F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Ocon: Awans Piastriego do Formuły 1 to kwestia czasu

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sainz: Incydent w Brazylii pokazuje problemy z poboczem

Hiszpan nawołuje do powrotu do korzystania ze żwirowych pułapek.
Jakub Ziółkowski, 17 listopada 2021, wyświetlenia: 1767<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz uważa, że incydent między Hamiltonem a Verstappenem na torze Interlagos pokazuje problemy związane z asfaltowymi poboczami.

Podczas niedzielnego Grand Prix Brazylii na torze Interlagos, Max Verstappen starał się za wszelką cenę utrzymać za sobą Lewisa Hamiltona. Duet kierowców kontynuuje zaciętą walkę o tytuł mistrzowski w sezonie 2021. Ich walka najprawdopodobniej będzie trwała do ostatniego wyścigu w Abu Zabi.

Na 48. okrążeniu wyścigu, Hamilton zaatakował Verstappena na dojeździe do czwartego zakrętu. Manewr po zewnętrznej Brytyjczyka nie udał się, ponieważ jego rywal opóźnił hamowanie. Obaj kierowcy wyjechali szeroko na asfaltowe pobocze zakrętu.

Incydent między kierowcami został odnotowany przez sędziów, jednak Verstappen nie otrzymał żadnej kary. Decyzja spotkała się z mieszanymi reakcjami, gdyż w przeszłości dyrekcja wyścigu karała podobne incydenty. Przykładem takiej sytuacji jest walka między Lando Norrisem a Sergio Perezem podczas wyścigu w Austrii. We wtorek po wyścigu Mercedes złożył ostatecznie wniosek o ponowne zbadanie incydentu.

Zdarzenie między Hamiltonem a Verstappenem skomentowało wielu kierowców, w tym Carlos Sainz. Jak uważa kierowca Ferrari, do całej sytuacji nie doszłoby, gdyby na poboczu zakrętu znajdowała się żwirowa pułapka.

„Uważam, że cały problemy rozwiązałby się, gdyby na zewnętrznej czwartego zakrętu znajdowało się żwirowe pobocze” – powiedział Sainz, który ukończył niedzielny wyścig na szóstej pozycji. „Na pierwszym okrążeniu było kilku kierowców, łącznie ze mną, którzy korzystali z szerokiego wyjazdu w tym zakręcie. Gdyby w tym miejscu zamiast twardego pobocza był żwir, nikt by nie chciał tam wyjeżdżać. To ułatwiłoby życie sędziom” – dodał Hiszpan.

Wypowiedź Hiszpana pokazuje problem, z jakim boryka się od kilku lat Formuła 1. Nieregularne zasady dotyczące granic toru sprawiają, że coraz częściej pojawiają się głosy nawołujące do powrotu żwirowych pułapek.

„Co jakiś czas prosimy o powrót żwiru” – powiedział Sainz. „Mamy nadzieję, że na torach, na których nie gości MotoGP, czyli chociażby Interlagos, betonowe pobocza zostaną zastąpione właśnie żwirowymi pułapkami. W takiej sytuacji żaden kierowca nie wyjechałby tak szeroko w tym zakręcie” – zakończył kierowca Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2021  Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki
19.11.2021  Sainz: Samochody na sezon 2022 nie sprawiają już wrażenia wolnych
14.11.2021  Perez: W sprincie można niewiele zyskać, ale mnóstwo stracić
14.11.2021  Sainz: Odrobiłem pracę domową, aby poprawić starty
07.11.2021  Sainz zaskoczony wywalczeniem szóstego pola w kwalifikacjach
Tagi:
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca