|
|
|
|
|
|
Kierowcy Haasa uniknęli kar za spowolnienie Vettela |
Sędziowie zwrócili uwagę na charakterystykę Zandvoort i korek w ostatnim zakręcie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 4 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 807 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Nikita Mazepin i Mick Schumacher uniknęli kar za spowolnienie Sebastiana Vettela w końcowej fazie Q1 na Zandvoort.
Kierowca Astona Martina znajdował się na pomiarowym okrążeniu, gdy na dojeździe do ostatniego zakrętu natrafił na dwóch kierowców Haasa. Nieszczęśliwie dla Niemca dokładnie w tym czasie Mazepin próbował odzyskać pozycję na torze kosztem Schumachera.
W komunikacie wydanym przez sędziów czytamy: „Nie ma wątpliwości, że okrążenie bolidu numer pięć [Vettel] zostało zakłócone, jednak w szczególności zwracamy uwagę na komentarz kierowcy bolidu numer pięć, który stwierdził, że «w jednym miejscu znajdowało się zbyt wiele samochodów»”.
„W kolejce było co najmniej sześciu zawodników przygotowujących się do szybkiego okrążenia a wszyscy oni jechali z niską prędkością (niektórzy poniżej 50km/h). Dla porównania bolid numer pięć zbliżał się z prędkością 240 km/h”.
„Chociaż bolid numer pięć został spowolniony, to w tych okolicznościach trudno orzec, iż było to «niepotrzebne blokowanie». Obecni kierowcy i przedstawiciele zespołu zgodzili się z takim stanowiskiem”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|