|
|
|
|
|
|
Red Bull ponownie kwestionuje legalność silnika Mercedesa |
Marko obawia się, że zespół będzie miał szanse na zwycięstwa jedynie w Meksyku i Brazylii. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 12 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 2435 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Christian Horner z Red Bulla ponownie zakwestionował legalność silnika Mercedesa, twierdząc, że przyłączyli się do niego „inni producenci”.
Stajnia z Milton Keynes przed kilkoma tygodniami skierowała zapytanie do FIA w kwestii intercoolera, który znajduje się w jednostce niemieckiego producenta. Czterokrotni mistrzowie świata mieli dotrzeć do informacji, z których wynika, iż element w porównaniu do otoczenia obniża temperaturę powietrza o dziesięć stopni, co pozwala zyskać moc na niskim zakresie obrotów.
Federacja analizując wniosek Red Bulla nie dopatrzyła się nieprawidłowości w silniku Mercedesa. Mimo to Christian Horner zwraca uwagę na zwyżkę formy liderów klasyfikacji na torach Monza, Soczi oraz Istanbul Park.
„Zadaliśmy kilka pytań, podobnie jak inne zespoły” – powiedział szef Red Bulla dla platformy DAZN. „To nie byliśmy tylko my. Inni producenci także zdecydowali się podnieść tę kwestię. Skierowaliśmy ją do FIA, ponieważ ich prędkości [Mercedesa] na prostych są większe niż wtedy, kiedy mają otwarty DRS. To robi wrażenie, gdy patrzy się na to z boku”.
„W ostatnim czasie zanotowali duże postępy jeśli chodzi o maksymalną szybkość. Przed zastosowaniem mniejszych skrzydeł nie byliśmy w stanie się do nich zbliżyć. Szczególnie w Turcji można było dostrzec przewagę Hamiltona nawet z większym dociskiem wokół tylnej osi. Austin powinno do niego należeć, ale potem są Meksyk i Brazylia, a na torach o wysokim położeniu zawsze byliśmy mocni”.
Konsultant Red Bulla – Helmut Marko, uważa, że Honda musi wykonać dodatkową pracę, jeżeli poprawa Mercedesa wynika z odnalezienia mocy w legalnym obszarze. „Dla mnie jest to zagadka w jaki sposób Mercedes odnalazł tyle mocy od rundy na Silverstone. Honda musi postawić kolejny krok, w innym wypadku zostaniemy zmuszeni do kompensowania strat ustawieniami bolidu. Dostrzegam tylko dwa wyścigi, w których będziemy mieli przewagę i są to Meksyk oraz Brazylia. Pozostałe cztery tory powinny odpowiadać Mercedesowi”.
Zdaniem byłego kierowcy F1 – Jana Lammersa, Red Bull stopniowo oddala się od Mercedesa i musi zacząć spoglądać w kierunku wiodących zespołów środka stawki. „W ostatni weekend Red Bull niemal został pokonany przez AlphaTauri. Muszą być ostrożni, jeżeli nie chcą znaleźć się w środku walki między Ferrari, McLarenem i Alpine. Są jedynym zespołem, który w ostatnim czasie nie dokonał postępów, więc mają powody do zmartwień”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|