F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

24.11.2021

Grand Prix Kataru może zostać przeniesione do Dohy

Russell: Wszyscy w Williamsie są sfrustrowani ostatnimi występami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Seidl: Zdobycie czterech punktów w ostatnich wyścigach jest bolesne

Dziewiąte miejsce Norrisa w Katarze było najlepszym wynikiem McLarena z ostatnich trzech GP.
Maciej Wróbel, 23 listopada 2021, wyświetlenia: 638<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu McLarena, Andreas Seidl, nie kryje rozgoryczenia faktem, iż w ciągu ostatnich trzech wyścigów ekipa z Woking zdołała wywalczyć zaledwie cztery punkty.

McLaren przez niemal cały sezon otwarcie walczył z Ferrari o trzecią lokatę w klasyfikacji konstruktorów, kończąc w Rosji europejską rundę z przewagą 17,5 punktu nad rywalem z Maranello. Szereg incydentów i gorsze tempo w ostatnich weekendach sprawiło jednak, że po Grand Prix Kataru Lando Norris i spółka tracą do Ferrari już niemal 40 oczek.

Ani jednego punktu podczas potrójnego weekendu wyścigowego nie zdobył Daniel Ricciardo. Australijczyk stracił szansę na dobry rezultat w Meksyku po kolizji z Valtterim Bottasem, jak również był zmuszony wycofać się z Grand Prix Brazylii z powodu problemów z silnikiem. W Katarze natomiast Ricciardo finiszował dopiero jako dwunasty, będąc uprzednio zmuszonym do oszczędzania paliwa.

Jedyne punkty dla McLarena w ostatnich wyścigach zdobył zatem Lando Norris, jednak i jego rezultaty są dalekie od oczekiwań zespołu. W Brazylii i Meksyku Brytyjczyk zajmował zaledwie dziesiąte miejsca, a w Katarze stracił on szansę na czwartą pozycję po nadprogramowym postoju w boksach będącym wynikiem przebicia opony. Ostatecznie Norris minął linię mety w Losail na dziewiątej pozycji.

Andreas Seidl jest przekonany, że ostatnie rezultaty zespołu w żadnym stopniu nie odzwierciedlają potencjału jego pakietu. „W pewnym stopniu uważam, że musimy zaakceptować to, że ostatnio było ciężko całemu zespołowi. Zdobycie czterech punktów w trzech wyścigach jest zdecydowanie bolesne” – powiedział Niemiec.

„Jeśli jednak spojrzymy na to, co się wydarzyło i jak straciliśmy aż tyle punktów, to zazwyczaj nie zależało to od nas, bądź dopadał nas pech. To jest jednak częścią tego sportu”.

„Dobrą rzeczą jest to, że w Katarze mieliśmy konkurencyjny samochód. Obaj kierowcy byli mocni na torze, a zespół wykonał świetną robotę z pit stopami. W Arabii Saudyjskiej musimy zatem przystąpić do kontrataku”.

Seidl podkreśla, że gdyby nie nieoczekiwany postój, Norris mógłby wywieźć z Kataru solidną zdobycz punktową, jak również przyznał, że zespół próbuję znaleźć powód, dla którego Daniel Ricciardo musiał zmagać się ze zbytnim oszczędzaniem paliwa.

„Z mojego punktu widzenia, Lando z całą pewnością zasłużył na czwarte lub piąte miejsce” – kontynuuje szef McLarena. „To oczywiście tym większa szkoda, że dopadła nas ta przebita opona, ponieważ po dwóch nieudanych weekendach w Brazylii i Meksyku po prostu dobrze byłoby wywalczyć dobry rezultat, niezależnie już od naszej pozycji w mistrzostwach konstruktorów”.

Zdaniem Niemca, nawet jeśli McLaren ostatecznie przegra z Ferrari walkę o TOP 3 w tym roku, to mocne zwieńczenie sezonu 2021 będzie dobrą zachętą przed rokiem 2022. „Niestety pęknięta opona w Katarze pozbawiła nas dobrej szansy, więc potrójny weekend zupełnie nie poszedł po naszej myśli. Czasem tak to wygląda w tym sporcie”.

„Najważniejsza dla nas pozostaje teraz walka w ostatnich dwóch wyścigach – tak długo, jak jest to teoretycznie możliwe, damy z siebie wszystko dla pozycji w mistrzostwach konstruktorów. Niezależnie od tego, po prostu chcemy finiszować wysoko i zaliczyć znów dobre wyniki, zanim udamy się na zimową przerwę” – zakończył Seidl.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.11.2021  Zespoły ostrzegają kierowców przed krawężnikami Losail
13.11.2021  Seidl: McLaren musi przejść do kontrataku
13.11.2021  F1 porzuci obowiązek użycia opon z Q2 na starcie wyścigów w 2022
07.11.2021  Seidl dementuje informacje o potencjalnej współpracy McLaren-Audi
29.10.2021  Ricciardo: Wiem, że ciągle mogę się poprawić
Tagi:
Seidl A.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca