F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen wygrywa deszczowe kwalifikacje do Grand Prix Belgii

Z drugiego pola sensacyjnie ruszy George Russell, Norris z potężną kraksą w Q3.
Mateusz Szymkiewicz, 28 sierpnia 2021, wyświetlenia: 2272<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen wystartuje z pole position do wyścigu o Grand Prix Belgii. Sensacyjnie drugie pole w deszczowej czasówce zgarnął George Russell z Williamsa. Jako trzeci ruszy Lewis Hamilton.

Q1
Kwalifikacje rozpoczęły się z dwunastominutowym opóźnieniem ze względu na obfite opady deszczu. Kiedy kierowcy wkroczyli do akcji, niebo powoli zaczęło się przecierać. Kolejkę w alei serwisowej otwierał duet Williamsa na przejściówkach, natomiast reszta stawki postanowiła zminimalizować ryzyko i założyć pełne deszczówki.

Pierwsza seria przejazdów została zakłócona żółtymi flagami w drugim sektorze, kiedy to Nicholas Latifi wypadł z toru i zaliczył piruet na trawiastym poboczu. Ostatecznie Kanadyjczyk był w stanie wrócić do jazdy, a pierwszy czas tej sesji należał do jego partnera – George'a Russella. Brytyjczyk okrążył tor Spa w 2:11,727. Na kolejnej próbie zawodnik Williamsa absolutnie dominował, urywając z czasu niemal dziesięć sekund (2:02,068).

Na półmetku Q1 kierowcy rozpoczęli wizyty u mechaników, by porzucić deszczówki na rzecz przejściówek. Tor zaczął przesychać w bardzo szybkim tempie, co podkreślały wyniki kierowców Williamsa. Trzeci wówczas Lando Norris tracił niemal pięć sekund do liderującego Russella oraz cztery do drugiego Latifiego.

Pięć minut przed flagą w szachownicę wszyscy kierowcy dysponowali ogumieniem oznaczonym zielonym kolorem. Tym samym seryjnie zmieniali się liderzy tabeli i ostatecznie najszybszy był Lando Norris z wynikiem 1:58,301. Za nim widnieli Verstappen (+0,416), Hamilton (+0,917), Perez (+1,033) oraz Russell (+1,563).

Z dalszym udziałem w kwalifikacjach pożegnali się szesnasty Antonio Giovinazzi, siedemnasty Yuki Tsunoda, osiemnasty Mick Schumacher, dziewiętnasty Kimi Raikkonen oraz dwudziesty Nikita Mazepin.

Q2
W ciągu pierwszej minuty sesji na torze zameldowali się wszyscy kierowcy na oponach przejściowych. Prognozy zapowiadały, że w połowie Q2 powrócą opady deszczu i każdemu zależało na jak najszybszym ukończeniu mierzonego kółka. Dosyć nietypowa sytuacja miała miejsce w Mercedesie, który jako jedyny wysłał na tor swoich kierowców na używanym ogumieniu. Po instalacyjnym okrążeniu zarówno Hamilton i Bottas pojawili się po świeże zestawy.

Finalnie na dystansie całego segmentu nie doświadczyliśmy opadów deszczu i każde okrążenie było tym coraz szybszym. Na pierwszym miejscu w tabeli znów znalazł się Lando Norris, który okrążył Spa-Francorchamps w 1:56,025. Drugi był Hamilton (+0,204), trzeci Bottas (+0,270), czwarty Gasly (+0,415), piąty Verstappen (+0,534), szósty Vettel (+0,789), siódmy Perez (+0,861), ósmy Russell (+0,925), dziewiąty Ricciardo (+1,102), a dziesiąty Ocon (+1,329).

Do finałowej dziesiątki nie dostali się Charles Leclerc z jedenastym wynikiem, dwunasty Nicholas Latifi, trzynasty Carlos Sainz, czternasty Fernando Alonso oraz piętnasty Lance Stroll. Kanadyjczyk za incydent z Grand Prix Węgier otrzymał karę cofnięcia o pięć miejsc i tym samym wystartuje w Belgii z ostatniego pola.

Q3
Q3 rozpoczęliśmy w strugach deszczu i wszyscy kierowcy oprócz Pierre'a Gasly przystąpili do akcji na pełnych deszczówkach. Część zawodników zdecydowała się na opony oznaczone niebieskim kolorem w ostatniej chwili, rezygnując z przejściówek tuż przed wyjazdem z garażu. Kluczowe dla ich decyzji był nagrania z kamery pokładowej Lando Norrisa. Bardzo szybko ze swojego błędu zdało sobie sprawę AlphaTauri, które ściągnęło Gasly'ego do alei serwisowej.

Przed startem mierzonego kółka na coraz gorsze warunki zwracali uwagę Lando Norris oraz Sebastian Vettel. Brytyjczyk wskazywał miejsca ze stojącą wodą, natomiast Niemiec sugerował wywieszenie czerwonej flagi.

Ostatecznie sesja została przerwana, lecz sędziów zmusił do tego wypadek Norrisa. Kierowca McLarena stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z Eau Rouge, po czym uderzył tyłem w bariery po lewej stronie Raidillon. MCL35M prowadzone przez Brytyjczyka zostało doszczętnie rozbite. Uszkodzeniu uległy trzy koła, natomiast skrzynia biegów oraz fragmenty jednostki zostały zniszczone. Jadący z tyłu Sebastian Vettel postanowił zatrzymać się obok wraku Norrisa, by upewnić się, czy kierowca wyszedł z tego cało. Finalnie 21-latek opuścił samochód samodzielnie, lecz zmierzając do medyków FIA utykał i trzymał się za lewą rękę.

Po około czterdziestu minutach sesja została wznowiona. Tor pozostawał bardzo mokry, jednakże wreszcie ustały opady deszczu. Fakt ten okazał się kluczowy dla zawodników Red Bulla oraz Mercedesa, którzy wrócili do akcji na przejściówkach, licząc na gwałtowną poprawę warunków w końcówce Q3. Po okrążeniach instalacyjnych wybór ten okazał się słuszny, ponieważ Ocon i Russell na pełnych deszczówkach od razu zjechali do mechaników na zmianę opon.

Po ostatniej serii przejazdów pole position padło łupem Max Verstappena, który wydarł je... George'owi Russellowi. Holender uzyskał czas 1:59,765, mając przewagę 0,321 nad zawodnikiem Williamsa. Trzeci wynik należy do Lewisa Hamiltona, czwarty do Daniela Ricciardo, piąty do Sebastiana Vettela, szósty do Pierre'a Gasly, siódmy do Sergio Pereza, ósmy do Valtteriego Bottasa, dziewiąty do Estebana Ocona, natomiast dziesiąty jest Lando Norris.

W przypadku Brytyjczyka należy jednak pamiętać, iż odbudowa MCL35M może wymusić start z alei serwisowej. Z kolei Bottas za kolizję na starcie Grand Prix Węgier zostanie karnie cofnięty o pięć pól.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 94%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Spa

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca