F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Australii: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica: Bezpieczne podejście zapewniło nam gładką sobotę

Polak przyznaje jednak, że żałuje straconej szansy na poprawę czasu pod koniec Q1.
Nataniel Piórkowski, 4 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 2438<< | lista | T- | T+ | >>

Robert Kubica wyjaśnia, że dzięki bezpiecznemu podejściu zdołał zapewnić sobie i Alfie Romeo gładką sobotę po nieoczekiwanym zastąpieniu Kimiego Raikkonena.

Kubica przejął wyścigowy bolid Fina po tym, jak ten otrzymał pozytywny wynik testu na Covid-19. Od końca sezonu 2019 i odejścia z Williamsa, krakowianin wziął udział w jedynie ośmiu sesjach treningowych oraz kilku testach.

W sobotę rano otrzymał jednak telefon od szefa Alfy Romeo, aby przygotowywał się do występu w Grand Prix Holandii. „Obudziłem się dziś rano i nie wiedziałem, że coś się dzieje. Usłyszałem dzwonek telefonu, ale sądziłem że dzwoni on za ścianą. Byłem trochę zmieszany”.

„Sprawdziłem komórkę i zobaczyłem nieodebrane połączenie od Freda. Na początku pomyślałem, że dostałem pozytywny wynik testu, bo przyjechałem tu późno i do czwartkowego popołudnia byłem w Warszawie współpracując z Orlenem. Otworzyłem swój wynik badania i ujrzałem, że jest negatywny”.

„W tym samym czasie dzwoniłem już do Freda. Gdy wcześnie rano ktoś do ciebie dzwoni, to wiesz, że coś się dzieje i prawdopodobnie zespół będzie cię potrzebował. Później czekałem do 9 rano, abyśmy mogli wejść do padoku. Z normalnej, typowej – dość nudnej – soboty, zrobił się gorączkowy i naprawdę wymagający dzień”.

Sobotnie kwalifikacje były dla Kubicy pierwszą konkurencyjną sesją w bolidzie F1 od grudnia 2019 roku. Z tego względu Polak zachowywał dużą ostrożność.

„Szczerze mówiąc pojechałem dość bezpiecznie. Już w ubiegłym roku, gdy wskoczyłem do bolidu, miałem do niego spore zaufanie. Chociaż nie miałem żadnej wiedzy o tym aucie, to czasem potrafiłem być w nim zaskakująco szybki już po kilku okrążeniach”.

„W tym roku tak nie jest – prawdopodobnie stoi za tym połączenie bolidu z oponami oraz moje przyzwyczajenia do aut, w których ścigałem się w innych seriach. Ostatni raz, gdy wziąłem udział w prawdziwych kwalifikacjach, to miniony rok i ostatnia runda DTM. W tym roku ani raz nie brałem udziału w czasówce”.

„Żałuję ostatniego przejazdu, bo naprawdę czułem, że mogę znacznie poprawić swój czas. Nie mogłem się już doczekać, ale na okrążeniu wyjazdowym trafiłem na wielu kierowców, którzy jechali w wolnym tempie. Gdy dojechałem do ostatniego zakrętu zblokowałem przednie koła i poczułem nadsterowność na wyjściu. Pomyślałem sobie, że nie wiem, co stanie się w pierwszym zakręcie”.

„Pojechałem bezpiecznie – rzeczywiście nie było tam zbyt wiele przyczepności, ale wiadomo, że gdy próbujesz zmuszać bolid do pracy, to szybciej zużywasz opony. Gdy jedziesz defensywnie, problemy mogą towarzyszyć ci przez cztery czy pięć zakrętów”.

„Muszę nadrabiać zaległości a to nie są rzeczy, których można nauczyć się z książki. Nie kupi się ich w supermarkecie. Gdyby tak było, to dzisiaj rano kupiłbym sobie całkiem sporo wiedzy. To część gry”.

„Myślę, że w sumie wiatr, tor, warunki i to bezpieczne podejście, zapewniły nam gładką sobotę. W mojej sytuacji to prawdopodobnie najważniejsza rzecz”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
Alfa Romeo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca