F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.08.2022

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

11.08.2022

Bottas: To mój najprzyjemniejszy sezon w karierze

10.08.2022

Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy

Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore

Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine

Zhou koncentruje się na utrzymaniu posady w Alfie Romeo

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Rosberg: Książę Albert uczestniczy w negocjacjach z Formułą 1

Szafnauer: Będziemy oczekiwać odszkodowania za Piastriego

06.08.2022

Wolff: Audi mogłoby wnieść więcej jakości do F1 niż Andretti

05.08.2022

Alonso: Nie ma potrzeby omawiania z Oconem manewrów z Węgier

Motorsport: McLaren poinformował Ricciardo o rozwiązaniu umowy

RacingNews365: Umowa Alpine z Piastrim na sezon 2023 jest nieważna

Marko: Decyzja Vettela o odejściu z F1 jest absolutnie właściwa

Monchaux: Zhou jest jedną z większych sensacji sezonu 2022

De Vries: Pochlebiają mi plotki łączące mnie z Williamsem

Marko: Ferrari w tym sezonie robi wszystko źle

RTL: Haas wstrzymał rozmowy kontraktowe z Schumacherem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Seidl: Zdobycie czterech punktów w ostatnich wyścigach jest bolesne

Dziewiąte miejsce Norrisa w Katarze było najlepszym wynikiem McLarena z ostatnich trzech GP.
Maciej Wróbel, 23 listopada 2021, wyświetlenia: 721<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef zespołu McLarena, Andreas Seidl, nie kryje rozgoryczenia faktem, iż w ciągu ostatnich trzech wyścigów ekipa z Woking zdołała wywalczyć zaledwie cztery punkty.

McLaren przez niemal cały sezon otwarcie walczył z Ferrari o trzecią lokatę w klasyfikacji konstruktorów, kończąc w Rosji europejską rundę z przewagą 17,5 punktu nad rywalem z Maranello. Szereg incydentów i gorsze tempo w ostatnich weekendach sprawiło jednak, że po Grand Prix Kataru Lando Norris i spółka tracą do Ferrari już niemal 40 oczek.

Ani jednego punktu podczas potrójnego weekendu wyścigowego nie zdobył Daniel Ricciardo. Australijczyk stracił szansę na dobry rezultat w Meksyku po kolizji z Valtterim Bottasem, jak również był zmuszony wycofać się z Grand Prix Brazylii z powodu problemów z silnikiem. W Katarze natomiast Ricciardo finiszował dopiero jako dwunasty, będąc uprzednio zmuszonym do oszczędzania paliwa.

Jedyne punkty dla McLarena w ostatnich wyścigach zdobył zatem Lando Norris, jednak i jego rezultaty są dalekie od oczekiwań zespołu. W Brazylii i Meksyku Brytyjczyk zajmował zaledwie dziesiąte miejsca, a w Katarze stracił on szansę na czwartą pozycję po nadprogramowym postoju w boksach będącym wynikiem przebicia opony. Ostatecznie Norris minął linię mety w Losail na dziewiątej pozycji.

Andreas Seidl jest przekonany, że ostatnie rezultaty zespołu w żadnym stopniu nie odzwierciedlają potencjału jego pakietu. „W pewnym stopniu uważam, że musimy zaakceptować to, że ostatnio było ciężko całemu zespołowi. Zdobycie czterech punktów w trzech wyścigach jest zdecydowanie bolesne” – powiedział Niemiec.

„Jeśli jednak spojrzymy na to, co się wydarzyło i jak straciliśmy aż tyle punktów, to zazwyczaj nie zależało to od nas, bądź dopadał nas pech. To jest jednak częścią tego sportu”.

„Dobrą rzeczą jest to, że w Katarze mieliśmy konkurencyjny samochód. Obaj kierowcy byli mocni na torze, a zespół wykonał świetną robotę z pit stopami. W Arabii Saudyjskiej musimy zatem przystąpić do kontrataku”.

Seidl podkreśla, że gdyby nie nieoczekiwany postój, Norris mógłby wywieźć z Kataru solidną zdobycz punktową, jak również przyznał, że zespół próbuję znaleźć powód, dla którego Daniel Ricciardo musiał zmagać się ze zbytnim oszczędzaniem paliwa.

„Z mojego punktu widzenia, Lando z całą pewnością zasłużył na czwarte lub piąte miejsce” – kontynuuje szef McLarena. „To oczywiście tym większa szkoda, że dopadła nas ta przebita opona, ponieważ po dwóch nieudanych weekendach w Brazylii i Meksyku po prostu dobrze byłoby wywalczyć dobry rezultat, niezależnie już od naszej pozycji w mistrzostwach konstruktorów”.

Zdaniem Niemca, nawet jeśli McLaren ostatecznie przegra z Ferrari walkę o TOP 3 w tym roku, to mocne zwieńczenie sezonu 2021 będzie dobrą zachętą przed rokiem 2022. „Niestety pęknięta opona w Katarze pozbawiła nas dobrej szansy, więc potrójny weekend zupełnie nie poszedł po naszej myśli. Czasem tak to wygląda w tym sporcie”.

„Najważniejsza dla nas pozostaje teraz walka w ostatnich dwóch wyścigach – tak długo, jak jest to teoretycznie możliwe, damy z siebie wszystko dla pozycji w mistrzostwach konstruktorów. Niezależnie od tego, po prostu chcemy finiszować wysoko i zaliczyć znów dobre wyniki, zanim udamy się na zimową przerwę” – zakończył Seidl.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.07.2022  Seidl ucina plotki łączące Vettela z McLarenem
11.06.2022  Seidl: Ricciardo ma ważny kontrakt z McLarenem na sezon 2023
29.05.2022  Ricciardo: Mam ważną umowę, ale nie cieszy mnie walka o 14. miejsce
22.05.2022  Seidl: Norris zmagał się cały weekend z infekcją migdałków
05.05.2022  Seidl chce zniknięcia "zespołów B" z Formuły 1
Tagi:
Seidl A.
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca