F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2021

AMuS: Umowa Andrettiego z Sauberem nie dojdzie do skutku

Norris: Wyglądałem jak idiota hamując na tarkach

Symonds: Nowe bolidy F1 wcale nie muszą być wolniejsze od obecnych

Hamilton: Przed drugim treningiem straciliśmy grunt pod nogami

Mercedes nie wyklucza kolejnej wymiany silnika w bolidzie Hamiltona

Perez obawia się zagrożenia ze strony Mercedesa

22.10.2021

GP USA: Perez najszybszy w popołudniowych zajęciach

Wolff: Jednostki Mercedesa nie mają odpowiedniej wytrzymałości

Władze GP USA przekonane o długiej obecności w kalendarzu F1

Mercedes wyposażyl Bottasa w szósty silnik spalinowy

GP USA: Mercedesy dominują w pierwszym treningu

Russell rozpocznie wyścig w Teksasie z końca stawki

Russell: Z tym weekendem wiązane są duże oczekiwania

Bottas: Ostatnie postępy wynikają z pracy nad ustawieniami

Logan Sargeant dołączył do akademii kierowców Williamsa

Steiner: Andretti w przeszłości był zainteresowany przejęciem Haasa

21.10.2021

Verstappen odmówił udziału w czwartym sezonie "Jazdy o życie"

Sydney podjęło starania o przejęcie organizacji GP Australii

Ricciardo: Oswoiłem się z myślą, że wciąż nie zdobyłem tytułu w F1

Latifi: Będzie mi brakowało Russella jako punktu odniesienia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

Australijczyk powiększył swoją przewagę nad Zhou i Szwarcmanem w walce o mistrzostwo.
Michał Bielicki, 26 wrze?nia 2021, wyświetlenia: 703<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Oscar Piastri wygrał główny wyścig F2 w Rosji, dzięki czemu powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej, która teraz wynosi 36 punktów. Jego tegoroczni rywale o mistrzostwo także zdobyli dzisiaj punkty, ale Szwarcman był czwarty, a Zhou dopiero szósty.

Piastri miał spokojny start z pierwszego pola startowego, ponieważ rozpoczynający z drugiej pozycji Jehan Daruvala ruszył słabo i został wyprzedzony przez Theo Pourchaire'a i Ralpha Boschunga. Za nimi w stawce znajdowali się Robert Szwarcman, Jake Hughes, Juri Vips, Guanyu Zhou – który stracił aż cztery pozycje po słabym starcie – Christian Lundgaard oraz Dan Ticktum.

Pierwszym pechowcem wyścigu był Bent Viscaal, który został obrócony przez Roya Nissany'ego w drugim zakręcie. Holender zgasił silnik i nie mógł jechać dalej. Krótki – bo trwający jedynie jedno okrążenie – wirtualny samochód bezpieczeństwa wystarczył, by sprzątnąć auto z toru i reszta kierowców wróciła do ścigania.

Na szóstym okrążeniu nagle bardzo powoli zaczął jechać Vips, tracąc pozycję za pozycją. W pewnym momencie było widać także lekkie obłoki niebieskiego dymu wydobywające się z jego auta. Kierowca zjechał do swoich mechaników, próbował ruszyć dalej, ale zatrzymał się na końcu alei serwisowej odpadając z zawodów.

Na tym samym kółku rozpoczęły się pierwsze zjazdy na zmiany opon kierowców startujących na miękkim ogumieniu. Lawinę pit stopów rozpoczął jadący do tej pory na trzeciej pozycji Boschung, by na kolejnych okrążeniach swoje ruchy wykonali także Daruvala, Szwarcman czy Hughes.

Waleczny nastrój miał Ticktum, który przed swoją zmianą ogumienia zaatakował z sukcesem aż dwóch kierowców. Najpierw poradził sobie z Lundgaardem, by następnie objechać Zhou po zewnętrznej zakrętu 14. Dopiero wtedy pojawił się w swoim garażu.

Lider wyścigu, Piastri, czuł ciągłą presję za plecami ze strony Pourchaire'a i na ósmym kółku jako pierwszy z tej dwójki zjechał na swój pit stop. Okrążenie później zrobił to Francuz i udało mu się wrócić na tor przed Australijczykiem, jednak nie na długo, ponieważ Piastri odzyskał swoją pozycję dzięki rozgrzanym już oponom.

Liam Lawson objął prowadzenie w wyścigu, jako pierwszy kierowca z odwróconą strategią i jego podejście się opłaciło. Po wymianie opon na siedemnastym kółku na tor wrócił jako dziewiąty, ale mając miękkie opony szybko wyprzedził Lundgaarda zyskując jedno oczko i wykręcając najszybsze okrążenie w wyścigu.

Jadący jako trzeci Boschung był bardzo mocno naciskany przez Daruvalę, co ostatecznie doprowadziło do jego błędu na okrążeniu 22. Szwajcar zablokował koło na dohamowaniu do zakrętu 13 i pojechał szeroko, co wykorzystał Hindus awansując na podium. Sytuację po kilku zakrętach wykorzystał także Szwarcman również wyprzedzając Boschunga, który na chwilę stracił rytm.

Ostatecznie Szwajcar odpadł z wyścigu po tym jak przyblokowana wcześniej opona zniszczyła się jeszcze mocniej, a do tego pojawiły się potencjalne problemy z silnikiem. Boschung zjechał z toru i nie kontynuował jazdy.

Finalnie pierwszy do mety dojechał Oscar Piastri, tuż przed ścigającym go do końca Theo Pourchairem. Podium dopełnił Daruvala, a kolejne pozycje zajęli Szwarcman, Ticktum, Zhou, Lawson, Verschoor, Lundgaard oraz Beckmann.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.10.2021  Przedstawiono kalendarze Formuły 2 i Formuły 3 na sezon 2022
25.09.2021  Ticktum zwycięzcą pierwszego wyścigu F2 w Rosji
25.09.2021  Pierwszy wyścig F2 w Rosji odłożony przez warunki pogodowe
12.09.2021  F2: Piastri zwycięzcą emocjonującego wyścigu głównego na Monzy
11.09.2021  Daruvala zdominował drugi sprint F2 we Włoszech
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca