F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Komfortowa sytuacja Williamsa pozwala mi mocniej naciskać

Aktualnie ekipa z Grove ma 16 punktów przewagi nad najbliższym rywalem - Alfą Romeo.
Maciej Wróbel, 30 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 437<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell przyznał, że komfortowa sytuacja Williamsa w mistrzostwach konstruktorów pozwala mu na „przesuwanie granic” podczas rywalizacji na torze.

Podczas trwającej kampanii Williams uzbierał już 23 punkty, co jest wynikiem przewyższającą łączną zdobycz zespołu z lat 2018-2020. Aż dziesięć oczek ekipa z Grove zainkasowała w przerwanym Grand Prix Belgii, kiedy to George Russell został sklasyfikowany na drugim miejscu, a Nicholas Latifi na dziewiątym. Na pięć rund przed końcem sezonu przewaga Williamsa nad dziewiątą Alfą Romeo wynosi 16 punktów.

Jak twierdzi Russell, jego zespół nie musi obecnie drżeć o okazje do zdobycia punktów w takim stopniu jak wcześniej. Dodatkowo taki układ sprzyja podejmowaniu większego ryzyka – Brytyjczyk podkreślił, że obecnie próbuje nowych rozwiązań podczas pierwszych okrążeń. Miało się to szczególnie opłacić kierowcy podczas Grand Prix USA, kiedy to po starcie z ostatniej pozycji zdołał zyskać aż sześć pozycji na pierwszym kółku.

„Myślę, że na jakiś czas spadła ze mnie presja podczas pierwszych okrążeń” – powiedział 23-latek. „Odczuwam większą pewność siebie, by podejmować próby ataku. A ten awans z 20 na 14 miejsce był dla mnie naprawdę mocnym startem. Myślę, że w tej pozycji, w jakiej obecnie znajdujemy się w mistrzostwach, mamy ten mały bufor, który naprawdę pozwala mi na przesuwanie granic”.

„Szczerze mówiąc bardzo mi się to podoba. Nie jestem kierowcą, który popełnia błędy w jakichś ogromnych ilościach. Chciałem jednak mocniej naciskać, i widzieliśmy wszyscy co się stało w trzecim treningu czy w kwalifikacjach w Zandvoort”.

„Po prostu próbuję przekraczać limity, by zobaczyć, czy da się wycisnąć coś więcej z ostatnich kilku wyścigów. Myślę, że w pewnym sensie ponownie potwierdzam moją strategię – nie zawsze musisz jechać na 110%, czasami po prostu jedziesz wolniej”.

Lider Williamsa dodał, że wczesne potwierdzenie jego transferu do Mercedesa w sezonie 2022 także pozwoliło mu poczuć się silniejszym. „Po prostu czuję mniej presji dzięki temu, iż jesteśmy w relatywnie komfortowej sytuacji w mistrzostwach konstruktorów, a także to, że wszystko już mam potwierdzone na przyszły rok pod względem osobistym”.

„Osobiście jestem w bardzo stabilnym położeniu i mogę po prostu jechać, próbować nowych rzeczy i nie bać się o to, że popełnię jakieś błędy. Czuję się podobnie jak w 2019 roku, kiedy mogłem robić to samo i poprawiać się – jak mówiłem, byłem w sytuacji, w której nie bałem się popełniać błędów”.

Przyszły partner Lewisa Hamiltona w Mercedesie odniósł się także do ostatniego weekendu w Austin – Brytyjczyk zajął w nim odległe, 14. miejsce i nie ukrywa, że teksański obiekt nie sprzyjał konstrukcji Williamsa. „Męczyliśmy się w ten weekend z powodu braku tempa. To bardzo dziwny tor, nie było zbyt wiele przyczepności i myślę, że każdy kierowca trochę się ślizgał. Nam po prostu nie udało się tego zoptymalizować i wycisnąć tyle, ile się dało”.

„Ruszałem ostatni, ale wykonałem dobry start i awansowałem na 14. miejsce. Potem po prostu tam zostałem, nic nie zyskałem, nic nie straciłem, a nasi rywale z Alfy nie zdobyli punktów. Myślę, że docisk był naprawdę kluczowy w ten weekend. To był jeden z tych wyścigów, kiedy bogaty się wzbogacił, a biedny zbiedniał. My dobrze wiemy w jakim jesteśmy położeniu, jeśli chodzi o docisk i że nie możemy równać się pod tym względem z najlepszymi” – dodał Russell.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
01.03.2024  Russell: Mercedes zrobił duży krok naprzód
Tagi:
Russell G.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca