|
|
|
|
|
|
Verstappen: Czułem, że w pierwszym zakręcie byłem na krawędzi |
Christian Horner uważa manewr 24-latka za klucz do odniesienia zwycięstwa. |
|
•Maciej Wróbel, 8 listopada 2021, wyświetlenia: 2018 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zwycięzca Grand Prix Meksyku, Max Verstappen, przyznał, że „czuł się naprawdę na krawędzi”, gdy wyprzedzał Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa w pierwszym zakręcie wyścigu.
W niedzielnym Grand Prix Meksyku Max Verstappen odniósł już swoje dziewiąte zwycięstwo w sezonie 2021, umacniając się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Wyścig przebiegł pod znakiem całkowitej dominacji Holendra, który na metę wpadł z przewagą 26 sekund nad drugim Lewisem Hamiltonem.
Do wyścigu kierowca Red Bulla przystępował dopiero z trzeciego pola, co było wynikiem poniżej oczekiwań. Verstappen skorzystał jednak na starcie z cienia aerodynamicznego wytworzonego przez kierowców Mercedesa, by następnie wyprzedzić ich obu po zewnętrznej pierwszego zakrętu.
W rozmowie z Autosportem Holender stwierdził, że obrana przez niego pozycja po zewnętrznej stronie toru pozwoliła mu na opóźnienie dohamowania w większym stopniu, niż miało to miejsce w przypadku Hamiltona czy Bottasa.
„Tak naprawdę nie da się przećwiczyć startów, ponieważ kończysz po lewej, po prawej, lub na środku, w zależności od tego, co się wydarzy” – powiedział 24-latek. „Kiedy jednak znalazłem się na zewnątrz i w zasadzie na linii wyścigowej, to już wiedziałem, w którym momencie zahamować”.
„To zawsze jest dość trudne. Samochód w środku znajduje się całkowicie w brudzie, ponieważ nikt tamtędy zwykle nie jeździ. Stąd nigdy nie można tam hamować tak późno, jak na zewnętrznej, także z powodu kąta obranego podczas wchodzenia w zakręt”.
„Wiedziałem, gdzie zahamuję i że to będzie naprawdę na krawędzi, ponieważ można było dostrzec, że zbliżyłem się również do białej linii na wyjściu z zakrętu. Wiedziałem też, że jeśli ktoś ze środka zahamuje później, to po prostu wypadnie z toru. Po prostu zrobiłem to, co musiałem i zadziałało”.
Szef Red Bulla, Christian Horner, uważa manewr Verstappena z pierwszego okrążenia za kluczowy w kontekście jego późniejszej wygranej. „Znalazł sobie trochę miejsca. Byłem zaskoczony, że zostawili mu go aż tyle” – powiedział Horner w wywiadzie dla Sky Sports F1.
„Musze powiedzieć, że Valtteri zachował się bardzo fair. Myślałem też, że Max przestrzeli dohamowanie, ponieważ zahamował w pierwszym zakręcie bardzo późno. On się jednak utrzymał i od tej pory naprawdę kontrolował przebieg wyścigu. To był dla niego dość prosty wyścig” – dodał Brytyjczyk.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|