|
|
|
|
|
|
Hamilton: Musimy współpracować z Valtterim na dojeździe do T1 |
Brytyjczyk jest świadomy zagrożenia, jakim jest jazda w strudze aerodynamicznej. |
|
•Nataniel Piórkowski, 7 listopada 2021, wyświetlenia: 1181 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton przyznaje, że on i Valtteri Bottas muszą pracować jako zespół, aby powstrzymać Maxa Verstappena przed awansem na prowadzenie po starcie wyścigu o GP Meksyku.
Dojazd do pierwszego zakrętu toru w Mexico City ma około 900 metrów. Dłuższą prostą startową może poszczycić się jedynie obiekt w Soczi.
Chociaż rzadsze powietrze i duża wysokość, na której leży stolica Meksyku mogą zredukować efekt holowania, to brak jakiegokolwiek łuku – jak ma to miejsce na arenie GP Rosji – może w efekcie zadziałać na korzyść czających się za Mercedesami zawodników Red Bulla.
„Tutaj sytuacja jest nieco inna niż w Rosji. Sama długość prostej jest podobna – nie znam dokładnych pomiarów. Mam wrażenie, że są bardzo zbliżone. W Rosji mamy jednak dużo większy opór aerodynamiczny przez co efekt jazdy w cieniu staje się znacznie bardziej efektywny”.
„W przypadku tego obiektu opór jest mniejszy, ale holowanie wciąż może dać korzyści. Nie mam więc żadnych wątpliwości co do tego, że wspólnie z Valtterim musimy pracować jako zespół, aby utrzymać dwie najwyższe pozycje dla naszej stajni”.
W teorii tuż po starcie Hamilton mógłby podpiąć się w strugę za tylnym skrzydłem Bottasa. Zaaranżowanie takiej formacji mogłoby jednak sprawić, że Verstappen zdąży w tym czasie nabrać wyższej prędkości.
Omawiając wyzwania związane z dojazdem do pierwszego zakrętu, Bottas przyznał: „Tak jak wspomniał Lewis, mamy tu nieco mniejszy opór, ale i tak jeśli chcemy utrzymać dwie czołowe lokaty, to potrzebujemy naprawdę dobrego startu. Jeśli kierowcy za nami ruszą choćby trochę lepiej, będą mieć nad nami przewagę”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|