F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel wziął na siebie odpowiedzialność za decyzję o zmianie na slicki

W wyniku nietrafionej strategii Niemiec finiszował dziś dopiero jako osiemnasty.
Maciej Wróbel, 10 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 893<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel postanowił wziąć na siebie odpowiedzialność za ryzykowną decyzję o zmianie opon na pośrednie w drugiej połowie deszczowego wyścigu o Grand Prix Turcji.

Kierowca Astona Martina był pierwszym i jedynym kierowcą, który podczas dzisiejszych zmagań na torze Istanbul Park założył w swoim bolidzie opony przeznaczone do jazdy po suchej nawierzchni. Ryzyko to zupełnie się nie opłaciło i Vettel po dwóch wycieczkach poza tor i obrocie na wjeździe do pit lane zameldował się ponownie u mechaników już po jednym kółku.

Decyzja o założeniu slicków definitywnie zniszczyła wyścig Niemcowi, który ostatecznie finiszował na osiemnastej pozycji, wyprzedzając jedynie duet kierowców Haasa. Vettel wyjaśnił, co kryło się za podjęciem takiego ryzyka, ale jednocześnie przyznał, iż jak tylko spadła temperatura opon, to wiedział, że plan się nie powiedzie.

„Opracowywaliśmy plan ze slickami wspólnie, ale koniec końców to ja podjąłem ostateczną decyzję. Chciałem spróbować” – powiedział 34-latek po wyścigu. „Z opon przejściowych nic nie zostało, więc myślałem, że slicki będą dobre, ale nie potrafiłem ich zmusić do pracy i po prostu nie miałem przyczepności i straciłem mnóstwo czasu”.

„Było gorzej niż się spodziewałem, nawet jeśli gdzieniegdzie było mokro lub tylko wilgotno. Głównym problemem było to, że nie mogłem po prostu rozgrzać opon, a wtedy po prostu się ślizgasz. Teraz ta decyzja wydaje się głupawa, ale wtedy – sam nie wiem. Kusiło mnie od kilku okrążeń, a poprawa na oponach przejściowych już nie była możliwa”.

„Jeśli spojrzysz na tamte przejściówki, to zobaczysz, że nic na nich nie zostało. Wyglądają jak slicki, więc myślę, że miałem powód, by je założyć, ale oczywiście była to zła decyzja”.

Po ubiegłorocznym, chaotycznym weekendzie w Turcji, w którym kierowcy zmagali się z brakiem przyczepności na świeżej nawierzchni, tor w ostatnim czasie został przez włodarzy wypłukany wodą. Choć wielu kierowców chwaliło obecne warunki na torze, zdaniem Vettela było „dziwnie”, ponieważ tor zupełnie nie przesychał, pomimo słabnących opadów.

„Jazda po tym torze to dobra zabawa, ale było dziś trochę dziwnie. Podobnie jak rok temu, kiedy długo zostawaliśmy na torze i jeździliśmy na oponach przejściowych. W pewnym momencie pomyślałem, że jestem gotów na slicki, więc podjąłem ryzyko, ale to nie wypaliło”.

„W zeszłym roku na piętnaście kółek przed końcem też chciałem założyć slicki, kiedy tor był w nieco gorszym stanie. Pomyślałem więc i tym razem, że warto spróbować, ale okazało się to złym wyborem” – dodał czterokrotny mistrz świata.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
Vettel S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca