|
|
|
|
|
|
Russell: Komfortowa sytuacja Williamsa pozwala mi mocniej naciskać |
Aktualnie ekipa z Grove ma 16 punktów przewagi nad najbliższym rywalem - Alfą Romeo. |
|
•Maciej Wróbel, 30 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 437 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
George Russell przyznał, że komfortowa sytuacja Williamsa w mistrzostwach konstruktorów pozwala mu na „przesuwanie granic” podczas rywalizacji na torze.
Podczas trwającej kampanii Williams uzbierał już 23 punkty, co jest wynikiem przewyższającą łączną zdobycz zespołu z lat 2018-2020. Aż dziesięć oczek ekipa z Grove zainkasowała w przerwanym Grand Prix Belgii, kiedy to George Russell został sklasyfikowany na drugim miejscu, a Nicholas Latifi na dziewiątym. Na pięć rund przed końcem sezonu przewaga Williamsa nad dziewiątą Alfą Romeo wynosi 16 punktów.
Jak twierdzi Russell, jego zespół nie musi obecnie drżeć o okazje do zdobycia punktów w takim stopniu jak wcześniej. Dodatkowo taki układ sprzyja podejmowaniu większego ryzyka – Brytyjczyk podkreślił, że obecnie próbuje nowych rozwiązań podczas pierwszych okrążeń. Miało się to szczególnie opłacić kierowcy podczas Grand Prix USA, kiedy to po starcie z ostatniej pozycji zdołał zyskać aż sześć pozycji na pierwszym kółku.
„Myślę, że na jakiś czas spadła ze mnie presja podczas pierwszych okrążeń” – powiedział 23-latek. „Odczuwam większą pewność siebie, by podejmować próby ataku. A ten awans z 20 na 14 miejsce był dla mnie naprawdę mocnym startem. Myślę, że w tej pozycji, w jakiej obecnie znajdujemy się w mistrzostwach, mamy ten mały bufor, który naprawdę pozwala mi na przesuwanie granic”.
„Szczerze mówiąc bardzo mi się to podoba. Nie jestem kierowcą, który popełnia błędy w jakichś ogromnych ilościach. Chciałem jednak mocniej naciskać, i widzieliśmy wszyscy co się stało w trzecim treningu czy w kwalifikacjach w Zandvoort”.
„Po prostu próbuję przekraczać limity, by zobaczyć, czy da się wycisnąć coś więcej z ostatnich kilku wyścigów. Myślę, że w pewnym sensie ponownie potwierdzam moją strategię – nie zawsze musisz jechać na 110%, czasami po prostu jedziesz wolniej”.
Lider Williamsa dodał, że wczesne potwierdzenie jego transferu do Mercedesa w sezonie 2022 także pozwoliło mu poczuć się silniejszym. „Po prostu czuję mniej presji dzięki temu, iż jesteśmy w relatywnie komfortowej sytuacji w mistrzostwach konstruktorów, a także to, że wszystko już mam potwierdzone na przyszły rok pod względem osobistym”.
„Osobiście jestem w bardzo stabilnym położeniu i mogę po prostu jechać, próbować nowych rzeczy i nie bać się o to, że popełnię jakieś błędy. Czuję się podobnie jak w 2019 roku, kiedy mogłem robić to samo i poprawiać się – jak mówiłem, byłem w sytuacji, w której nie bałem się popełniać błędów”.
Przyszły partner Lewisa Hamiltona w Mercedesie odniósł się także do ostatniego weekendu w Austin – Brytyjczyk zajął w nim odległe, 14. miejsce i nie ukrywa, że teksański obiekt nie sprzyjał konstrukcji Williamsa. „Męczyliśmy się w ten weekend z powodu braku tempa. To bardzo dziwny tor, nie było zbyt wiele przyczepności i myślę, że każdy kierowca trochę się ślizgał. Nam po prostu nie udało się tego zoptymalizować i wycisnąć tyle, ile się dało”.
„Ruszałem ostatni, ale wykonałem dobry start i awansowałem na 14. miejsce. Potem po prostu tam zostałem, nic nie zyskałem, nic nie straciłem, a nasi rywale z Alfy nie zdobyli punktów. Myślę, że docisk był naprawdę kluczowy w ten weekend. To był jeden z tych wyścigów, kiedy bogaty się wzbogacił, a biedny zbiedniał. My dobrze wiemy w jakim jesteśmy położeniu, jeśli chodzi o docisk i że nie możemy równać się pod tym względem z najlepszymi” – dodał Russell.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|