F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: Incydent w Brazylii pokazuje problemy z poboczem

Hiszpan nawołuje do powrotu do korzystania ze żwirowych pułapek.
Jakub Ziółkowski, 17 listopada 2021, wyświetlenia: 1878<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz uważa, że incydent między Hamiltonem a Verstappenem na torze Interlagos pokazuje problemy związane z asfaltowymi poboczami.

Podczas niedzielnego Grand Prix Brazylii na torze Interlagos, Max Verstappen starał się za wszelką cenę utrzymać za sobą Lewisa Hamiltona. Duet kierowców kontynuuje zaciętą walkę o tytuł mistrzowski w sezonie 2021. Ich walka najprawdopodobniej będzie trwała do ostatniego wyścigu w Abu Zabi.

Na 48. okrążeniu wyścigu, Hamilton zaatakował Verstappena na dojeździe do czwartego zakrętu. Manewr po zewnętrznej Brytyjczyka nie udał się, ponieważ jego rywal opóźnił hamowanie. Obaj kierowcy wyjechali szeroko na asfaltowe pobocze zakrętu.

Incydent między kierowcami został odnotowany przez sędziów, jednak Verstappen nie otrzymał żadnej kary. Decyzja spotkała się z mieszanymi reakcjami, gdyż w przeszłości dyrekcja wyścigu karała podobne incydenty. Przykładem takiej sytuacji jest walka między Lando Norrisem a Sergio Perezem podczas wyścigu w Austrii. We wtorek po wyścigu Mercedes złożył ostatecznie wniosek o ponowne zbadanie incydentu.

Zdarzenie między Hamiltonem a Verstappenem skomentowało wielu kierowców, w tym Carlos Sainz. Jak uważa kierowca Ferrari, do całej sytuacji nie doszłoby, gdyby na poboczu zakrętu znajdowała się żwirowa pułapka.

„Uważam, że cały problemy rozwiązałby się, gdyby na zewnętrznej czwartego zakrętu znajdowało się żwirowe pobocze” – powiedział Sainz, który ukończył niedzielny wyścig na szóstej pozycji. „Na pierwszym okrążeniu było kilku kierowców, łącznie ze mną, którzy korzystali z szerokiego wyjazdu w tym zakręcie. Gdyby w tym miejscu zamiast twardego pobocza był żwir, nikt by nie chciał tam wyjeżdżać. To ułatwiłoby życie sędziom” – dodał Hiszpan.

Wypowiedź Hiszpana pokazuje problem, z jakim boryka się od kilku lat Formuła 1. Nieregularne zasady dotyczące granic toru sprawiają, że coraz częściej pojawiają się głosy nawołujące do powrotu żwirowych pułapek.

„Co jakiś czas prosimy o powrót żwiru” – powiedział Sainz. „Mamy nadzieję, że na torach, na których nie gości MotoGP, czyli chociażby Interlagos, betonowe pobocza zostaną zastąpione właśnie żwirowymi pułapkami. W takiej sytuacji żaden kierowca nie wyjechałby tak szeroko w tym zakręcie” – zakończył kierowca Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską
23.03.2024  Sainz "niemal nie może uwierzyć" w start z pierwszego rzędu
14.03.2024  Corriere dello Sport: Sainz rozmawia z Mercedesem
11.03.2024  Vasseur: Wierzę, że Sainz powróci do akcji w Melbourne
08.03.2024  Bearman zastąpi Sainza w Grand Prix Arabii Saudyjskiej
Tagi:
Sainz C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca