Embed from Getty Images
Honda potwierdziła, że Red Bull straci prawa do jej silnika z końcem sezonu 2025.
Japoński producent po tegorocznym Grand Prix Abu Zabi wycofa fabryczne wsparcie z Formuły 1. Mimo to silnik Hondy będzie dalej rozwijany przez Red Bulla, który przejął jego projekt i zajmie się obsługą w ramach nowoutworzonego działu Powertrains.
W pierwszym roku funkcjonowania RBP, Honda zamierza utrzymać część zaangażowania poprzez produkcję podzespołów oraz wypożyczenie swoich inżynierów. Z kolei od sezonu 2023 Red Bull samodzielnie zajmie się obsługą pakietu.
Docelowo dział Powetrains ma opracować nowy silnik na 2026 rok i spekulowano, że będzie to moment, w którym Honda rozważy powrót do Formuły 1. Taki scenariusz wykluczył jednak szef projektu, potwierdzając też, iż kolejna generacja jednostki nie będzie mogła powstać w oparciu o technologię Hondy.
„To prawda, nie będą mogli jej wykorzystać” – powiedział Masashi Yamamoto, dodając, że jest to zabezpieczenie przed wytransferowaniem technologii do innego producenta.
„Możliwość dotknięcia i zobaczenia informacji nie oznacza jednak, że dzięki temu będziesz potrafił zaprojektować nowy silnik od zera. W najbliższych latach będzie inaczej. Do montażu, serwisu oraz zakupu części jednostki będą potrzebowali szczegółowych danych”.