawę nowe światło, ta będzie dalej rozpatrywana, a federacja ponownie zbada sam incydent z Silverstone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
Red Bull
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca