F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Nigdy nie doświadczyliśmy jeszcze takiej polityki i lobbowania

Brytyjczyk podkreśla, że Red Bull nie ulegnie presji rywali i utrzyma konkurencyjną formę.
Nataniel Piórkowski, 9 sierpnia 2021, wyświetlenia: 1548<< | lista | T- | T+ | >>

Szef departamentu technicznego Red Bulla – Adrian Newey przekonuje, że jego ekipa jeszcze nigdy wcześniej nie miała do czynienia z tak wysokim poziomem zakulisowej polityki i lobbowania przeciwko jej bolidowi.

W pierwszej połowie sezonu austriacka ekipa stoczyła zaciekłą walkę z Mercedesem. Podczas gdy Red Bull odniósł sześć zwycięstw, urzędujący mistrzowie świata stanęli na najwyższym stopniu podium cztery razy.

Sytuacja w tabelach diametralnie zmieniła się na przestrzeni dwóch ostatnich weekendów Grand Prix, w trakcie których Max Verstappen i Sergio Perez stracili mnóstwo punktów w wyniku incydentów z udziałem kierowców Mercedesa. Także poza torem toczyły się spory w zakresie legalności bolidu RB16B – w szczególności tylnego skrzydła.

„Pod wieloma względami to, że znajdujemy się pod tak ścisłą kontrolą ze strony rywali, jest komplementem dla naszej ekipy. Doświadczaliśmy tego już zresztą wcześniej, ale nie pamiętam czasów, gdy mierzyliśmy się z aż takim poziomem zakulisowej polityki i lobbowania przeciwko naszej konstrukcji”.

„Jeśli spojrzysz wstecz, do lat 2010/20211, gdy eksperymentowaliśmy z aerolastyką, to byliśmy wtedy pod stałą kontrolą i dostosowywaliśmy się do każdych zmian w przepisach. Znajdowaliśmy się podobnej sytuacji także w okresie ostatnich pojedynków o mistrzostwa z Ferrari. Wtedy także mieliśmy do czynienia z różnymi sporami dotyczącymi elastyczności niektórych elementów nadwozia”.

„Niespecjalnie przepadam za porównaniami do wojny, ale w tym przypadku są one całkiem trafne. Aby poprawić swoją sytuację, swoją konkurencyjność, musisz przyjrzeć się dosłownie każdemu aspektowi. Taka już jest natura Formuły 1. To jeden z czynników, które sprawiają, że jest to tak stymulujące doświadczenie. Muszę jednak powiedzieć, że jego częstotliwość i intensywność, jest w tym roku bardzo wymowna”.

Po GP Hiszpanii Red Bull znalazł się na celowniku Mercedesa w związku z elastycznym tylnym skrzydłem. Newey wyjaśnia teraz, że największym problemem jego ekipy nie była wcale utrata osiągów w związku z koniecznością wprowadzenia modyfikacji w tym obszarze, ale wydatki poniesione na rozwój poprawek.

„Pod tym względem z całą pewnością nie byliśmy jedynym zespołem, który miał taki problem. Ale oczywiście, gdy Mercedes zaczął hałasować w tym temacie, nie martwili się o to, co robi Alfa Romeo. Interesowało ich wyłącznie to, czy my czerpiemy z tego jakieś zyski. W praktyce tak nie było. Musieliśmy jednak ponieść wydatki związane z wymianą części, co jak wiadomo nas zabolało”.

„Z drugiej strony jest to jednak wielkie świadectwo głębi naszego zespołu – tego, że jesteśmy w stanie reagować na zmiany. To doskonały dowód na to, że jeśli nasz zespół trafia nagle na świecznik, możemy wrócić do walki i nadal być tak samo konkurencyjni, jak wcześniej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
Tagi:
Red Bull
Mercedes
Przepisy
F1 ogólnie
Newey A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca