F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Ocon: Awans Piastriego do Formuły 1 to kwestia czasu

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Hamilton: Możemy dostawać różne werdykty, zależnie od sędziów

Brytyjczyk nie sądzi, że odprawa rozwiała wątpliwości kierowców. Verstappen uważa inaczej.
Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2021, wyświetlenia: 703<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowcy Formuły 1 otrzymali jasny komunikat o tym, że muszą spodziewać się różnych werdyktów w zależności od członków składu sędziowskiego FIA.

Incydent z 48. okrążenia wyścigu w Sao Paulo stał się głównym tematem rozmów przed Grand Prix Kataru. Max Verstappen został oskarżony o wywiezienie Lewisa Hamiltona na pobocze, desperacko broniąc prowadzenia. Pojawiały się opinie o tym, iż Holender powinien zostać ukarany za agresywną jazdę. Przypominano także podobne przypadki innych kierowców, które spotykały się z surowszą reakcją sędziów.

Uważając, że na Interlagos Verstappen został potraktowany zbyt łagodnie przez oficjeli FIA, Mercedes zawnioskował o ponowne zbadanie sprawy. Prośba ta została jednak odrzucona. Decyzję uzasadniono tym, iż nowy materiał w sprawie nie został uznany za istotny z punktu widzenia oceny sytuacji.

Podczas konferencji prasowej po kwalifikacjach Hamilton przyznał, że podczas piątkowej odprawy kierowcy nie otrzymali konkretnych wyjaśnień w sprawie tego, czy powtórzenie manewru Verstappena będzie w przyszłości skutkowało nakładaniem kar.

Brytyjczyk stwierdził, że przedstawiciele organu zarządzającego dali do zrozumienia, iż werdykty w tej sprawie mogą różnić się z wyścigu na wyścig ze względu na różne składy sędziowskie.

„Nie jest to jasne. Powiedzieli nam, że może być różnie w zależności od sędziów. Z różnymi sędziami możemy dostawać inne werdykty” – zakomunikował siedmiokrotny mistrz świata, zapytany o to, czy kierowcy otrzymali potwierdzenie, że w przypadku powtórki tych samych okoliczności co w Brazylii sędziowie niekoniecznie podejmą konsekwentną decyzję oceniając zdarzenie na torze.

Verstappen, któremu zadano to samo pytanie, wyraził żal wobec innych kierowców w związku z tym, iż przekazują oni mediom tematy poruszane podczas odprawy.

„Nie podoba mi się to. Tematy o których rozmawiamy nie muszą trafiać do mediów. Rozmawiamy o tym z ekspertami. To dla mnie o wiele ważniejsze, niż bezcelowe wrzucanie takich tematów do mediów społecznościowych. Naprawdę nie wiem, jak mam to skomentować. Wolę rozmawiać z ludźmi, którzy mają jakiś wpływ. Interesują mnie ogólne kwestie, które mogą mieć wpływ na przyszłość, a nie jeden incydent”.

Bottas stwierdził, że „byłoby trochę dziwne”, gdyby w przyszłości sędziowie podjęli inną decyzję, oceniając podobny przypadek.

Według Hamiltona większość kierowców obecnych na odprawie zażądała wyjaśnień w sprawie incydentu z Brazylii.

„Każdy kierowca – myślę, że z wyjątkiem Maxa – prosił o wyjaśnienia, ale nie były one zbyt klarowne. Wciąż nie jest dla nas jasne, gdzie przebiega granica toru. To jasne, że podczas wyprzedzania nie jest nią już biała linia. Po prostu prosiliśmy o konsekwentność. Jeśli zdarzy się sytuacja taka sama jak w poprzednim wyścigu, to powinna ona spotkać się z taką samą reakcją sędziów”.

Verstappen podzielił się jednak odrębną opinią, uznając, że spotkanie pozwoliło na stworzenie jasnego obrazu tego, jak w przyszłości sędziowie będą traktować podobne incydenty.

„Każdy jest inny, każdy ma swój styl ścigania, obrony i wyprzedzania. Oczywiście z perspektywy FIA bardzo trudno jest zapewnić absolutną spójność w takich sytuacjach. Wiadomo, że to oni podejmują decyzje, ale każdy kierowca ma swoje zdanie. Wydaje mi się, że wczorajsze spotkanie służyło wymienieniu się opiniami a następnie wyjaśnieniu przez FIA całego procesu, który stał za ich decyzją. Odprawa trwała bardzo długo. Myślę, że pod koniec sytuacja była już całkiem jasna”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.11.2021  Masi broni powolnych decyzji sędziów
21.11.2021  Wolff: Nie nadążamy za plotkami rozgłaszanymi przez Red Bulla
20.11.2021  Wolff: Stanowisko sędziów otwiera drogę do "brudniejszej jazdy"
20.11.2021  Horner: FIA wprowadzi nowy test elastyczności tylnych skrzydeł
19.11.2021  Red Bull grozi oprotestowaniem tylnego skrzydła Mercedesa
Tagi:
Przepisy
FIA
Hamilton L.
Verstappen M.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca