|
|
|
|
|
|
Marko: Verstappen stracił ponad 50 punktów nie ze swojej winy |
Według 78-latka Holender potrzebuje jeszcze dwóch zwycięstw, by zabezpieczyć tytuł. |
|
•Maciej Wróbel, 30 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 1328 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zdaniem Helmuta Marko, przewaga Maxa Verstappena w klasyfikacji kierowców mogła być znacznie bardziej okazała, jednak Holender „stracił ponad 50 punktów nie ze swojej winy”.
Na pięć wyścigów przed końcem tegorocznych zmagań w F1, Max Verstappen pozostaje liderem klasyfikacji z przewagą dwunastu oczek nad drugim Lewisem Hamiltonem. Po drodze kierowca Red Bulla stracił jednak szansę na wygraną w Azerbejdżanie czy też wypadł na pierwszym okrążeniu wyścigu o GP Wielkiej Brytanii podczas walki z Hamiltonem.
Verstappen został również pozbawiony szans na dobry wynik na Węgrzech, gdzie był jedną z ofiar karambolu w pierwszym zakręcie. Nie licząc Baku, powyższe incydenty były wodą na młyn dla Hamiltona, który na Silverstone odniósł zwycięstwo mimo 10-sekundowej kary za spowodowanie kolizji z Holendrem, a na Węgrzech finiszował drugi.
„Przed ostatnimi trzema wyścigami, naprawdę obawialiśmy się, że możemy zostać znacznie w tyle” – powiedział Helmut Marko w rozmowie z Autosportem. „Zdobyliśmy jednak w tych wyścigach więcej punktów niż Hamilton dzięki temu, że w Turcji był on dopiero piąty, a Max zajął szczęśliwie drugie miejsce w Soczi, głównie dzięki temu, że spadł deszcz”.
„Co jednak jest niezwykłe to to, że nie ze swojej winy straciliśmy Baku, Silverstone i Węgry. Jeśli dobrze policzymy punkty, jakie tam straciliśmy, to wychodzi ich ponad 50. W rezultacie jesteśmy obecnie tylko 12 punktów z przodu. Przetrwaliśmy jednak te niepowodzenia i byliśmy w stanie nadążyć za wzrostem formy Mercedesa”.
Doradca Red Bulla sądzi, że Verstappen potrzebuje teraz przynajmniej dwóch zwycięstw w ostatnich pięciu wyścigach, by przypieczętować zdobycie pierwszego w karierze tytułu mistrza świata. „Patrząc na pozostałe wyścigi, myślę, że musimy wygrać przynajmniej dwa razy, by być – powiedzmy – w miarę bezpiecznymi i pewnymi siebie przed ostatnią rundą” – stwierdził Austriak.
„Duża wysokość nad poziomem morza w Brazylii i Meksyku powinna nam znacznie bardziej odpowiadać. W tym sezonie wydarzyło się jednak bardzo dużo. Tak zwane tory Mercedesa wcale do końca się nimi nie okazywały, podobnie było w przypadku torów Red Bulla”. Zapytany o to, jak ocenia szanse swojego kierowcy na tytuł, Marko odparł: „Jeśli wygramy następne dwa Grand Prix, to 60 do 40 dla Maxa”.
78-latek dodaje, że o różnicach pomiędzy Red Bullem i Mercedesem obecnie decydują najmniejsze drobiazgi, ale jednocześnie uważa, że to Max Verstappen i Lewis Hamilton „robią największą różnicę”.
„To wszystko jest tak zbalansowane, że forma dnia, nawierzchnia, czy nawet temperatury są niesamowicie istotne. Wygląda na to, że Mercedes znacznie szybciej jest w stanie znaleźć odpowiednie ustawienia samochodu. Nasz bolid jest bardziej złożony i zwykle zajmuje nam to więcej czasu, ale jest tylko dwóch kierowców, którzy wyciągają z nich maksimum możliwości. To Hamilton w Mercedesie i Max u nas”.
„Kierowcy numer dwa – Perez dzięki Bogu jest na fali wznoszącej, ale Bottas także – wykonał znakomitą robotę w Turcji i całkiem przyzwoitą w Austin. Koniec końców to tamci dwaj wyjątkowi kierowcy kontynuują swój pojedynek, nieważne czy szybszy jest samochód Mercedesa, czy Red Bulla”.
„Zasadniczo, to kierowca robi różnicę. A ci kierowcy są tak mocni, że Verstappen jest w stanie na twardszych oponach pokonać szybszego Mercedesa” – zakończył Marko.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|