F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

24.11.2021

Grand Prix Kataru może zostać przeniesione do Dohy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Russell: Wszyscy w Williamsie są sfrustrowani ostatnimi występami

Ostatni jak dotąd punkt ekipa z Grove wywalczyła we wrześniowym GP Rosji.
Maciej Wróbel, 24 listopada 2021, wyświetlenia: 1092<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell przyznał, że cały zespół Williamsa jest sfrustrowany ostatnim spadkiem formy w porównaniu z mocnymi występami sprzed kilku miesięcy.

Brytyjczyk zdołał w tym roku wreszcie przełamać złą passę zdobywając w sierpniowym Grand Prix Węgier swoje pierwsze punkty w barwach stajni z Grove. Później Russell zdobył sensacyjne drugie miejsce w kuriozalnym Grand Prix Belgii, jak również sięgnął po punkty we Włoszech i w Rosji.

Od czasu zmagań w Soczi, zespół Williamsa nie był w stanie nawiązać do dobrej formy z końcówki rundy europejskiej, co znalazło odzwierciedlenie w rezultatach Russella. Najlepszym występem juniora Mercedesa w ostatnich pięciu wyścigach było zaledwie trzynaste miejsce w Grand Prix Brazylii. Ponadto aż trzykrotnie odpadał on w Q1, co w pierwszych szesnastu Grand Prix zdarzyło mu się tylko raz.

„Chyba każdy w zespole jest obecnie nieco sfrustrowany” – stwierdził Russell w rozmowie z Autosportem. „Myślę, że musimy zrozumieć, co sięzmieniło. Uważam, że mamy kilka wskazówek. Zazwyczaj mieliśmy trudne wyścigi, ale byliśmy naprawdę mocni w soboty co nam to nieco rekompensuje. Łatwiej jest utrzymywać pozycję niż atakować, biorąc pod uwagę tempo naszego samochodu”.

„Cokolwiek jednak nie byłoby przyczyną, nie mamy obecnie tempa również w soboty, więc musimy wyciągnąć ile się da w ostatnich dwóch Grand Prix i zabezpieczyć to ósme miejsce, ponieważ jest to w tej chwili dla nas najważniejsze”.

Dzięki wynikom Williamsa z Węgier, Belgii oraz Rosji, ekipa z Grove prawdopodobnie zdoła utrzymać ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów do końca bieżącej kampanii. Przewaga Brytyjczyków nad dziewiątą Alfą Romeo wynosi obecnie dwanaście punktów.

W ostatnim Grand Prix Kataru Russell został sklasyfikowany na odległej, siedemnastej pozycji, co było pokłosiem usterki lewej przedniej opony na finiszu rywalizacji. Sam kierowca nie ukrywał jednak, że jazda po torze Losail sprawiła mu sporo frajdy.

„To naprawdę imponujące, jak mocno możesz cisnąć na tym torze” – powiedział 23-latek. „Jechało się dość płynnie, co pozwalało kierowcom naprawdę wcisnąć gaz do dechy. Być może był to wyścig z najwyższym tempem w mojej karierze w Formule 1. To było całkiem przyjemne, ale oczywiście ostatecznie nie poszło nam najlepiej”.

„To było dość zaskakujące. Na tylnych oponach można by było spokojnie pojechać z powrotem do Wielkiej Brytanii. Tak naprawdę mocno zużyła się tylko lewa przednia”.

Już po sobotniej czasówce Russell dawał do zrozumienia, iż jego zespół ma w Katarze problemy z doprowadzeniem opon do optymalnego okna pracy. „Naszym ograniczeniem było zmuszanie opon do pracy. Jeśli przyjrzymy się treningom, na każdym kolejnym okrążeniu się poprawialiśmy. Nawet w trzeciej sesji, w środku dnia, gdy świeciło Słońce, zdołaliśmy się poprawić, co jest niespotykane, szczególnie w wyścigach na Bliskim Wschodzie”.

„W Q1 poprawiłem się na drugim kółku. W Q2 w pewnym sensie wyłożyliśmy wszystko na stół dla tego jednego okrążenia, ale po prostu nie byliśmy w stanie zmusić tych opon do pracy w dwóch pierwszych zakrętach. To rzutuje potem już na resztę okrążenia. Musimy więc zrozumieć, dlaczego tak się dzieje, ponieważ zwykle dajemy sobie radę w takich warunkach” – zakończył kierowca Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2021  Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022
21.11.2021  Norris: Nic nie wskazywało na to, by opona miała pęknąć
21.11.2021  Isola: Do awarii opon doszło przez krawężniki i ryzykowne strategie
13.11.2021  Russell nie potrafi wyjaśnić kiepskiej formy z kwalifikacji
13.11.2021  F1 porzuci obowiązek użycia opon z Q2 na starcie wyścigów w 2022
Tagi:
Russell G.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca