F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Rozpoczęcie Q3 w deszczu było złą decyzją

Tuż przed kraksą Norrisa Niemiec ostrzegał dyrekcję sesji o trudnych warunkach.
Nataniel Piórkowski, 28 sierpnia 2021, wyświetlenia: 923<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel nie rozumie, dlaczego Michael Masi zdecydował się na rozpoczęcie Q3 w deszczowych warunkach, które doprowadziły do poważnego incydentu z udziałem Lando Norrisa.

Kierowca McLarena stracił panowanie nad bolidem po wyjeździe z Eau Rouge i uderzył o bariery powodując 40-minutową przerwę w kwalifikacjach. Norris wyszedł z wypadku bez poważniejszych obrażeń, ale został przetransportowany do szpitala w celu wykonania prześwietlenia łokcia.

Niedługo przed kraksą zawodnika teamu z Woking Vettel ostrzegał dyrekcję sesji o trudnych warunkach panujących na torze. Pomimo tego Q3 nie zostało przerwane. Po opuszczeniu kokpitu czterokrotny mistrz świata udał się do Michaela Masiego aby omówić incydent.

„Myślę, że Michael nie jest dumny z tego, co się stało. Zawsze łatwo jest coś komentować z perspektywy czasu, ale musimy znaleźć sposób, aby informacje przez nas przekazywane były w większym stopniu wysłuchiwane”.

„Będąc w garażu mamy ograniczone możliwości – to tak, jakbyśmy wyglądali przez okno. Nie mam pojęcia, co dzieje się trzy kilometry dalej. Gdy zjechałem do Eau Rouge i wspinałem się po wzniesieniu, czułem że jest tam dużo wody i wzywałem do przerwania sesji. Prawda jest taka, że nigdy nie powinna ona była ruszyć”.

„Jest mnóstwo rzeczy, które można było zrobić lepiej. Myślę, że lepiej jest zagrać bezpiecznie o jeden raz za dużo niż ten jeden raz za mało. Dobrze, że nic się nie stało – to najważniejsze. Równie dobrze skutki dla Lando mogły być inne i nie wiem, czy jest coś, co on sam mógłby zrobić inaczej”.

Incydent Norrisa jest drugim w tej weekend poważnym zdarzeniem w sekwencji Eau Rouge/Raidillon. W piątek doszło tam do kolizji sześciu bolidów W Series a dwie zawodniczki trafiły do szpitala. Szczęśliwie jeszcze tego samego dnia zostały wypisane z placówki.

Vettel podkreśla, że dyrekcja wyścigu powinna w większym stopniu wsłuchiwać się w opinie kierowców. „Problem polega na tym, że oczywiście mamy kontrolę. Ktoś może powiedzieć, że jeśli czujesz niebezpieczeństwo, możesz zawsze zjechać do boksów”.

„To dziwne doświadczenie, bo wszyscy jesteśmy w tej samej sytuacji. Nie chcesz odpaść, chcesz iść naprzód. Sama decyzja nie powinna być podejmowana wyłącznie przez nas. Opóźniliśmy start Q1, gdy na torze było mniej wody. Nie do końca rozumiem, dlaczego wtedy po prostu nie rozpoczęliśmy tej sesji. Jak powiedziałem, mówienie o wszystkim znając skutki jest łatwe. Najważniejsze, aby taka sytuacja nie miała już miejsca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
Vettel S.
FIA
Masi M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca