F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

24.11.2021

Grand Prix Kataru może zostać przeniesione do Dohy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Red Bull grozi oprotestowaniem tylnego skrzydła Mercedesa

Horner warunkuje wejście na drogę prawną od tego, jak potoczy się GP Kataru.
Nataniel Piórkowski, 19 listopada 2021, wyświetlenia: 1984<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner zdradził, że jego zespół oprotestuje tylne skrzydło znajdujące się w bolidach Mercedesa.

Podczas piątkowej konferencji prasowej FIA szef Red Bull Racing po raz kolejny podzielił się zastrzeżeniami, co do legalności tylnego skrzydła, wykorzystywanego w Mercedesach W12.

Wątpliwości Brytyjczyka budzą niezwykle konkurencyjne osiągi Srebrnych Strzał na prostych, co szczególnie dało się zaobserwować w trakcie ostatniego weekendu w Sao Paolo.

„Czy oprotestowałbym to skrzydło? Tak, oczywiście. Jeśli uważamy, że bolid jest niezgodny z przepisami, to złożymy protest. Ich prędkości na prostych, które obserwowaliśmy w Meksyku i Brazylii... Myślę, że wszyscy mogli ujrzeć, iż Brazylia nie była normalną sytuacją”.

„Owszem, nowy silnik oznacza zwiększone osiągi. Ale gdy masz przewagę rzędu 27km/h i widzisz ślady na bocznych partiach tylego skrzydła, które powstały od jego wyginania się... Dla nas jest bardzo jasne, że coś się dzieje. Tak więc oczywiście, odsyłam tę sprawę FIA, aby zagwarantować, że bolidy są zgodne z przepisami. Jeśli nie, jeśli uważasz, że twój rywal nie przestrzega zasad, protestujesz”.

Horner dodał: „Będziemy śledzić sytuację. Tak naprawdę wiele będzie zależało od tego, co wydarzy się w ten weekend. Nie chodzi tylko i wyłącznie o to, co będzie miało miejsce tutaj. Ta sprawa może mieć jeszcze większe znaczenie w kontekście dwóch kolejnych Grand Prix”.

„Jestem pewien, że Mercedes poświęcił w tym roku wiele uwagi naszemu bolidowi. Oczywiście robimy to samo. Stawka jest wysoka, jest o co grać. Jak już powiedziałem, chcemy tylko upewnić się, że mamy równe szanse”.

Zdaniem Red Bulla Mercedes zmienił projekt swojego tylnego skrzydła po letniej przerwie. Dzięki temu zespołowi udało się poprawić osiągi na prostych. Wcześniej wiele konkurencyjnych stajni musiało dostosować swoje koncepcje tylnych skrzydeł, aby sprostać surowszym normom testów elastyczności.

„Regulacje w tej sprawie są bardzo klarowne. Dyrektywy, które weszły w życie przed Azerbejdżanem, miały pod tym względem istotny wpływ. Myślę, że projekt Mercedesa jest czymś jeszcze bardziej zaawansowanym, ciężko zauważalnym z kamery. Ale widać, że od Węgier, a zwłaszcza podczas dwóch ostatnich Grand Prix, ich osiągi na prostych rosną. To nas niepokoi. Dlatego Adrian i Paul rozmawiali o tym z FIA”.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, dał jasno do zrozumienia, że jego team nie obawia się potencjalnego protestu. „To opinia Christiana, jego perspektywa. To zupełnie w porządku, aby w ramach obowiązujących przepisów poszukiwać wyjaśnień lub protestować. Tak działa Formuła 1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.11.2021  Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła
29.11.2021  Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym
29.11.2021  Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem
21.11.2021  Horner wezwany do złożenia wyjaśnień sędziom
21.11.2021  Marko: Strata do Mercedesa jest nieco alarmująca
Tagi:
Red Bull
Mercedes
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca