|
|
|
|
|
|
Verstappen najszybszy w pierwszym treningu na Losail |
Bottas stracił do Holendra prawie 0,5s a Hamilton - 0,8s. |
|
•Nataniel Piórkowski, 19 listopada 2021, wyświetlenia: 2968 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Max Verstappen uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed inauguracyjną edycją Grand Prix Kataru. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Pierre Gasly i Valtteri Bottas.
Pierwszym kierowcą, który wyruszył na tor był zbliżający się do końca swej kariery w F1 Kimi Raikkonen. Daniel Ricciardo nie czekał zbyt długo z przekazaniem osobistej opinii na temat katarskiego obiektu – Australijczyk dobrze bawił się w krętych sekcjach.
Chociaż dzienny trening nie był zbyt reprezentatywny pod względem zbierania danych ukierunkowanych na kwalifikacje i wyścig, zespoły nie marnowały czasu. Garaże dość szybko opuścili także pretendenci do tytułu – Max Verstappen i Lewis Hamilton.
Kierowcom towarzyszyły dwa problemy. Pierwszym była spora ilość pustynnego pyłu, zalegającego na torze, poboczach oraz alei serwisowej. Drugi był związany z krawężnikami. Po czwartkowych spacerach sugerowano, że są one względnie płaskie. Szybko okazało się jednak, że zjechanie poza zielone tarki potrafi naruszyć podwozie. Kamery niejednokrotnie pokazywały ujęcia odpadających drobnych części spod bolidów – widać to było zwłaszcza na przykładzie Lando Norrisa.
Po dziesięciu minutach na pierwszym miejscu plasował się Verstappen z czasem 1:26,699s. Z kolei Hamilton zgłaszał problemy z silnikiem: „Czuję olbrzymią utratę mocy” – stwierdził Brytyjczyk. Chwilę po tym siedmiokrotny mistrz świata zaczął jednak notować całkiem konkurencyjne rezultaty.
Niedługo po tym na czoło tabeli wskoczył Norris a następnie Valtteri Bottas, legitymujący się wynikiem 1:25,215s. Verstappen natychmiast odpowiedział jednak osiągnięciem na poziomie 1m24s.
Pod względem prędkości maksymalnej, w punkcie pomiaru na głównej prostej, najwyższą wartość ujrzeć można było przy nazwisku Raikkonena – 324,1 km/h. Hamilton był trzeci z 317,7 km/h. Verstappena i Pereza próżno było szukać w czołowej dziesiątce.
W ostatnich dwudziestu minutach coraz powszechniejszym punktem programów były testy bardziej miękkich mieszanek – pośredniej i miękkiej. Najpierw Tsunoda pobił czas Verstappena a następnie przed Japończykiem znalazł się Bottas (1:24,194s). Podczas gdy Verstappen odpowiedział zejściem poniżej bariery 1m24s – 1:23,723s, Hamilton wskoczył na P3 tracąc jednak blisko osiem dziesiątych do konkurenta w walce o mistrzowską koronę.
Po raz kolejny mocną formę prezentował team AlphaTauri – tym razem zarówno Gasly jak i Tsunoda. Plasowali się oni odpowiednio na piątym i czwartym miejscu, przed Sergio Perezem. Walka Ferrari z McLarenem nabierała rumieńców – zawodnicy dwóch zespołów okupowali na zmianę pozycje od siódmej do dziesiątej a najszybszym z grupy był wtedy Charles Leclerc.
Pod koniec sesji Hamilton musiał spędzić trochę czasu w garażu, gdzie mechanicy zajmowali się przodem jego bolidu. Według Teda Kravitza ze Sky miało to związek z uszkodzeniem skrzydła W12, najpewniej w wyniku najechania na tarki. Na torze nie pojawił się za to Lance Stroll, w którego bolidzie doszło do usterki układu hydraulicznego.
W ostatnich minutach Gasly niespodziewanie zameldował się na drugiej lokacie, przed dwoma Mercedesami. Norris wrócił do jazdy do dłuższej przerwie w alei serwisowej. Dodatkowe okrążenia udało się także pokonać Hamiltonowi. Z kolei Mick Schumacher wypadł z toru w siódmym zakręcie, zbierając duże ilości żwiru z pobocza.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:23,723 | - | - | 22 |
2. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:24,160 | 0,437 | 0,437 | 28 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:24,194 | 0,471 | 0,034 | 24 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:24,509 | 0,786 | 0,315 | 21 |
5. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:24,648 | 0,925 | 0,139 | 27 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:24,713 | 0,990 | 0,065 | 26 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:24,790 | 1,067 | 0,077 | 27 |
8. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:24,915 | 1,192 | 0,125 | 22 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:24,972 | 1,249 | 0,057 | 23 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:25,215 | 1,492 | 0,243 | 19 |
11. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:25,291 | 1,568 | 0,076 | 24 |
12. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:25,328 | 1,605 | 0,037 | 19 |
13. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:25,688 | 1,965 | 0,360 | 24 |
14. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:25,757 | 2,034 | 0,069 | 23 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:25,828 | 2,105 | 0,071 | 25 |
16. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:25,871 | 2,148 | 0,043 | 24 |
17. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:25,905 | 2,182 | 0,034 | 21 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:26,699 | 2,976 | 0,794 | 21 |
19. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:26,712 | 2,989 | 0,013 | 11 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:27,500 | 3,777 | 0,788 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,584 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|