F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.09.2023

Alonso: Obecny format kwalifikacji jest przestarzały

Ricciardo odbędzie w przyszłym tygodniu test w symulatorze

Albon: Obecna forma AlphaTauri jest dla Williamsa niepokojąca

Aston Martin rozpoczął przygotowania do partnerstwa z Hondą

29.09.2023

Norris wierzy w pokonanie Astona Martina

Nyck de Vries powraca do startów w Formule E

Vowles: Chcemy, aby Logan ścigał się dla nas w przyszłym roku

Horner: Brak pewności w szybkich zakrętach szkodzi Perezowi

28.09.2023

Vasseur: Ferrari nie może odłożyć walki z Mercedesem na rok 2024

Newey żałuje, że nie współpracował z Ferrari, Alonso i Hamiltonem

Lawson: Brak posady na przyszły sezon mnie nie rozprasza

Magnussen: Do Austin działamy w trybie surwiwalowym

27.09.2023

Adidas nie zaprzecza doniesieniom łączącym go z AlphaTauri

Robson: Kosztowne kraksy Sargeanta przyćmiewają jego rozwój

Hamilton: Potrzebujemy pół roku rozwoju, by dogonić Red Bulla

Albon: Pięciosekundowe kary niczego nie uczą kierowców

Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans

Sainz: Jazda za Mercedesami na Suzuce była zabawna

25.09.2023

Lawson: Nie czuję satysfakcji z pokonania Tsunody

Brown: Celujemy w czwarte miejsce w mistrzostwach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Andretti: Przejęcie Saubera upadło przez nieporozumienia na finiszu

Amerykanin potwierdził, że planował wprowadzenie Coltona Herty do F1 na sezon 2022.
Mateusz Szymkiewicz, 5 listopada 2021, wyświetlenia: 1287<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michael Andretti ujawnił, że rozmowy w sprawie przejęcia Saubera upadły ze względu na nieporozumienia dotyczące struktury właścicielskiej.

Amerykanin przez wiele tygodni łączony był z zakupem większościowego pakietu udziałów Sauber Motorsport, które obsługuje zgłoszenie Alfy Romeo. Większość publikacji uważała kontrakt za zabezpieczony, jednakże przy okazji rundy w Austin rozmowy między Andrettim a Islero Investments miały upaść.

Przy okazji ogłoszenia startów Devlina DeFrancesco z Andretti Autosport w IndyCar, 59-latek po raz pierwszy zabrał głos w sprawie potencjalnego przejęcia Saubera. „Chciałbym uciąć pewne spekulacje, jakoby cała umowa upadła ze względów finansowych. Jest to dalekie od prawdy. W ostatnich godzinach rozmów wszystko rozbiło się o kwestię kontroli nad zespołem. To przez to nie osiągnęliśmy porozumienia. Zawsze powtarzałem, że jeżeli warunki nie będą właściwie, to nie zdecyduję się zaangażować. Tak było w tym wypadku. Będę analizował kolejne możliwości”.

Andretti dopytany, czy właściciele Saubera oczekiwali utrzymania kontroli nad zespołem mimo sprzedaży większościowego pakietu udziałów, odpowiedział: „Właściwie tak by to wyglądało”.

Przy okazji informacji o zaangażowaniu Andrettiego w Formułę 1, spekulowano, że posadę u boku Valtteriego Bottasa mógłby otrzymać Colton Herta. „Gdybyśmy przejęli zespół, wówczas spełniałby [Herta] nasze warunki dotyczące kierowcy z Ameryki. Byłby perfekcyjnym kandydatem. Mam na myśli to, że powierzylibyśmy mu posadę, ponieważ wierzymy, iż byłby w stanie prezentować konkurencyjne osiągi w Europie. Nie ma powodów, dla których mielibyśmy uważać inaczej”.

„Liberty? Nie było w to zaangażowane. Mogliby udzielić swojego wsparcia, ponieważ naciskają na ekspansję na amerykańskim rynku, jednakże nie zrobili nic, by nam pomóc... To byłaby wielka rzecz. Szkoda, że się nie udało. Mimo to ja się nie poddam... Z naszej perspektywy sprawy pozostają otwarte. Będziemy rozglądali się za okazją... Musimy mieć jednak pewność, że podpiszemy właściwy kontrakt i będziemy konkurencyjni, ponieważ to istotne dla naszej marki”.

Andretti dodał, że w przypadku awansowania Coltona Herty do Formuły 1, jego miejsce w IndyCar przejąłby tegoroczny mistrz IndyLights – Kyle Kirkwood.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Benoit: Sauber chciał pozyskać Hulkenberga na sezon 2024
14.09.2023  Bottas i Zhou pozostaną kierowcami Saubera w sezonie 2024
06.09.2023  Zhou: Pojawienie się Audi nie ułatwia negocjacji nad nową umową
27.08.2023  Bottas liczy na zostanie kierowcą Audi
25.08.2023  Motorsport: Zhou bliski utraty miejsca w Alfie na sezon 2024
Tagi:
Sauber
Alfa Romeo
Andretti Michael
Herta C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca