|
|
|
|
|
|
Ferrari wprowadzi znaczące poprawki do swej jednostki napędowej |
Przed sezonem 2021 producent nie zmodyfikował wszystkich dostępnych obszarów silnika. |
|
•Nataniel Piórkowski, 10 sierpnia 2021, wyświetlenia: 2021 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari przygotowuje się do wprowadzenia znaczących zmian w jednostce napędowej w dalszej części sezonu 2021.
Chociaż w tym roku w Formule 1 obowiązują ścisłe ograniczenia w homologacji silników, które dopuszczają wprowadzenie tylko jednej zmiany na komponent w porównaniu do sezonu 2020, okazuje się, iż Ferrari nie wprowadziło jeszcze wszystkich zmian zaplanowanych na obecną kampanię.
Podczas gdy konkurencyjni producenci wykorzystali w stu procentach możliwości wprowadzenia usprawnień, niektóre elementy zespołu napędowego Scuderii wciąż pozostają w specyfikacji z poprzedniego roku. Jak ogłosił Mattia Binotto, zostaną one zmodyfikowane przy okazji skorzystania z ostatniej w tym sezonie wymiany jednostki.
Ferrari nie potwierdziło jeszcze, kiedy poprawiony silnik zadebiutuje na torze. Dało jednak wyraźnie do zrozumienia, że nie dojdzie do tego przed Grand Prix Włoch. W efekcie Charles Leclerc, który otrzyma nową jednostkę napędową na Spa, wciąż będzie korzystał z komponentów w starszej specyfikacji.
„W ramach wyjaśnień przepisów na sezon 2021 – w tym roku można wprowadzić nową jednostkę napędową. Oznacza to, że producent ma możliwość dokonania poprawek w każdym z komponentów zespołu napędowego, czy to silnika spalinowego, turbo, MGU-H, baterii, MGU-K i tak dalej” – tłumaczył Binotto.
„My na początku sezonu nie wprowadziliśmy zupełnie nowej jednostki. Niektóre części składowe wciąż są tymi z ubiegłego roku. Mogę potwierdzić, że zadebiutujemy z ewolucją tych komponentów. Sądzę, że pod koniec sezonu dokonamy z nimi znaczącego kroku naprzód”.
Podczas gdy najwcześniejszym terminem przygotowania poprawek jest domowy wyścig na Monzy, Ferrari przygotowuje się na ciężką przeprawę w Belgii.
„To będzie dla nas trudny wyścig, bo do najlepszych brakuje nam siedem dziesiątych sekundy a lwia część tej straty – około 60 procent – wynika z silnika. Zdajemy sobie sprawę z deficytu do czołówki, dlatego uważamy, że znajdujemy się obecnie za Mercedesem i Hondą”.
„Na torze takim jak Belgia, gdy tylko spojrzysz na nasze symulacje, silnik odgrywa kluczową rolę. Szczególnie będzie to widoczne na okrążeniu kwalifikacyjnym”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|