F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Albon: Problemy Pereza wcale mnie nie pocieszają

Taj uważa też, że byłby w stanie poprawić swoje osiągi, gdyby utrzymał posadę na rok 2021.
Maciej Wróbel, 16 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 896<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alexander Albon zaprzeczył, jakoby oglądanie mającego coraz większe problemy Sergio Pereza było dla niego w jakikolwiek sposób „pocieszające”.

W ubiegłym tygodniu zespół Williams potwierdził zakontraktowanie Albona na sezon 2022. Dla 25-letniego Taja będzie to powrót do rywalizacji w Formule 1 po roku przerwy spowodowanej zwolnieniem z zespołu Red Bulla pod koniec sezonu 2020.

W barwach stajni z Milton Keynes Albona zastąpił Sergio Perez, którego początki w austriackiej ekipie były obiecujące – Meksykanin już na Imoli wywalczył drugie pole startowe, w Azerbejdżanie odniósł cenne zwycięstwo, a jego mocne tempo we Francji pozwoliło Red Bullowi na zaszachowanie Mercedesa.

Od Grand Prix Wielkiej Brytanii 31-latek nie jest jednak w stanie nawiązać do dobrych wyników z początku roku. W ciągu ostatnich pięciu Grand Prix Meksykanin trzy razy z różnych względów startował z pit lane, a kilkakrotne przekraczanie limitów toru pozbawiło go podium na Monzy.

Alexander Albon podkreśla jednak, że oglądanie mającego kłopoty Pereza wcale nie sprawia mu przyjemności. „Komentarze Sergio Pereza są całkiem podobne do tego, jak ja patrzyłem na to w zeszłym roku” – powiedział Albon w rozmowie z Auto Hebdo. „W żaden sposób mnie to jednak nie pociesza że on też przeżywa cięższe chwile, ponieważ chcę jak najlepiej dla zespołu”.

Albon dodaje, że zamiast zazdrościć Perezowi zdobytej posady, przyjął zupełnie odwrotną strategię. „Chodzi o Red Bulla walczącego o mistrzostwo świata. Wolę pomagać Sergio poprzez dzielenie się z nim swoim doświadczeniem i wiedzą na temat samochodu. W ten sposób może jeszcze szybciej się zaadaptować. Samochód znacznie się poprawił w porównaniu z tym z 2020, ale nadal jest to pewien wysiłek”.

Taj uważa też, że mógłby poprawić swoje osiągi za kierownicą tegorocznej konstrukcji Red Bulla. „Ciężko mi o tym mówić, ale tegoroczny samochód jest lepszy od zeszłorocznego. Czuję, że wiele się nauczyłem w zeszłym roku. Popatrzyłem na swoje poprzednie sezony i cieszę się, że otrzymam kolejną szansę na udowodnienie swojej wartości”.

Były kierowca Toro Rosso i Red Bulla zasugerował także, iż podpisanie przez niego umowy z Williamsem nie było prostą sprawą ze względu na Mercedesa, który od lat dostarcza stajni z Grove swoje jednostki napędowe. Szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff, podkreślał, że Albon musi zerwać swoje powiązania łączące go z austriackim koncernem.

Do umowy Albona z Williamsem miały zostać dodane poufne klauzule. „Nie chcę wchodzić zbytnio w szczegóły, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć” – stwierdził 25-latek. „Najlepszą rzeczą jest to, że znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwala mi na powrót do Formuły 1”.

Słynny włoski konstruktor samochodów wyścigowych, Gian Paolo Dallara, stwierdził w wywiadzie dla Autosprintu, iż po prostu istnieją różnice pomiędzy najlepszymi kierowcami – jak Verstappen – a kierowcami pokroju Albona czy Pereza.

„Jeśli Verstappen nie jest obecnie najlepszym kierowcą F1, jest co najmniej na bardzo mocnym drugim miejscu. To, co pokazuje Perez, to to, że pewni kierowcy czasem potrafią zaimponować, a czasem nie” – powiedział Dallara.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.03.2024  Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie
22.03.2024  Logan Sargeant nie pojedzie w pozostałych sesjach w Australii
22.02.2024  Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe
09.02.2024  Autosport: Red Bull oferuje Albonowi powrót od sezonu 2026
08.02.2024  Umowa Albona z Williamsem obowiązuje do 2025 roku
Tagi:
Albon A.
Perez S.
Red Bull
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca