F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: Porządkowi w Dżuddzie będą musieli być w ciągłej gotowości

Z kolei Pierre Gasly obawia się incydentów z udziałem kierowców na zjazdowych okrążeniach.
Mateusz Szymkiewicz, 3 grudnia 2021, wyświetlenia: 897<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz ma nadzieję, że porządkowi toru Dżudda będą w „ciągłej gotowości” podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

Nowy obiekt charakteryzuje się szybkimi oraz ślepymi zakrętami, które mogą prowokować niebezpieczne sytuacje. Wiele osób spodziewa się chaotycznego przebiegu weekendu, zarówno w Formule 1 jak i towarzyszącej Formule 2. Zdaniem Carlosa Sainza, istotną rolę będą mieli do odegrania porządkowi, którzy niemal natychmiast będą musieli reagować na incydenty na torze.

„Jako kierowca starasz się o tym nie myśleć zbyt często” – powiedział kierowca Ferrari. „Nie koncentrujemy się na tym i w pełni ufamy standardom FIA, które są na wysokim poziomie. W naszym gronie omawiamy jedynie scenariusz, w którym dochodzi do wypadku mniej więcej trzy sekundy przed nami. Przy prędkości około 250 kilometrów na godzinę w większości zakrętów nie będzie czasu na reakcję. Trudno będzie cokolwiek dostrzec między barierami. Być może FIA będzie musiała wywierać presję w tym temacie, by jak najszybciej wywieszać żółte flagi, ogłaszać neutralizację czy przerywać sesję”.

Mimo pewnych obaw, Sainz uważa, że Formuła 1 podjęła dobrą decyzję dodając do kalendarza tor w Arabii o tak szybkiej charakterystyce. „Uważam, że fundamentem powinny być tradycyjne obiekty, na których masz szybkie zakręty umożliwiające wydobycie maksimum z bolidów F1. Mimo to wciąż muszą być bezpieczne i nie mogą zapewniać przewagi poprzez szerokie pobocza. Aktualnie to stały trend w F1. Jako kierowcy wiemy czego chcemy. Tutaj dostrzegamy pewny eksperyment z szybką nitką i blisko ustawionymi barierami. Powinniśmy dobrze się bawić. Liczę na bezpieczny przebieg weekendu i brak niespodzianek”.

Zawodnik AlphaTauri – Pierre Gasly, przyznał, że sporym problemem mogą być różnice prędkości między kierowcami na szybkich okrążeniach, a tymi na zjazdowych. „Wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Porządkowi muszą szybko reagować, ponieważ podczas wypadku samochód może wrócić na tor, podczas gdy ktoś z tyłu może jechać 250 kilometrów na godzinę. Będą mieli trudny weekend, ale mam nadzieję, że podołają zadaniu”.

„Osiągając wysokie prędkości trudno jest nagle wyhamować. Jako kierowcy musimy się porozumieć, ponieważ w innym wypadku może zrobić się niebezpiecznie. Doświadczyłem tego z Brendonem [Hartley'em] w Baku, kiedy w szybkiej sekcji ze ślepym zakrętem napotkałem na wolno jadący bolid. To nie powinno było się wydarzyć. Ostatnia długa prosta powinna dawać nam szansę na zbudowanie różnicy między samochodami. Poza tym jest tam dosyć szeroko. Musimy pozostać uważni” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
18.04.2024  Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Sainz C.
Gasly P.
Dżudda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca