F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2021

AMuS: Umowa Andrettiego z Sauberem nie dojdzie do skutku

Norris: Wyglądałem jak idiota hamując na tarkach

Symonds: Nowe bolidy F1 wcale nie muszą być wolniejsze od obecnych

Hamilton: Przed drugim treningiem straciliśmy grunt pod nogami

Mercedes nie wyklucza kolejnej wymiany silnika w bolidzie Hamiltona

Perez obawia się zagrożenia ze strony Mercedesa

22.10.2021

GP USA: Perez najszybszy w popołudniowych zajęciach

Wolff: Jednostki Mercedesa nie mają odpowiedniej wytrzymałości

Władze GP USA przekonane o długiej obecności w kalendarzu F1

Mercedes wyposażyl Bottasa w szósty silnik spalinowy

GP USA: Mercedesy dominują w pierwszym treningu

Russell rozpocznie wyścig w Teksasie z końca stawki

Russell: Z tym weekendem wiązane są duże oczekiwania

Bottas: Ostatnie postępy wynikają z pracy nad ustawieniami

Logan Sargeant dołączył do akademii kierowców Williamsa

Steiner: Andretti w przeszłości był zainteresowany przejęciem Haasa

21.10.2021

Verstappen odmówił udziału w czwartym sezonie "Jazdy o życie"

Sydney podjęło starania o przejęcie organizacji GP Australii

Ricciardo: Oswoiłem się z myślą, że wciąż nie zdobyłem tytułu w F1

Latifi: Będzie mi brakowało Russella jako punktu odniesienia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

AMuS: F1 zakaże stosowania koców grzewczych od sezonu 2024

Już w 2022 roku przepis ma objąć opony przejściowe oraz deszczowe.
Mateusz Szymkiewicz, 12 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 1683<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że w środę podczas posiedzenia Komisji F1 będzie omawiany zakaz stosowania koców grzewczych od sezonu 2024.

W ostatnich latach propozycja ta była regularnie podejmowana, jednakże za każdym razem zespoły stawiały weto powołując się na kwestie bezpieczeństwa. Tym razem FIA oraz władze Formuły 1 mają pozostać nieugięte i chcą w ten sposób znaleźć dodatkowe oszczędności. Aktualnie ekipy są w posiadaniu czterdziestu zestawów, których koszt wynosi 280 tysięcy euro, a ich żywotność jest wyliczona na dwa lata.

Od przyszłego roku samochody będą wyposażone w niskoprofilowe ogumienie na 18-calowych felgach, co wymusi na ekipach zastosowanie nowych wersji koców grzewczych. Zrozumiałe jednak, że zespoły poniosą zaledwie połowę dotychczasowych wydatków, ponieważ pierwsze ograniczenia mają wejść w życie już od sezonu 2022.

Całkowity zakaz obejmie 2024 rok, a do tego czasu odejście od koców będzie stopniowe. W sezonach 2022-2023 zespoły będą mogły korzystać z dwudziestu zestawów, które nie znajdą się na oponach przejściowych oraz deszczowych.

Obecnie ogumienie jest rozgrzewane do 90 stopni Celsjusza, lecz w 2022 roku górna granica zostanie obniżona do 70 stopni, a na sezon 2023 do 50 stopni.

Według Auto Motor und Sport, czołowe zespoły zastanawiają się, czy poziom docisku bolidów F1 oraz specyfika ogumienia Pirelli nie wymusi szybkiego powrotu do stosowania koców grzewczych. Niskoprofilowe opony będą charakteryzować się sztywną konstrukcją, natomiast już w tym roku na kilku torach wejście w optymalne okno pracy wymagało co najmniej dwóch okrążeń rozgrzewkowych.

Z kolei Pirelli podnosi argument, iż jazda bolidem F1 na oponach w temperaturze pokojowej może uszkadzać ich konstrukcję. Nie zgadza się z tym jednak szef jednej z mniejszych stajni, który w rozmowie z AMuS zachował anonimowość. „Podczas kwalifikacji zdarza się, że samochody czekają na pasie serwisowym przez kilka minut, by mieć jak najlepszą pozycję. Opony w tym czasie wytracają całą temperaturę i w jakiś sposób działają”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.10.2021  Symonds: Nowe bolidy F1 wcale nie muszą być wolniejsze od obecnych
21.10.2021  Sydney podjęło starania o przejęcie organizacji GP Australii
21.10.2021  Alonso popiera pomysł organizacji trzeciego wyścigu F1 w Stanach
18.10.2021  Westacott: Sezon 2022 to być albo nie być dla GP Australii
18.10.2021  Vasseur: Spodziewam się chaotycznego sezonu 2022
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca