|
|
|
|
|
|
Mercedes zaskoczony wyborem tylnego skrzydła u Red Bulla |
Austracki zespół zrezygnował z użycia skrzydła generującego większą przyczepność. |
|
•Michał Bielicki, 6 sierpnia 2021, wyświetlenia: 1525 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zespół Mercedesa był zdziwiony wyborem tylnego skrzydła w autach Red Bulla na GP Węgier, ponieważ Austriacy, wbrew oczekiwaniom, nie użyli skrzydeł generujących największy docisk.
Kręty Hungaroring był torem na którym tegoroczny Red Bull był stawiany jako faworyt do wygranej. Jednak to Mercedes przechylił szalę na swoją stronę najpierw w sobotę zajmując całą pierwszą linię na starcie, a w niedzielę Lewis Hamilton był najszybszym zawodnikiem na torze, dzięki czemu zakończył wyścig na podium po zepsutej strategii.
Mercedes na początku nie miał odpowiedzi na pytanie o to, skąd nagle pojawiła się u nich ta przewaga, jednak ich uwagę przyciągnął wybór tylnego skrzydła Red Bulla. Według obecnych mistrzów świata gdyby tylko austriacki zespół wybrał to generujące największą siłę docisku, wtedy mogliby być nie do pokonania.
„Myśleliśmy, że ten tor będzie świetnie pasował Red Bullowi” – powiedział Andrew Shovlin, dyrektor techniczny z Mercedesa. „To co zawsze nas martwi to fakt, że my bardzo często używamy naszego najbardziej przyczepnego skrzydła, a oni przywożą je tylko do Monako czy tutaj, na Węgry”.
„Być może nie mogli znaleźć odpowiedniego balansu. Przestali go używać w sobotę i dla nas wydawało się być to dość dziwnym wyborem, bo z naszej strony nie chcielibyśmy mieć tu niczego innego, co generowałoby mniej docisku. Trudno nam stwierdzić, dlaczego Red Bull postanowił z niego zrezygnować, ale mogło być tak, że przez taki docisk z tyłu mieli problem z odpowiednią przyczepnością z przodu, więc zamocowali mniejsze tylne skrzydło, żeby uzyskać lepszy balans”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|