|
|
|
|
|
|
Sainz: Samochody na sezon 2022 nie sprawiają już wrażenia wolnych |
Hiszpan ujawnił, że Ferrari jest w pełni skoncentrowane na nowym modelu od stycznia. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 19 listopada 2021, wyświetlenia: 920 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Carlos Sainz przyznał, że samochody szykowane z myślą o sezonie 2022 nie sprawiają już wrażenia „wolnych”.
W przyszłym roku zadebiutuje zupełnie nowa generacja bolidów, która będzie oderwaniem od dotychczasowej filozofii. Do Formuły 1 wróci efekt przypowierzchniowy, natomiast kierowcy będą ścigali się na niskoprofilowych oponach założonych na 18-calowe felgi.
Pierwsze symulacje wskazywały, iż samochody zwolnią o pięć sekund na okrążeniu w porównaniu do sezonu 2021. Mimo to Carlos Sainz z Ferrari deklaruje, iż postępy uczynione na przestrzeni roku pozwoliły zredukować tę stratę niemal do minimum.
„Pracujemy nad tym projektem od stycznia” – powiedział Hiszpan na torze Losail. „Wielokrotnie odwiedzałem tunel aerodynamiczny oraz symulator. Jesteśmy w dosyć niekomfortowej fazie, ponieważ odrabiamy swoją pracę domową nie wiedząc gdzie jest reszta. Odpowiedzi na to pytanie nie poznamy do czasu testów w Barcelonie. Mogę jednak zapewnić, że Ferrari robi wszystko, by znów zapewnić nam zwycięski samochód”.
„W styczniu mieliśmy wrażenie, że nowe bolidy będą dużo wolniejsze. Mimo to kiedy rozmawia się z innymi kierowcami oraz przedstawicielami zespołów, każdy powtarza: «Już nie są wolne». Wszyscy dokonali dużych postępów na przestrzeni miesięcy. Z tego powodu uważam obecną sytuację za niekomfortową, ponieważ zastanawiasz się gdzie inni są i gdzie ty jesteś na ich tle”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|