F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Dyrektor wyścigowy wskazuje na ograniczenia czasowe związane z weekendami.
Łukasz Godula, 26 listopada 2021, wyświetlenia: 829<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi broni bardzo powolnych decyzji sędziów w sprawie incydentów w weekendy wyścigowe.

Podczas ostatniego GP Kataru sędziom zajęło 21 godzin od zakończenia kwalifikacji, by wydać decyzję związaną z Maxem Verstappenem, Carlosem Sainzem i Valtterim Bottasem, który byli pod lupą za ignorowanie żółtych flag.

Po kwalifikacjach, które zakończyły się o 18:00 lokalnego czasu, wieczorem kierowcy zostali wezwani tylko po to, by usłyszeli o konieczności stawienia się przed sędziami następnego dnia przed godziną 14:00. Decyzje zostały ogłoszone po godzinie 15:00, a ostatnia z nich zapadła na 45 minut przed otwarciem pitlane i wyjazdem samochodów na pola startowe.

Czas, który sędziowie musieli poświęcić na sprawdzenie czy Mercedes ma prawo do ponownego przyjrzenia się incydentowi z GP Brazylii pociągnął za sobą sporo komentarzy w Katarze. Dodatkowo sprawa tylnego skrzydła Lewisa Hamiltona z Brazylii również musiała długo czekać zanim przyznano karę. Masi uważa, że tyle czasu jest konieczne do podjęcia decyzji, ponieważ tyle trwa zebranie pełnych wyjasnień.

„Wszyscy z was zawsze prosiliście o bardziej dokładne wyjaśnienie decyzji, a nie tylko przyznanie, czy ktoś jest winny lub nie” – powiedział. „Chcecie tak dokładnego wyjaśnienia procesu jak to tylko możliwe. Czasami gdy sprawy są podobne, sędziowie starają się opisać swoje decyzje i gdy natrafiamy na niuanse, to dokładnie je opisuje. Jak wiecie taki proces zabiera sporo czasu. To jedna sprawa, a drugi to, że zespoły muszą mieć możliwość przedstawienia swojego punktu widzenia. Tak więc gdy popatrzymy na weekend w Brazylii, Mercedes przedstawiał swoje stanowisko przez dwie i pół godziny”.

„Trzeba to brać pod uwagę, że nie zawsze jest to łatwo pogodzić z rozgrywaniem sesji na torze. To nie jest tak proste. Czasem sędziowie byliby szczęśliwi, gdyby mogli po prostu napisać, że ta osoba przekroczyła przepisy i koniec sprawy, jednak popatrzmy na ostatnie lata – wszyscy chcieliście dokładniejszych wyjaśnień. Musicie wciąż pod uwagę, że po przedstawieniu decyzji zespoły mają czas na apelację i to wszystko ma swoje limity, których musimy się trzymać”.

Masi powiedział, że przesłuchanie w sprawie żółtych flag zostało zaplanowane na niedzielę, ponieważ kierowcy już byli poza torem.

„Było to relatywnie późno, więc sensownym byłoby zrobienie tego gdy wszyscy są wypoczęci następnego dnia. Ponadto trzeba brać pod uwagę inne ograniczenia jak godziny policyjne, które zabraniają wejścia na tor”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Masi M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca