|
|
|
|
|
|
Bottas: Sprint pokazał, że wciąż stać nas na świetny rezultat |
Fin przyznał, że walcząc z Verstappenem musiał przykładać olbrzymią uwagę do zużycia opon. |
|
•Nataniel Piórkowski, 14 listopada 2021, wyświetlenia: 333 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Valtteri Bottas wierzy, że rozstrzygnięcia sobotniego sprintu pokazują, iż pomimo problemów z legalnością bolidu Hamiltona, Mercedes wciąż jest w stanie opuścić Brazylię z dużym dorobkiem punktowym.
Podczas gdy startujący z drugiego pola Bottas zdołał wyprzedzić na starcie Verstappena i zdobyć pole position do głównego wyścigu, Hamilton odrobił aż 15 miejsc po starcie z końca stawki.
Ze względu na karę za wymianę silnika kierowca ze Stevenage rozpocznie niedzielne Grand Prix z dziesiątego pola. Pomimo tego Christian Horner uważa, że ze względu na świetne osiągi na prostych, Brytyjczyk ma realną szansę na odniesienie zwycięstwa.
Opisując sprint ze swojej perspektywy, Bottas powiedział: „To był udany występ. Wszystko przebiegło zgodnie z planem. Postanowiliśmy założyć do bolidu miękkie opony, bo uważaliśmy, że dają one największą szansę na objęcie prowadzenia – nawet jeśli istniało ryzyko, że końcówka wyścigu może okazać się ciężka”.
„Wszystko zagrało jednak perfekcyjnie. Owszem, w końcowej fazie nie było łatwo, opony były bliskie końca. Próbowałem po prostu unikać błędów i utrzymywałem wysoką koncentrację”.
„Za nami dobry dzień. Cieszę się także, że Lewis zdołał awansować na piąte miejsce, bo dzięki temu ma mnóstwo szans w głównym wyścigu. To oznacza, że pomimo wszystkich problemów, z jakimi musieliśmy zmierzyć się w ten weekend, wciąż jesteśmy w stanie dowieźć do mety świetny rezultat”.
W początkowej fazie sprintu Bottas zbudować bezpieczną, dwusekundową przewagę nad Verstappenem. Pod koniec zmagań Holender zdołał zredukować stratę, zyskując możliwość korzystania z DRS.
„Byłem mocno skoncentrowany na tym, aby pojechać możliwie jak najszybszy stint. Wiązała się z tym oczywiście potrzeba zarządzania ogumieniem. Szczególnie na początku próbowałem zbudować przewagę, ale taki sposób, by nie doprowadzić do zajechania opon”.
„W środkowej części rywalizacji starałem się zoptymalizować tempo. Musiałem już wtedy bacznie kontrolować degradację, zwłaszcza w konkretnych fragmentach toru. W końcówce z kolei robiłem już wszystko, aby wycisnąć każdą najmniejszą część potencjału, który pozostawał jeszcze w moich oponach”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|