F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.09.2021

Horner: Na kolejnych torach szanse z Mercedesem wyniosą pół na pół

Alonso: W takich wyścigach zawsze brakuje mi szczęścia

Russell: Rozumiem ból Norrisa po straconej szansie na wygraną

Giovinazzi przejechał całe GP Rosji bez komunikacji radiowej

26.09.2021

Sainz: Myślałem, że wszystko zmierza w złym kierunku

Horner: To Max zadecydował o założeniu przejściowych opon

Norris z reprymendą za przekroczenie linii zjazdu do boksów

Wolff: Byliśmy pewni decyzji o zjeździe po przejściowe opony

Seidl: Mogliśmy być bardziej asertywni w stosunku do Norrisa

Verstappen: Na pewno nie spodziewałem się takiego rezultatu

Norris zdruzgotany utratą szansy na zwycięstwo w GP Rosji

Hamilton wdzięczny Mercedesowi za decyzję o wymianie opon

Hamilton wygrywa po raz setny w dramatycznym wyścigu

GP Rosji: wyniki wyścigu

GP Rosji: najszybsze okrążenia w wyścigu

Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

Giovinazzi z karą za wymianę przekładni przed wyścigiem w Soczi

Wolff: Nie będę zaskoczony, jeśli Russell będzie liderem po starcie

Freddie Hunt: Verstappen przypomina mi ojca bardziej niż Hamilton

RaceFans: Porsche rozważa zaangażowanie w F1 z fabrycznym zespołem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Verstappen ukarany cofnięciem o 3 pozycje na starcie GP Rosji

Sędziowie uznali, że to Holender ponosi winę za kraksę z Hamiltonem z 26. okrążenia.
Nataniel Piórkowski, 12 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 4391<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie wyścigu w Soczi za doprowadzenie do kolizji z Lewisem Hamiltonem w trakcie GP Włoch.

Do zdarzenia doszło na 26. okrążeniu, tuż po tym, jak Hamilton opuścił aleję serwisową tuż przed Verstappenem. W pierwszej szykanie Holender trzymał się zewnętrznej linii jazdy, licząc na wykorzystanie nabranego impetu i wyprzedzenie rywala w walce o mistrzostwo świata.

Hamilton nie zamierzał jednak ułatwiać zadania kierowcy Red Bulla, który wyraźnie nie miał miejsca na przeprowadzenie udanego manewru.

Lider klasyfikacji generalnej najechał w efekcie na tylną oponę konstrukcji rywala, jego bolid został podbity, poszybował w górę i spadł wprost na Mercedesa. Obaj kierowcy zakończyli rywalizację w żwirowej pułapce.

Komentując zdarzenie Verstappen stwierdził tylko: „Tak się dzieje, gdy nie zostawiasz miejsca”.

Incydent został zbadany po zakończeniu rywalizacji. Opierając się na nagraniach z kamer oraz opiniach przedstawionych przez obu kierowców zaangażowanych w kraksę, sędziowie podjęli decyzję o nałożeniu na Holendra kary cofnięcia o 3 pozycje na starcie kolejnego wyścigu na Sochi Autodrom.

Dodatkowo do superlicencji kierowcy bolidu numer #33 zostały dopisane dwa punkty karne.

Wyjaśnienie sędziów
„Hamilton opuszczał aleję serwisową, podczas gdy Verstappen podążał główną prostą. Na 50 metrów przed pierwszym zakrętem Hamilton znajdował się znacznie przed Verstappenem. Ten opóźnił hamowanie i zacząłem jechać obok rywala, chociaż w żadnym fragmencie sekcji nie znajdował się dalej, jak tuż za przednią osią bolidu #44”.

„Podczas przesłuchania w sprawie Verstappen stwierdził, że przyczyną zdarzenia było "dociskanie" go przez Hamiltona do wierzchołka drugiego zakrętu. Hamilton podkreślał z kolei, że Verstappen próbował wyprzedzić go na bardzo późnym etapie i jego zdaniem powinien był zrezygnować z pokonania zakrętu poprzez wcześniejsze odpuszczenie lub skierowanie się w lewo za krawężnikiem”.

„Analizując materiały wideo sędziowie zaobserwowali, że Hamilton jechał po linii pozwalającej na uniknięcie kontaktu, chociaż jego usytuowanie na torze sprawiło, że Verstappen wjechał na krawężnik. Idąc dalej sędziowie zauważyli, że bolid numer #33 wcale nie znajdował się obok bolidu #44, aż do momentu wjazdu w pierwszy zakręt. W opinii sędziów manewr ten został przeprowadzony zbyt późno, aby Verstappen miał prawo do pozostawienia mu miejsca”.

„Podczas gdy Hamilton mógł skręcić nieco dalej od wierzchołka zakrętu, aby uniknąć incydentu, sędziowie uznali, że jego pozycja na torze była rozsądna i dlatego stwierdzili, że to kierowca bolidu numer #33 jest w przeważającej mierze odpowiedzialny za incydent”.

„Ustalając karę sędziowie podkreślili, że wzięli pod uwagę wyłącznie sam incydent, a nie jego konsekwencje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2021  Norris z reprymendą za przekroczenie linii zjazdu do boksów
25.09.2021  FIA wydała komunikat w sprawie kwalifikacji
25.09.2021  Masi ma nadzieję na rozegranie kwalifikacji F1 w sobotę
12.09.2021  Gasly rozpocznie wyścig o GP Włoch z alei serwisowej
10.09.2021  Aston Martin i Alpine ukarane grzywnami
Tagi:
FIA
Verstappen M.
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca