F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Wszyscy w Williamsie są sfrustrowani ostatnimi występami

Ostatni jak dotąd punkt ekipa z Grove wywalczyła we wrześniowym GP Rosji.
Maciej Wróbel, 24 listopada 2021, wyświetlenia: 1273<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

George Russell przyznał, że cały zespół Williamsa jest sfrustrowany ostatnim spadkiem formy w porównaniu z mocnymi występami sprzed kilku miesięcy.

Brytyjczyk zdołał w tym roku wreszcie przełamać złą passę zdobywając w sierpniowym Grand Prix Węgier swoje pierwsze punkty w barwach stajni z Grove. Później Russell zdobył sensacyjne drugie miejsce w kuriozalnym Grand Prix Belgii, jak również sięgnął po punkty we Włoszech i w Rosji.

Od czasu zmagań w Soczi, zespół Williamsa nie był w stanie nawiązać do dobrej formy z końcówki rundy europejskiej, co znalazło odzwierciedlenie w rezultatach Russella. Najlepszym występem juniora Mercedesa w ostatnich pięciu wyścigach było zaledwie trzynaste miejsce w Grand Prix Brazylii. Ponadto aż trzykrotnie odpadał on w Q1, co w pierwszych szesnastu Grand Prix zdarzyło mu się tylko raz.

„Chyba każdy w zespole jest obecnie nieco sfrustrowany” – stwierdził Russell w rozmowie z Autosportem. „Myślę, że musimy zrozumieć, co sięzmieniło. Uważam, że mamy kilka wskazówek. Zazwyczaj mieliśmy trudne wyścigi, ale byliśmy naprawdę mocni w soboty co nam to nieco rekompensuje. Łatwiej jest utrzymywać pozycję niż atakować, biorąc pod uwagę tempo naszego samochodu”.

„Cokolwiek jednak nie byłoby przyczyną, nie mamy obecnie tempa również w soboty, więc musimy wyciągnąć ile się da w ostatnich dwóch Grand Prix i zabezpieczyć to ósme miejsce, ponieważ jest to w tej chwili dla nas najważniejsze”.

Dzięki wynikom Williamsa z Węgier, Belgii oraz Rosji, ekipa z Grove prawdopodobnie zdoła utrzymać ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów do końca bieżącej kampanii. Przewaga Brytyjczyków nad dziewiątą Alfą Romeo wynosi obecnie dwanaście punktów.

W ostatnim Grand Prix Kataru Russell został sklasyfikowany na odległej, siedemnastej pozycji, co było pokłosiem usterki lewej przedniej opony na finiszu rywalizacji. Sam kierowca nie ukrywał jednak, że jazda po torze Losail sprawiła mu sporo frajdy.

„To naprawdę imponujące, jak mocno możesz cisnąć na tym torze” – powiedział 23-latek. „Jechało się dość płynnie, co pozwalało kierowcom naprawdę wcisnąć gaz do dechy. Być może był to wyścig z najwyższym tempem w mojej karierze w Formule 1. To było całkiem przyjemne, ale oczywiście ostatecznie nie poszło nam najlepiej”.

„To było dość zaskakujące. Na tylnych oponach można by było spokojnie pojechać z powrotem do Wielkiej Brytanii. Tak naprawdę mocno zużyła się tylko lewa przednia”.

Już po sobotniej czasówce Russell dawał do zrozumienia, iż jego zespół ma w Katarze problemy z doprowadzeniem opon do optymalnego okna pracy. „Naszym ograniczeniem było zmuszanie opon do pracy. Jeśli przyjrzymy się treningom, na każdym kolejnym okrążeniu się poprawialiśmy. Nawet w trzeciej sesji, w środku dnia, gdy świeciło Słońce, zdołaliśmy się poprawić, co jest niespotykane, szczególnie w wyścigach na Bliskim Wschodzie”.

„W Q1 poprawiłem się na drugim kółku. W Q2 w pewnym sensie wyłożyliśmy wszystko na stół dla tego jednego okrążenia, ale po prostu nie byliśmy w stanie zmusić tych opon do pracy w dwóch pierwszych zakrętach. To rzutuje potem już na resztę okrążenia. Musimy więc zrozumieć, dlaczego tak się dzieje, ponieważ zwykle dajemy sobie radę w takich warunkach” – zakończył kierowca Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Hamilton: Russell wykonał lepszą pracę ode mnie
01.03.2024  Russell: Mercedes zrobił duży krok naprzód
Tagi:
Russell G.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca