F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen na czele w drugim treningu

Jednak Holender zakończył sesję w barierach.
Łukasz Godula, 27 sierpnia 2021, wyświetlenia: 2869<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening również rozpoczął się przy wilgotnej nawierzchni, gdyż nad Spa po pierwszym treningu przeszła ulewa. Mimo to gdy rozpoczynała się druga sesja, widoczna była już sucha linia wyścigowa. Kilu kierowców zdecydowało się na kółko na przejściówkach, ale szybko stało się jasne, że dla tych opon jest zbyt sucho.

Na przejazd na gładkim ogumieniu zdecydował się jednak tylko Lando Norris, który założył twarde opony. Jednakże większy ruch na torze zrobił się dopiero po kwadransie, gdy tor jeszcze nieco przeschnął. W użyciu były głównie pośrednie opony, a mocne tempo na nich prezentował Mercedes, prowadząc z czasem 1:44,513, przed Red Bullem. Zespół Verstappena jednak uspokajał go przez radio, twierdząc iż mistrzowie świata jeżdżą z innymi ustawieniami silnika.

Verstappen zdecydowanie zbliżył się do czołowej dwójki na miękkich oponach, jednak zabrakło niecałej dziesiątej sekundy, by objąć prowadzenie. Tak było jednak na pierwszym szybkim kółku, a opony pozwoliły na jeszcze jedno i to wtedy Holender wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:44,472.

W międzyczasie obrót na torze zaliczył Esteban Ocon. Incydent był dość poważny, gdyż opony uległy kompletnemu spłaszczeniu i Francuz mógł tylko powoli wrócić do pitlane. O wiele większego pecha miał Charles Leclerc, który na wyjściu z szóstego zakrętu nietypowo stracił panowanie nad tyłem samochodu, przez co uderzył w bariery w kolejnym wirażu, uszkadzając prawy przód Ferrari. Samochód musiał być usunięty przez dźwig, więc nad torem wywieszono czerwoną flagę.

Sesję wznowiono na 10 minut przed końcem regulaminowego czasu i tyle miały zespoły na symulacje wyścigowe. Przejazdy z dużym zapasem paliwa nie zmieniły układu w tabeli, tak więc za Mercedesem pozostał Alonso i Gasly. Dodatkowo pomimo ograniczonego czasu sesja nie dobiegła do typowego końca. Na 3 minuty przed końcem Max Verstappen stracił panowanie nad samochodem i rozbił tył Red Bulla. Wszystko wydarzyło się na wyjściu z siódmego zakrętu, tuż za incydentem Leclerca. Trening nie został już wznowiony po wywieszeniu czerwonych flag.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:44,472--12
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:44,5130,0410,04114
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:44,5440,0720,03113
4.14Fernando AlonsoAlpine A5211:44,9530,4810,40915
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:44,9650,4930,01217
6.18Lance StrollAston Martin AMR211:45,1800,7080,21514
7.31Esteban OconAlpine A5211:45,3020,8300,12215
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:45,3360,8640,03416
9.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:45,3860,9140,05018
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:45,4040,9320,01813
11.55Carlos SainzFerrari SF211:45,5171,0450,11314
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:45,7581,2860,24117
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:45,7891,3170,03116
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:45,9671,4950,17818
15.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:46,1181,6460,15114
16.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:46,1981,7260,08017
17.63George RussellWilliams FW43B1:46,6652,1930,46714
18.16Charles LeclercFerrari SF211:46,8362,3640,17113
19.9Nikita MazepinHaas VF-211:47,3352,8630,49914
20.47Mick Schumacher Haas VF-211:47,5293,0570,19415
107% najlepszego czasu: 1:51,785

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Spa
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca