F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.01.2022

Mike Krack mianowany nowym szefem Astona Martina

Motorsport.com: Aston próbował zablokować treningi dla debiutantów

R. Schumacher: Vettel mógłby zastąpić Hamiltona w Mercedesie

Maserati nie wyklucza przywrócenia zespołu Formuły 1

Aston Martin AMR22 zostanie zaprezentowany 10 lutego

13.01.2022

Norris: Liczę na zaciętą walkę z Russellem

FIA potwierdza wszczęcie analizy ws. GP Abu Zabi 2021

Marcin Budkowski ustąpił z funkcji dyrektora wykonawczego Alpine

W piątek ma dojść do rozmowy Bin Sulayema z Wolffem

12.01.2022

Dochodzenie ws. GP Abu Zabi ma zakończyć się na początku lutego

Robert Kubica kierowcą Prema Orlen Teamu w WEC

11.01.2022

Marcus Armstrong opuścił Akademię Kierowców Ferrari

Ocon: Wiele się nauczyłem od Alonso w sezonie 2021

Ecclestone: Vettel powinien wrócić do Red Bulla

Perez: Rozważałem odejście z Formuły 1 po sezonie 2020

Hulkenberg: Nowe samochody będą bardzo szybkie

10.01.2022

Binotto: Masi miał w Abu Zabi najtrudniejszą pracę na świecie

09.01.2022

Capito: Zatrudnienie Albona w Williamsie było prostsze niż się wydaje

Raikkonen: Możliwe, że już nigdy nie pojawię się w padoku F1

Vasseur: Bottas będzie dobrym nauczycielem dla Zhou

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sainz: Porządkowi w Dżuddzie będą musieli być w ciągłej gotowości

Z kolei Pierre Gasly obawia się incydentów z udziałem kierowców na zjazdowych okrążeniach.
Mateusz Szymkiewicz, 3 grudnia 2021, wyświetlenia: 824<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Carlos Sainz ma nadzieję, że porządkowi toru Dżudda będą w „ciągłej gotowości” podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

Nowy obiekt charakteryzuje się szybkimi oraz ślepymi zakrętami, które mogą prowokować niebezpieczne sytuacje. Wiele osób spodziewa się chaotycznego przebiegu weekendu, zarówno w Formule 1 jak i towarzyszącej Formule 2. Zdaniem Carlosa Sainza, istotną rolę będą mieli do odegrania porządkowi, którzy niemal natychmiast będą musieli reagować na incydenty na torze.

„Jako kierowca starasz się o tym nie myśleć zbyt często” – powiedział kierowca Ferrari. „Nie koncentrujemy się na tym i w pełni ufamy standardom FIA, które są na wysokim poziomie. W naszym gronie omawiamy jedynie scenariusz, w którym dochodzi do wypadku mniej więcej trzy sekundy przed nami. Przy prędkości około 250 kilometrów na godzinę w większości zakrętów nie będzie czasu na reakcję. Trudno będzie cokolwiek dostrzec między barierami. Być może FIA będzie musiała wywierać presję w tym temacie, by jak najszybciej wywieszać żółte flagi, ogłaszać neutralizację czy przerywać sesję”.

Mimo pewnych obaw, Sainz uważa, że Formuła 1 podjęła dobrą decyzję dodając do kalendarza tor w Arabii o tak szybkiej charakterystyce. „Uważam, że fundamentem powinny być tradycyjne obiekty, na których masz szybkie zakręty umożliwiające wydobycie maksimum z bolidów F1. Mimo to wciąż muszą być bezpieczne i nie mogą zapewniać przewagi poprzez szerokie pobocza. Aktualnie to stały trend w F1. Jako kierowcy wiemy czego chcemy. Tutaj dostrzegamy pewny eksperyment z szybką nitką i blisko ustawionymi barierami. Powinniśmy dobrze się bawić. Liczę na bezpieczny przebieg weekendu i brak niespodzianek”.

Zawodnik AlphaTauri – Pierre Gasly, przyznał, że sporym problemem mogą być różnice prędkości między kierowcami na szybkich okrążeniach, a tymi na zjazdowych. „Wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Porządkowi muszą szybko reagować, ponieważ podczas wypadku samochód może wrócić na tor, podczas gdy ktoś z tyłu może jechać 250 kilometrów na godzinę. Będą mieli trudny weekend, ale mam nadzieję, że podołają zadaniu”.

„Osiągając wysokie prędkości trudno jest nagle wyhamować. Jako kierowcy musimy się porozumieć, ponieważ w innym wypadku może zrobić się niebezpiecznie. Doświadczyłem tego z Brendonem [Hartley'em] w Baku, kiedy w szybkiej sekcji ze ślepym zakrętem napotkałem na wolno jadący bolid. To nie powinno było się wydarzyć. Ostatnia długa prosta powinna dawać nam szansę na zbudowanie różnicy między samochodami. Poza tym jest tam dosyć szeroko. Musimy pozostać uważni” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.01.2022  Binotto: Spodziewam się łatwych rozmów kontraktowych z Sainzem
29.12.2021  Binotto: Leclerc i Sainz z równym statusem w sezonie 2022
28.12.2021  Sainz: Liczę, że młodzi kierowcy będą czysto walczyć o wygrane
23.12.2021  Sainz przedłuży umowę z Ferrari do 2024 roku?
21.12.2021  Binotto: Sainz zrealizował postawione przed nim cele
Tagi:
Sainz C.
Gasly P.
Dżudda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca