F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.08.2022

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Epstein: Popyt na Formułę 1 w Stanach jest nieprawdopodobny

11.08.2022

Bottas: To mój najprzyjemniejszy sezon w karierze

10.08.2022

Fiorio: Ferrari powinno rozważyć zwolnienie Inakiego Ruedy

Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore

Red Bull wyklucza przenosiny Gasly'ego do Alpine

Zhou koncentruje się na utrzymaniu posady w Alfie Romeo

08.08.2022

Krack: Kwalifikujemy się za daleko, by zdobywać większe punkty

Perez: Jestem za młody, by rozważać zakończenie kariery

Rosberg: Książę Albert uczestniczy w negocjacjach z Formułą 1

Szafnauer: Będziemy oczekiwać odszkodowania za Piastriego

06.08.2022

Wolff: Audi mogłoby wnieść więcej jakości do F1 niż Andretti

05.08.2022

Alonso: Nie ma potrzeby omawiania z Oconem manewrów z Węgier

Motorsport: McLaren poinformował Ricciardo o rozwiązaniu umowy

RacingNews365: Umowa Alpine z Piastrim na sezon 2023 jest nieważna

Marko: Decyzja Vettela o odejściu z F1 jest absolutnie właściwa

Monchaux: Zhou jest jedną z większych sensacji sezonu 2022

De Vries: Pochlebiają mi plotki łączące mnie z Williamsem

Marko: Ferrari w tym sezonie robi wszystko źle

RTL: Haas wstrzymał rozmowy kontraktowe z Schumacherem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Dyrektor wyścigowy wskazuje na ograniczenia czasowe związane z weekendami.
Łukasz Godula, 26 listopada 2021, wyświetlenia: 786<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi broni bardzo powolnych decyzji sędziów w sprawie incydentów w weekendy wyścigowe.

Podczas ostatniego GP Kataru sędziom zajęło 21 godzin od zakończenia kwalifikacji, by wydać decyzję związaną z Maxem Verstappenem, Carlosem Sainzem i Valtterim Bottasem, który byli pod lupą za ignorowanie żółtych flag.

Po kwalifikacjach, które zakończyły się o 18:00 lokalnego czasu, wieczorem kierowcy zostali wezwani tylko po to, by usłyszeli o konieczności stawienia się przed sędziami następnego dnia przed godziną 14:00. Decyzje zostały ogłoszone po godzinie 15:00, a ostatnia z nich zapadła na 45 minut przed otwarciem pitlane i wyjazdem samochodów na pola startowe.

Czas, który sędziowie musieli poświęcić na sprawdzenie czy Mercedes ma prawo do ponownego przyjrzenia się incydentowi z GP Brazylii pociągnął za sobą sporo komentarzy w Katarze. Dodatkowo sprawa tylnego skrzydła Lewisa Hamiltona z Brazylii również musiała długo czekać zanim przyznano karę. Masi uważa, że tyle czasu jest konieczne do podjęcia decyzji, ponieważ tyle trwa zebranie pełnych wyjasnień.

„Wszyscy z was zawsze prosiliście o bardziej dokładne wyjaśnienie decyzji, a nie tylko przyznanie, czy ktoś jest winny lub nie” – powiedział. „Chcecie tak dokładnego wyjaśnienia procesu jak to tylko możliwe. Czasami gdy sprawy są podobne, sędziowie starają się opisać swoje decyzje i gdy natrafiamy na niuanse, to dokładnie je opisuje. Jak wiecie taki proces zabiera sporo czasu. To jedna sprawa, a drugi to, że zespoły muszą mieć możliwość przedstawienia swojego punktu widzenia. Tak więc gdy popatrzymy na weekend w Brazylii, Mercedes przedstawiał swoje stanowisko przez dwie i pół godziny”.

„Trzeba to brać pod uwagę, że nie zawsze jest to łatwo pogodzić z rozgrywaniem sesji na torze. To nie jest tak proste. Czasem sędziowie byliby szczęśliwi, gdyby mogli po prostu napisać, że ta osoba przekroczyła przepisy i koniec sprawy, jednak popatrzmy na ostatnie lata – wszyscy chcieliście dokładniejszych wyjaśnień. Musicie wciąż pod uwagę, że po przedstawieniu decyzji zespoły mają czas na apelację i to wszystko ma swoje limity, których musimy się trzymać”.

Masi powiedział, że przesłuchanie w sprawie żółtych flag zostało zaplanowane na niedzielę, ponieważ kierowcy już byli poza torem.

„Było to relatywnie późno, więc sensownym byłoby zrobienie tego gdy wszyscy są wypoczęci następnego dnia. Ponadto trzeba brać pod uwagę inne ograniczenia jak godziny policyjne, które zabraniają wejścia na tor”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.07.2022  Sześć ekip blokuje zmiany przepisów ws. "morświnowania"
23.07.2022  Marko: Musimy zmienić podejście do egzekwowania limitów toru
10.07.2022  Wolff: Nie opóźniamy prac nad przepisami, by zaszkodzić VAG
09.07.2022  Vettel ukarany grzywną w zawieszeniu za niewłaściwe zachowanie
09.07.2022  Magnussen: Limity toru na Red Bull Ringu są denerwujące
Tagi:
FIA
Masi M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca