F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.09.2021

Horner: Na kolejnych torach szanse z Mercedesem wyniosą pół na pół

Alonso: W takich wyścigach zawsze brakuje mi szczęścia

Russell: Rozumiem ból Norrisa po straconej szansie na wygraną

Giovinazzi przejechał całe GP Rosji bez komunikacji radiowej

26.09.2021

Sainz: Myślałem, że wszystko zmierza w złym kierunku

Horner: To Max zadecydował o założeniu przejściowych opon

Norris z reprymendą za przekroczenie linii zjazdu do boksów

Wolff: Byliśmy pewni decyzji o zjeździe po przejściowe opony

Seidl: Mogliśmy być bardziej asertywni w stosunku do Norrisa

Verstappen: Na pewno nie spodziewałem się takiego rezultatu

Norris zdruzgotany utratą szansy na zwycięstwo w GP Rosji

Hamilton wdzięczny Mercedesowi za decyzję o wymianie opon

Hamilton wygrywa po raz setny w dramatycznym wyścigu

GP Rosji: wyniki wyścigu

GP Rosji: najszybsze okrążenia w wyścigu

Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

Giovinazzi z karą za wymianę przekładni przed wyścigiem w Soczi

Wolff: Nie będę zaskoczony, jeśli Russell będzie liderem po starcie

Freddie Hunt: Verstappen przypomina mi ojca bardziej niż Hamilton

RaceFans: Porsche rozważa zaangażowanie w F1 z fabrycznym zespołem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Nowa generacja silników F1 ma być pozbawiona MGU-H

Debiut jednostek jest planowany na 2026 rok. Rosną szanse na współpracę Red Bulla i VW.
Nataniel Piórkowski, 11 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 2226<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 opóźni do 2026 roku wprowadzenie do użytku nowych jednostek napędowych, decydując się jednocześnie na rezygnację z dalszego wykorzystywania MGU-H – donosi portal The Race.

Kwestia rezygnacji z MGU-H była jednym z kluczowych punktów debaty w obszarze nowych przepisów silnikowych. Generator ten jest postrzegany jako najbardziej skomplikowany i najdroższy element hybrydowych zespołów napędowych.

W ten weekend na Monzy odbędzie się kolejna tura rozmów na temat przyszłej formuły silników F1. Wezmą w nich udział przedstawiciele Grupy Volkswagena. Jeśli plany wycofania MGU-H dojdą do skutku, otworzy to przed niemieckim koncernem drogę do potencjalnego zaangażowania się w serię Grand Prix poprzez partnerstwo z Red Bullem.

Austriacki koncern lobbuje za kulisami na rzecz znacznego uproszczenia jednostek napędowych, aby w chwili wejścia w życie nowych regulacji nie znaleźć się w tyle za Mercedesem, Ferrari i Renault, które dysponują znacznie większą wiedzą i doświadczeniem z rozwojem hybrydowych komponentów. Co ciekawe przeciwnikiem MGU-H jest także Volkswagen, który w przeszłości miał już doświadczenia z tą technologią.

Dodatkowo celem Formuły 1 jest zainteresowanie wejściem do sportu nowych producentów, którzy obecnie obawiają się perspektywy rozwoju bardzo drogich i skomplikowanych układów, nie mając większych szans w starciu dostawcami o ugruntowanej pozycji.

Chociaż teraz Red Bull i Volkswagen biorą udział w negocjacjach jako dwa oddzielne podmioty, wszystko wskazuje na to, że firmy są zainteresowane współpracą i podziałem nakładów finansowych na rozwój silnika nowej generacji.

The Race nie jest w stanie wyjaśnić, dlaczego wśród konkurencyjnych producentów maleją naciski na utrzymanie w F1 MGU-H.

Jedyną firmą, która nadal preferuje pozostanie przy generatorze termicznym jest Mercedes. Biorąc jednak pod uwagę stanowisko pozostałych stron oraz wysoki priorytet nadany planom wejścia do F1 Volkswagena, naciski osamotnionego koncernu ze Stuttgartu byłyby skazane na niepowodzenie. Osiągnięcie zgodności wszystkich producentów jest także ważne z innych powodów, takich jak na przykład ograniczenie kosztów.

Podczas spotkania na Monzy omówione zostaną dalsze szczegóły dotyczące silników nowej generacji – między innymi to, o ile powinien wzrosnąć udział mocy generowanej przez komponent elektryczny czy jak ograniczyć koszty związane ze stworzeniem nowych projektów pozbawionych MGU-H.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2021  RaceFans: Porsche rozważa zaangażowanie w F1 z fabrycznym zespołem
16.09.2021  Domenicali: Rozważamy wprowadzenie "Wielkiego Szlema" do F1
12.09.2021  Alonso: F1 musi przestać próbować na siłę poprawiać widowisko
12.09.2021  Wolff przeciwny propozycji wyścigów z odwróconą kolejnością startową
11.09.2021  Perez: Sprinty są nudne i nic nie wnoszą do Formuły 1
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Volkswagen
Red Bull
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca