F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.05.2022

"Szybko, szybciej, najszybciej" - rozstrzygnięcie konkursu

13.05.2022

Vettel: Kryzys klimatyczny kwestionuje dalszy sens startów w F1

Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów

Szafnauer: Rozmowy kontraktowe z Alonso ruszą na Silverstone

12.05.2022

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

11.05.2022

Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako

Perez: Rozmawiam już z Red Bullem o nowej umowie

R. Schumacher: Charaktery Micka i Steinera nie pasują do siebie

Miami otwarte na modyfikacje toru przed edycją w sezonie 2023

Capito: Williams jest gotowy na rozmowy z Audi

09.05.2022

Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami

Perez: Mogłem wygrać w Miami, gdyby nie problem z silnikiem

Vettel: Kolizja z Mickiem była głupia dla nas obu

Binotto: Liczymy, że Red Bull wydał już większość budżetu na poprawki

Capito: Tegoroczna posada Latifiego jest niezagrożona

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce

Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Albon: Problemy Pereza wcale mnie nie pocieszają

Taj uważa też, że byłby w stanie poprawić swoje osiągi, gdyby utrzymał posadę na rok 2021.
Maciej Wróbel, 16 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 828<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alexander Albon zaprzeczył, jakoby oglądanie mającego coraz większe problemy Sergio Pereza było dla niego w jakikolwiek sposób „pocieszające”.

W ubiegłym tygodniu zespół Williams potwierdził zakontraktowanie Albona na sezon 2022. Dla 25-letniego Taja będzie to powrót do rywalizacji w Formule 1 po roku przerwy spowodowanej zwolnieniem z zespołu Red Bulla pod koniec sezonu 2020.

W barwach stajni z Milton Keynes Albona zastąpił Sergio Perez, którego początki w austriackiej ekipie były obiecujące – Meksykanin już na Imoli wywalczył drugie pole startowe, w Azerbejdżanie odniósł cenne zwycięstwo, a jego mocne tempo we Francji pozwoliło Red Bullowi na zaszachowanie Mercedesa.

Od Grand Prix Wielkiej Brytanii 31-latek nie jest jednak w stanie nawiązać do dobrych wyników z początku roku. W ciągu ostatnich pięciu Grand Prix Meksykanin trzy razy z różnych względów startował z pit lane, a kilkakrotne przekraczanie limitów toru pozbawiło go podium na Monzy.

Alexander Albon podkreśla jednak, że oglądanie mającego kłopoty Pereza wcale nie sprawia mu przyjemności. „Komentarze Sergio Pereza są całkiem podobne do tego, jak ja patrzyłem na to w zeszłym roku” – powiedział Albon w rozmowie z Auto Hebdo. „W żaden sposób mnie to jednak nie pociesza że on też przeżywa cięższe chwile, ponieważ chcę jak najlepiej dla zespołu”.

Albon dodaje, że zamiast zazdrościć Perezowi zdobytej posady, przyjął zupełnie odwrotną strategię. „Chodzi o Red Bulla walczącego o mistrzostwo świata. Wolę pomagać Sergio poprzez dzielenie się z nim swoim doświadczeniem i wiedzą na temat samochodu. W ten sposób może jeszcze szybciej się zaadaptować. Samochód znacznie się poprawił w porównaniu z tym z 2020, ale nadal jest to pewien wysiłek”.

Taj uważa też, że mógłby poprawić swoje osiągi za kierownicą tegorocznej konstrukcji Red Bulla. „Ciężko mi o tym mówić, ale tegoroczny samochód jest lepszy od zeszłorocznego. Czuję, że wiele się nauczyłem w zeszłym roku. Popatrzyłem na swoje poprzednie sezony i cieszę się, że otrzymam kolejną szansę na udowodnienie swojej wartości”.

Były kierowca Toro Rosso i Red Bulla zasugerował także, iż podpisanie przez niego umowy z Williamsem nie było prostą sprawą ze względu na Mercedesa, który od lat dostarcza stajni z Grove swoje jednostki napędowe. Szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff, podkreślał, że Albon musi zerwać swoje powiązania łączące go z austriackim koncernem.

Do umowy Albona z Williamsem miały zostać dodane poufne klauzule. „Nie chcę wchodzić zbytnio w szczegóły, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć” – stwierdził 25-latek. „Najlepszą rzeczą jest to, że znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwala mi na powrót do Formuły 1”.

Słynny włoski konstruktor samochodów wyścigowych, Gian Paolo Dallara, stwierdził w wywiadzie dla Autosprintu, iż po prostu istnieją różnice pomiędzy najlepszymi kierowcami – jak Verstappen – a kierowcami pokroju Albona czy Pereza.

„Jeśli Verstappen nie jest obecnie najlepszym kierowcą F1, jest co najmniej na bardzo mocnym drugim miejscu. To, co pokazuje Perez, to to, że pewni kierowcy czasem potrafią zaimponować, a czasem nie” – powiedział Dallara.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2022  Albon: Nic nie wskazywało na to, że zawalczymy o punkt
09.04.2022  Albon wykluczony z wyników kwalifikacji
27.03.2022  Albon ukarany cofnięciem na starcie w Australii
24.03.2022  Albon: Warto zrewidować nowe zasady dotyczące dublowanych aut
19.03.2022  Williams spodziewał się gorszej formy po testach w Bahrajnie
Tagi:
Albon A.
Perez S.
Red Bull
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca