F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP USA: Mercedesy dominują w pierwszym treningu

Trzeci Max Verstappen stracił do najszybszego Bottasa blisko jedną sekundę.
Nataniel Piórkowski, 22 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 2937<< | lista | T- | T+ | >>

Valtteri Bottas ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na dwóch kolejnych lokatach uplasowali się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Austin przywitało Formułę 1 piękną, słoneczna pogodą. Temperatura powietrza przekraczała 30 stopni Celsjusza, dzięki czemu ponad sto tysięcy kibiców znajdujących się na torze mogło cieszyć się idealnymi warunkami do śledzenia piątkowej akcji. Pierwszym z zawodników, którzy opuścili aleję serwisową był Sergio Perez, wyposażony w aparaturę mierzącą przepływ powietrza przed przednimi oponami.

Już po trzech minutach swój udział w zajęciach zakończył Fernando Alonso. Hiszpan zatrzymał swój bolid na asfaltowym poboczu za długą prostą. Spod Alpine wyciekało sporo płynu, co z całą pewnością zaniepokoiło mechaników francuskiego teamu. Pytany o przyczynę usterki przedstawiciel ekipy przyznał, że liczy na jak najszybsze przetransportowanie konstrukcji do garażu, by mechanicy mogli przygotować ją do FP2.

O godzinie 11:43 czasu lokalnego sesja została wznowiona a dwaj pretendenci do tytułu – Lewis Hamilton i Max Verstappen, rozpoczęli pracę z miękkimi oponami. Po pierwszych okrążeniach dzieliło ich 0,77s, przy czym lepszym czasem legitymował się lider Srebrnych Strzał. Z kolei Charles Leclerc stracił panowanie nad swym bolidem w szybkich eskach pod koniec pierwszego sektora. Monakijczyk uniknął kontaktu z barierami, ale musiał zjechać do garażu Ferrari po komplet świeżego ogumienia.

Hamilton i Verstappen podkręcili tempo. Brytyjczyk poprawił swój wynik 0 0,4s, schodząc do poziomu 1:36,812s. Verstappen także dokonał postępów, ale tracił do zawodnika ze Stevenage 0,2s. Na trzecim miejscu plasował się Valtteri Bottas. Czwarty był z kolei Lando Norris, mający nadzieję na odbudowanie formy po rozczarowującym weekendzie w Stambule.

Junior McLarena nie ustawał w wysiłkach i na kolejnym kółku zredukował stratę do Hamiltona do 0,043s. Team z Woking miał powody do zadowolenia także z innego powodu – Daniel Ricciardo awansował na czwartą lokatę. Na chwilę na prowadzenie wysunął się Perez, który na twardych oponach ustanowił wynik 1:36,798s. Później jednak rezultat ten przebił 0 0,4s Hamilton, zgłaszający jednak problemy z przegrzewaniem się ogumienia.

Verstappen, który wypadł poza czołową piątkę, wrócił do topowej dyspozycji i uzyskał rezultat 1:36,049s, djaący mu ponad 0,3s przewagi nad Hamiltonem. Na trzeciej pozycji ujrzeć można było Leclerca, chociaż jego strata do pierwszej pozycji wynosiła grubo ponad pół sekundy. Co ciekawe chwilę przed tym na P1 znalazł się przez chwilę Sebastian Vettel – wynik czterokrotnego mistrza świata został jednak anulowany ze względu na przekroczenie limitu toru w dziewiątym zakręcie.

Gdy fani przed telewizorami ekscytowali się świetnym materiałem z kamery w kasku Estebana Ocona, Hamilton mknął po znaczącą poprawę osobistego rekordu, kończąc okrążenie w czasie szybszym o 0,953s od Verstappena. Pomimo początkowego niepokoju okazało się, że awaria w bolidzie Alonso nie była poważna a Hiszpan powrócił do jazdy na ostatni kwadrans FP1.

Mercedes prężył muskuły, czego dowodem był wynik Bottasa – po jego kółku strata Verstappena wynosiła już ponad jedną sekundę. Fani Red Bulla i Holendra mogli już czuć spory niepokój. Trudno było jednak powiedzieć, jaki dokładnie program realizowała stajnia z Milton Keynes. Verstappen nie skupiał się na szybkich okrążeniach podczas gdy Perez niemal cały trening spędził na twardych oponach.

Poproszony o skomentowanie znaczącej straty Red Bulla do Mercedesa, szef austriackiej stajni – Christian Horner, stwierdził na antenie Sky: „Jest znacząca. Jej 90% wynika z osiągów na prostej. Czy korzystają z mocniejszego trybu pracy silnika, czy jest to jakiś system, który teraz aktywowali? Myślę, że czeka nas po tej sesji mnóstwo analiz. Zobaczymy, czy po południu różnice będą mniejsze. Chcemy dopracować nasz pakiet i sądzę, że stać nas na więcej”.

W samej końcówce doszło jeszcze do incydentu z udziałem Sergio Pereza i Micka Schumachera. Meksykanin próbował wyprzedzić Niemca w zakręcie za prostą, jednak Niemiec zacieśnił linię jazdy przez co pomiędzy oboma kierowcami doszło do dość silnego kontaktu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0.0 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:34,874--17
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:34,8740,0000,00018
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:35,8060,9320,93216
4.16Charles LeclercFerrari SF211:36,3341,4600,52818
5.55Carlos SainzFerrari SF211:36,5081,6340,17420
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:36,6111,7370,10318
7.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:36,7981,9240,18720
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:36,8551,9810,05711
9.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:36,8742,0000,01918
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:36,8762,0020,00218
11.63George RussellWilliams FW43B1:36,9662,0920,09019
12.31Esteban OconAlpine A5211:36,9702,0960,00422
13.18Lance StrollAston Martin AMR211:36,9722,0980,00220
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:36,9822,1080,01020
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:37,0682,1940,08612
16.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:37,4582,5840,39018
17.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:37,4632,5890,00519
18.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:37,9543,0800,49122
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:38,8663,9920,91217
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:42,2397,3653,37319
107% najlepszego czasu: 1:41,515

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Austin

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca