F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Liczę, że plotki o dwóch silnikach okażą się nieprawdziwe

Szef RBR wzywa władze sportu do wypracowania rozsądnych przepisów.
Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2021, wyświetlenia: 2482<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner ma wielką nadzieję, że pogłoski o wprowadzeniu limitu dwóch jednostek napędowych na sezon okażą się nieprawdziwe.

Zgodnie z obecnymi regulacjami, zespoły mogą skorzystać w trakcie mistrzostw z trzech kompletów komponentów zespołu napędowego.

Tegoroczny sezon pokazał, iż zespoły mają olbrzymie problemy ze zmieszczeniem się w tak rygorystycznym limicie – od jesieni nowe jednostki napędowe regularnie pojawiają się w bolidach napędzanych silnikami Mercedesa, Ferrari, Hondy i Renault.

Wymiana pierwszej części składowej zespołu napędowego spoza regulaminowej puli, skutkuje nałożeniem na kierowcę kary cofnięcia o 10 pozycji na starcie. Przy kolejnej ponadlimitowej instalacji elementu tego samego typu jest to przesunięcie do tyłu o 5 pozycji. Z kolei jeśli kierowca otrzyma łączną karę cofnięcia powyżej 15 miejsc na polach startowych, jest zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z końca stawki.

Wyrażając nadzieję, iż losy tegorocznej kampanii nie zostaną rozstrzygnięte kolejnymi karami za wymianę silników, Horner dodał, że sprawa ta musi zostać poruszona w procesie tworzenia nowych przepisów. Zwłaszcza jeśli plotki o dwóch jednostkach na sezon okażą się prawdziwe.

„Nigdy nie byłem fanem przepisów dopuszczających użycie dwóch lub trzech silników na sezon. Moim zdaniem tak czy siak kończy się to tym, że trzeba użyć czterech jednostek napędowych. Myślę więc, że powinniśmy zająć się tą sprawą”.

„W perspektywie przyszłości toczą się rozmowy o zmniejszeniu obecnego limitu do dwóch silników, co moim zdaniem byłoby błędem. Formuła 1 potrzebuje rozsądnej równowagi. Z całą pewnością kwestia ta musi zostać przedyskutowana”.

Dyskusje na temat nowej generacji jednostek napędowych powoli zmierzają ku decydującej fazie. Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff przekonuje: „Wszyscy ciężko pracują nad tym, aby zebrać wszystkie przepisy w jedną całość”.

„Każdy z nas zgadza się z koncepcją zrównoważonego rozwoju, ale wciąż musimy zdefiniować szczegóły, jak chociażby sytuacja nowych producentów w porównaniu do obecnych czy różne inne parametry. Ogólna koncepcja jest już jasna i znajdujemy się na bardzo zaawansowanym etapie rozmów. Wciąż jednak nie wypracowaliśmy ostatecznego konsensusu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
18.03.2024  Sprawa Hornera wraca na czołówki
07.03.2024  Horner pewny pozostania Verstappena w Red Bullu
Tagi:
Horner C.
Przepisy
Wolff T.
F1 ogólnie
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca