F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen ukarany cofnięciem o 3 pozycje na starcie GP Rosji

Sędziowie uznali, że to Holender ponosi winę za kraksę z Hamiltonem z 26. okrążenia.
Nataniel Piórkowski, 12 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 4495<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie wyścigu w Soczi za doprowadzenie do kolizji z Lewisem Hamiltonem w trakcie GP Włoch.

Do zdarzenia doszło na 26. okrążeniu, tuż po tym, jak Hamilton opuścił aleję serwisową tuż przed Verstappenem. W pierwszej szykanie Holender trzymał się zewnętrznej linii jazdy, licząc na wykorzystanie nabranego impetu i wyprzedzenie rywala w walce o mistrzostwo świata.

Hamilton nie zamierzał jednak ułatwiać zadania kierowcy Red Bulla, który wyraźnie nie miał miejsca na przeprowadzenie udanego manewru.

Lider klasyfikacji generalnej najechał w efekcie na tylną oponę konstrukcji rywala, jego bolid został podbity, poszybował w górę i spadł wprost na Mercedesa. Obaj kierowcy zakończyli rywalizację w żwirowej pułapce.

Komentując zdarzenie Verstappen stwierdził tylko: „Tak się dzieje, gdy nie zostawiasz miejsca”.

Incydent został zbadany po zakończeniu rywalizacji. Opierając się na nagraniach z kamer oraz opiniach przedstawionych przez obu kierowców zaangażowanych w kraksę, sędziowie podjęli decyzję o nałożeniu na Holendra kary cofnięcia o 3 pozycje na starcie kolejnego wyścigu na Sochi Autodrom.

Dodatkowo do superlicencji kierowcy bolidu numer #33 zostały dopisane dwa punkty karne.

Wyjaśnienie sędziów
„Hamilton opuszczał aleję serwisową, podczas gdy Verstappen podążał główną prostą. Na 50 metrów przed pierwszym zakrętem Hamilton znajdował się znacznie przed Verstappenem. Ten opóźnił hamowanie i zacząłem jechać obok rywala, chociaż w żadnym fragmencie sekcji nie znajdował się dalej, jak tuż za przednią osią bolidu #44”.

„Podczas przesłuchania w sprawie Verstappen stwierdził, że przyczyną zdarzenia było "dociskanie" go przez Hamiltona do wierzchołka drugiego zakrętu. Hamilton podkreślał z kolei, że Verstappen próbował wyprzedzić go na bardzo późnym etapie i jego zdaniem powinien był zrezygnować z pokonania zakrętu poprzez wcześniejsze odpuszczenie lub skierowanie się w lewo za krawężnikiem”.

„Analizując materiały wideo sędziowie zaobserwowali, że Hamilton jechał po linii pozwalającej na uniknięcie kontaktu, chociaż jego usytuowanie na torze sprawiło, że Verstappen wjechał na krawężnik. Idąc dalej sędziowie zauważyli, że bolid numer #33 wcale nie znajdował się obok bolidu #44, aż do momentu wjazdu w pierwszy zakręt. W opinii sędziów manewr ten został przeprowadzony zbyt późno, aby Verstappen miał prawo do pozostawienia mu miejsca”.

„Podczas gdy Hamilton mógł skręcić nieco dalej od wierzchołka zakrętu, aby uniknąć incydentu, sędziowie uznali, że jego pozycja na torze była rozsądna i dlatego stwierdzili, że to kierowca bolidu numer #33 jest w przeważającej mierze odpowiedzialny za incydent”.

„Ustalając karę sędziowie podkreślili, że wzięli pod uwagę wyłącznie sam incydent, a nie jego konsekwencje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA
Verstappen M.
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca