F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowa generacja silników F1 ma być pozbawiona MGU-H

Debiut jednostek jest planowany na 2026 rok. Rosną szanse na współpracę Red Bulla i VW.
Nataniel Piórkowski, 11 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 2485<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 opóźni do 2026 roku wprowadzenie do użytku nowych jednostek napędowych, decydując się jednocześnie na rezygnację z dalszego wykorzystywania MGU-H – donosi portal The Race.

Kwestia rezygnacji z MGU-H była jednym z kluczowych punktów debaty w obszarze nowych przepisów silnikowych. Generator ten jest postrzegany jako najbardziej skomplikowany i najdroższy element hybrydowych zespołów napędowych.

W ten weekend na Monzy odbędzie się kolejna tura rozmów na temat przyszłej formuły silników F1. Wezmą w nich udział przedstawiciele Grupy Volkswagena. Jeśli plany wycofania MGU-H dojdą do skutku, otworzy to przed niemieckim koncernem drogę do potencjalnego zaangażowania się w serię Grand Prix poprzez partnerstwo z Red Bullem.

Austriacki koncern lobbuje za kulisami na rzecz znacznego uproszczenia jednostek napędowych, aby w chwili wejścia w życie nowych regulacji nie znaleźć się w tyle za Mercedesem, Ferrari i Renault, które dysponują znacznie większą wiedzą i doświadczeniem z rozwojem hybrydowych komponentów. Co ciekawe przeciwnikiem MGU-H jest także Volkswagen, który w przeszłości miał już doświadczenia z tą technologią.

Dodatkowo celem Formuły 1 jest zainteresowanie wejściem do sportu nowych producentów, którzy obecnie obawiają się perspektywy rozwoju bardzo drogich i skomplikowanych układów, nie mając większych szans w starciu dostawcami o ugruntowanej pozycji.

Chociaż teraz Red Bull i Volkswagen biorą udział w negocjacjach jako dwa oddzielne podmioty, wszystko wskazuje na to, że firmy są zainteresowane współpracą i podziałem nakładów finansowych na rozwój silnika nowej generacji.

The Race nie jest w stanie wyjaśnić, dlaczego wśród konkurencyjnych producentów maleją naciski na utrzymanie w F1 MGU-H.

Jedyną firmą, która nadal preferuje pozostanie przy generatorze termicznym jest Mercedes. Biorąc jednak pod uwagę stanowisko pozostałych stron oraz wysoki priorytet nadany planom wejścia do F1 Volkswagena, naciski osamotnionego koncernu ze Stuttgartu byłyby skazane na niepowodzenie. Osiągnięcie zgodności wszystkich producentów jest także ważne z innych powodów, takich jak na przykład ograniczenie kosztów.

Podczas spotkania na Monzy omówione zostaną dalsze szczegóły dotyczące silników nowej generacji – między innymi to, o ile powinien wzrosnąć udział mocy generowanej przez komponent elektryczny czy jak ograniczyć koszty związane ze stworzeniem nowych projektów pozbawionych MGU-H.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Volkswagen
Red Bull
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca