F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.01.2022

Mike Krack mianowany nowym szefem Astona Martina

Motorsport.com: Aston próbował zablokować treningi dla debiutantów

R. Schumacher: Vettel mógłby zastąpić Hamiltona w Mercedesie

Maserati nie wyklucza przywrócenia zespołu Formuły 1

Aston Martin AMR22 zostanie zaprezentowany 10 lutego

13.01.2022

Norris: Liczę na zaciętą walkę z Russellem

FIA potwierdza wszczęcie analizy ws. GP Abu Zabi 2021

Marcin Budkowski ustąpił z funkcji dyrektora wykonawczego Alpine

W piątek ma dojść do rozmowy Bin Sulayema z Wolffem

12.01.2022

Dochodzenie ws. GP Abu Zabi ma zakończyć się na początku lutego

Robert Kubica kierowcą Prema Orlen Teamu w WEC

11.01.2022

Marcus Armstrong opuścił Akademię Kierowców Ferrari

Ocon: Wiele się nauczyłem od Alonso w sezonie 2021

Ecclestone: Vettel powinien wrócić do Red Bulla

Perez: Rozważałem odejście z Formuły 1 po sezonie 2020

Hulkenberg: Nowe samochody będą bardzo szybkie

10.01.2022

Binotto: Masi miał w Abu Zabi najtrudniejszą pracę na świecie

09.01.2022

Capito: Zatrudnienie Albona w Williamsie było prostsze niż się wydaje

Raikkonen: Możliwe, że już nigdy nie pojawię się w padoku F1

Vasseur: Bottas będzie dobrym nauczycielem dla Zhou

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z niebezpiecznego GP w Dżuddzie

Kierowca Williamsa nawołuje do dokonania zmian w konfiguracji nowego obiektu.
Maciej Wróbel, 6 grudnia 2021, wyświetlenia: 1244<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem George'a Russella, świat sportów motorowych musi „wyciągnąć wnioski” z chaotycznego wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej, a sam obiekt w Dżuddzie wymaga zmian w konfiguracji, by był on bardziej bezpieczny dla kierowców.

George Russell był jednym z pechowców, którzy nie ukończyli pierwszego w historii i obfitującego w incydenty wyścigu F1 w Arabii Saudyjskiej. Kierowca Williamsa został uderzony w tył bolidu przez zaskoczonego Nikitę Mazepina, podczas gdy on sam zwolnił, by ominąć stojący w poprzek toru samochód Sergio Pereza.

Choć żaden z kierowców F1 nie ucierpiał w incydentach mających miejsce podczas tego weekendu, wielu zawodników i obserwatorów zwracało uwagę na niebezpieczeństwa płynące z układu toru, który charakteryzuje się bardzo wysokimi prędkościami, ograniczoną widocznością i bliskością barier.

Jak twierdzi Russell, incydent, w którym on sam brał udział był „raczej nieunikniony”, a sam tor nie jest wystarczająco bezpieczny do ścigania. „Wyglądało to na coś raczej nieuniknionego” – powiedział kierowca Williamsa w rozmowie z Autosportem. „W drugim zakręcie jest dość szeroko i samochody mogą jechać koło w koło. Potem bardzo szybko robi się wąsko”.

„Dojechałem do ślepego zaułku, samochody były wszędzie, zwolniłem, a wtedy zostałem uderzony z tyłu. Motorsport musi się wiele nauczyć z tego weekendu, ponieważ to naprawdę ekscytujący tor do jazdy, ale brakuje mu sporo z perspektywy bezpieczeństwa i ścigania”.

„Wiele niepotrzebnych incydentów tylko czeka, aby się wydarzyć w tych wszystkich ciasnych, ślepych zakrętach, które nawet nie są odpowiednie dla samochodu F1. Stwarzają jedynie niepotrzebne zagrożenie” – dodał Russell.

Formuła 1 powróci na tor w Dżuddzie już w marcu przyszłego roku. Przyszły kierowca Mercedesa liczy na to, że organizatorzy wespół z FIA dokonają odpowiednich korekt w układzie toru, by zwiększyć bezpieczeństwo kierowców. Według Russella „niepotrzebne ryzyko” można znacznie ograniczyć poprzez rezygnację z niektórych ślepych zakrętów pokonywanych na pełnym gazie.

„Myślę, że wszyscy uczymy się na tego typu doświadczeniach” – kontynuuje 23-latek. „Nie można nikogo winić za stworzenie niesamowitego toru i – koniec końców – tego właśnie dokonano. Myślę jednak, że nikt nie przewidział tego, co może się stać w tych wszystkich ślepych zakrętach. Moim zdaniem zmiany na torze są potrzebne, mamy tu mnóstwo szybkich zakrętów, które są zupełnie niepotrzebne”.

„Można by było utworzyć choćby prostą od zakrętu 2. do 4., a także od 17. do 22. Mamy pięć zakrętów, które są sekcją pokonywaną praktycznie z gazem w podłodze, nawet z DRS-em. Nie wiem, jakie są ograniczenia, ale temu też należy się przyjrzeć. Świetnie byłoby, gdyby udało się stworzyć proste – bezpieczeństwo znacznie by się poprawiło”.

„Myślę, że dysponują tutaj odpowiednimi zasobami, więc nie to nie powinno być problemem. Bezpieczeństwo przede wszystkim” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.01.2022  Norris: Liczę na zaciętą walkę z Russellem
07.01.2022  Russell: Jestem gotowy na najintensywniejszy rok w karierze
28.12.2021  Capito: Nie będzie kierowcy numer jeden w Williamsie w 2022
27.12.2021  Capito: Albon ma podstawy, by zostać nowym liderem Williamsa
26.12.2021  Marko: Russell w Mercedesie może nam ułatwić wygrywanie tytułów
Tagi:
Russell G.
Dżudda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca