F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Osiągi silnika nie są tu aż tak istotne

Red Bull z optymizmem podchodzi do wniosków płynących z piątkowych treningów.
Nataniel Piórkowski, 4 grudnia 2021, wyświetlenia: 594<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner dał jasno do zrozumienia, że tor w Dżeddzie nie faworyzuje w aż tak dużym stopniu tych bolidów, w których znajdują się mocniejsze jednostki napędowe.

Walka o tytuł wchodzi decydującą fazę. Lewis Hamilton rozpoczyna ją z silnikiem o niskim przebiegu, który zapewnia wyższe osiągi od jednostki znajdującej się w bolidzie Maxa Verstappena.

Początkowo sugerowano, że charakterystyka obiektu w Arabii Saudyjskiej, który składa się z długich sekcji pokonywanych z gazem w podłodze, będzie faworyzowała Mercedesy. Zdaniem Hornera pierwsze treningi pokazały, że nie jest to do końca prawdą.

„Tor jest nieco ciaśniejszy, niż sugerowały to nasze dane. W zakrętach jest trochę mniej miejsca. Nie jest tak, że maksymalny nacisk musi być skierowany na moc. To zachęcające. Widzimy, że między dwoma bolidami mamy jedną bądź dwie dziesiąte sekundy różnicy. Na tego typu torach jest to dość typowa sytuacja. To także wlewa w nas trochę optymizmu”.

Po GP Brazylii Red Bull zawnioskował o wprowadzenie bardziej rygorystycznych testów w zakresie odkształceń tylnego skrzydła, zgłaszając zastrzeżenia co do projektu stosowanego przez Mercedesa. Dodatkowe kontrole w tym zakresie odbywają się począwszy od weekendu na torze Losail.

„Mam wrażenie, że po wprowadzeniu nowych testów w Katarze, zaobserwowaliśmy wyrównanie osiągów pod względem prędkości. Dzisiaj także widzieliśmy podobne odczyty. To zachęcające. Mam nadzieję, że sytuacja taka utrzyma się przez cały ten weekend i kolejny”.

Podczas pierwszego treningu Verstappen skupiał się głównie na pracy z twardą mieszanką. Po założeniu do bolidu bardziej miękkich opon Holender miał więcej problemów z dotrzymaniem tempa Mercedesom.

„W FP2 mieliśmy trudności z dogrzaniem opon. Zajmiemy się tym” – komentował lider mistrzostw. „Pomiędzy pierwszym a drugim treningiem wprowadziliśmy kilka zmian w ustawieniach, które nie do końca się sprawdziły. Miejmy nadzieję, że uda nam się znaleźć optymalny balans przed kwalifikacjami”.

Horner dodawał: „Czyliśmy się bardzo mocni na twardych oponach, ale im miększa mieszanka, tym bardziej do głosu w ogumieniu dochodzi charakter diwy. Po prostu ciężej nam jest aktywować maksymalne osiągi. Przeprowadzimy mnóstwo analiz, przygotowań a także pokonamy wiele okrążeń [w symulatorze] i tego typu rzeczy”.

„Słuchając komentarzy w padoku, nie wydaje mi się, aby ten problem dotyczył tylko nas. Mam wrażenie, że inni także zmagali się z zapewnieniem pracy bolidu w optymalnym oknie operacyjnym. Kiedy do tego dochodzi, to widzimy, że mamy tutaj całkiem konkurencyjną formę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
19.04.2024  Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie
07.04.2024  Verstappen: To Grand Prix nie mogło ułożyć się dla nas lepiej
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
Tagi:
Red Bull
Horner C.
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca