F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Verstappen stracił ponad 50 punktów nie ze swojej winy

Według 78-latka Holender potrzebuje jeszcze dwóch zwycięstw, by zabezpieczyć tytuł.
Maciej Wróbel, 30 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 1328<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Helmuta Marko, przewaga Maxa Verstappena w klasyfikacji kierowców mogła być znacznie bardziej okazała, jednak Holender „stracił ponad 50 punktów nie ze swojej winy”.

Na pięć wyścigów przed końcem tegorocznych zmagań w F1, Max Verstappen pozostaje liderem klasyfikacji z przewagą dwunastu oczek nad drugim Lewisem Hamiltonem. Po drodze kierowca Red Bulla stracił jednak szansę na wygraną w Azerbejdżanie czy też wypadł na pierwszym okrążeniu wyścigu o GP Wielkiej Brytanii podczas walki z Hamiltonem.

Verstappen został również pozbawiony szans na dobry wynik na Węgrzech, gdzie był jedną z ofiar karambolu w pierwszym zakręcie. Nie licząc Baku, powyższe incydenty były wodą na młyn dla Hamiltona, który na Silverstone odniósł zwycięstwo mimo 10-sekundowej kary za spowodowanie kolizji z Holendrem, a na Węgrzech finiszował drugi.

„Przed ostatnimi trzema wyścigami, naprawdę obawialiśmy się, że możemy zostać znacznie w tyle” – powiedział Helmut Marko w rozmowie z Autosportem. „Zdobyliśmy jednak w tych wyścigach więcej punktów niż Hamilton dzięki temu, że w Turcji był on dopiero piąty, a Max zajął szczęśliwie drugie miejsce w Soczi, głównie dzięki temu, że spadł deszcz”.

„Co jednak jest niezwykłe to to, że nie ze swojej winy straciliśmy Baku, Silverstone i Węgry. Jeśli dobrze policzymy punkty, jakie tam straciliśmy, to wychodzi ich ponad 50. W rezultacie jesteśmy obecnie tylko 12 punktów z przodu. Przetrwaliśmy jednak te niepowodzenia i byliśmy w stanie nadążyć za wzrostem formy Mercedesa”.

Doradca Red Bulla sądzi, że Verstappen potrzebuje teraz przynajmniej dwóch zwycięstw w ostatnich pięciu wyścigach, by przypieczętować zdobycie pierwszego w karierze tytułu mistrza świata. „Patrząc na pozostałe wyścigi, myślę, że musimy wygrać przynajmniej dwa razy, by być – powiedzmy – w miarę bezpiecznymi i pewnymi siebie przed ostatnią rundą” – stwierdził Austriak.

„Duża wysokość nad poziomem morza w Brazylii i Meksyku powinna nam znacznie bardziej odpowiadać. W tym sezonie wydarzyło się jednak bardzo dużo. Tak zwane tory Mercedesa wcale do końca się nimi nie okazywały, podobnie było w przypadku torów Red Bulla”. Zapytany o to, jak ocenia szanse swojego kierowcy na tytuł, Marko odparł: „Jeśli wygramy następne dwa Grand Prix, to 60 do 40 dla Maxa”.

78-latek dodaje, że o różnicach pomiędzy Red Bullem i Mercedesem obecnie decydują najmniejsze drobiazgi, ale jednocześnie uważa, że to Max Verstappen i Lewis Hamilton „robią największą różnicę”.

„To wszystko jest tak zbalansowane, że forma dnia, nawierzchnia, czy nawet temperatury są niesamowicie istotne. Wygląda na to, że Mercedes znacznie szybciej jest w stanie znaleźć odpowiednie ustawienia samochodu. Nasz bolid jest bardziej złożony i zwykle zajmuje nam to więcej czasu, ale jest tylko dwóch kierowców, którzy wyciągają z nich maksimum możliwości. To Hamilton w Mercedesie i Max u nas”.

„Kierowcy numer dwa – Perez dzięki Bogu jest na fali wznoszącej, ale Bottas także – wykonał znakomitą robotę w Turcji i całkiem przyzwoitą w Austin. Koniec końców to tamci dwaj wyjątkowi kierowcy kontynuują swój pojedynek, nieważne czy szybszy jest samochód Mercedesa, czy Red Bulla”.

„Zasadniczo, to kierowca robi różnicę. A ci kierowcy są tak mocni, że Verstappen jest w stanie na twardszych oponach pokonać szybszego Mercedesa” – zakończył Marko.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
27.03.2024  Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca