|
|
|
|
|
|
Leclerc zaskoczony ukończeniem kwalifikacji w TOP5 |
Monakijczyk spodziewał się, że COTA będzie bardziej odpowiadał bolidom McLarena. |
|
•Nataniel Piórkowski, 24 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 699 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Charles Leclerc nie kryje zaskoczenia pokonaniem kierowców McLarena w kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Po rozczarowującym sobotnim treningu Leclerc zdołał odzyskać pewność siebie za sterami bolidu SF21. Monakijczyk ustanowił piąty rezultat w Q3, ale niedzielny wyścig rozpocznie z czwartego pola, po uwzględnieniu kary nałożonej na Valtteriego Bottasa.
„Jestem bardzo zadowolony z mojego występu, chociaż powiem wam szczerze, że wolałbym startować z piątego pola, bo czwarte może mieć nieco niższą przyczepność. Ale w porządku, poradzę z tym sobie”.
Przed startem weekendu Leclerc spodziewał się, że Circuit of the Americas będzie w większym stopniu odpowiadał charakterystyce bolidów McLarena.
„To było zaskakujące, bo myśleliśmy, że McLareny będą w ten weekend silniejsze od nas. Jak dotąd nie ma to potwierdzenia na torze. Wciąż potrzebujemy dobrego wyścigu, ale bycie przed nimi w kwalifikacjach traktujemy jako niespodziankę”.
Monakijczyk dodał, że poczuł ulgę wracając do czołówki po chaotycznym trzecim treningu. „To świetne zakończenie trudnego dnia. W trakcie trzeciego treningu straciłem zaufanie do bolidu – zwłaszcza na drugim przejeździe, podczas którego w każdym zakręcie traciłem panowanie nad tylną osią”.
„Podczas kwalifikacji odzyskałem tę pewność siebie i udało mi się przejechać naprawdę mocne, finałowe okrążenie. Jestem bardzo zadowolony” – podkreślał.
Leclerc wyruszy do wyścigu na pośredniej mieszance. W bolidzie jego kolegi z zespołu – Carlosa Sainza, znajdą się miękkie opony. Wychowanek Ferrari tłumaczy, że chciał jako pierwszy spróbować pokonać okrążenie na twardszej mieszance, aby w końcówce mieć czas na ewentualną próbę z użyciem "czerwonych" Pirelli PZero.
„W Q1 miałem trochę problemów, więc postanowiłem nieco wcześniej wyjechać na tor na pośrednich oponach, aby później móc jeszcze zaliczyć próbę na miękkich. Carlos był nieco bardziej pewny tego, że jest w stanie poprawić swój czas na drugim przejeździe, mając w bolidzie pośrednie opony. Takie myślenie stało za naszą taktyką”.
„Jeśli o mnie chodzi, to w Q2 odzyskałem pewność siebie i już pierwsze okrążenie okazało się naprawdę konkurencyjne. Mogłem więc przejść do Q3 z czasem wykręconym na pośredniej mieszance. Nie ukrywam jednak, że była to dla mnie spora niespodzianka”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|