F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: F1 musi wyciągnąć wnioski z niebezpiecznego GP w Dżuddzie

Kierowca Williamsa nawołuje do dokonania zmian w konfiguracji nowego obiektu.
Maciej Wróbel, 6 grudnia 2021, wyświetlenia: 1339<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem George'a Russella, świat sportów motorowych musi „wyciągnąć wnioski” z chaotycznego wyścigu o Grand Prix Arabii Saudyjskiej, a sam obiekt w Dżuddzie wymaga zmian w konfiguracji, by był on bardziej bezpieczny dla kierowców.

George Russell był jednym z pechowców, którzy nie ukończyli pierwszego w historii i obfitującego w incydenty wyścigu F1 w Arabii Saudyjskiej. Kierowca Williamsa został uderzony w tył bolidu przez zaskoczonego Nikitę Mazepina, podczas gdy on sam zwolnił, by ominąć stojący w poprzek toru samochód Sergio Pereza.

Choć żaden z kierowców F1 nie ucierpiał w incydentach mających miejsce podczas tego weekendu, wielu zawodników i obserwatorów zwracało uwagę na niebezpieczeństwa płynące z układu toru, który charakteryzuje się bardzo wysokimi prędkościami, ograniczoną widocznością i bliskością barier.

Jak twierdzi Russell, incydent, w którym on sam brał udział był „raczej nieunikniony”, a sam tor nie jest wystarczająco bezpieczny do ścigania. „Wyglądało to na coś raczej nieuniknionego” – powiedział kierowca Williamsa w rozmowie z Autosportem. „W drugim zakręcie jest dość szeroko i samochody mogą jechać koło w koło. Potem bardzo szybko robi się wąsko”.

„Dojechałem do ślepego zaułku, samochody były wszędzie, zwolniłem, a wtedy zostałem uderzony z tyłu. Motorsport musi się wiele nauczyć z tego weekendu, ponieważ to naprawdę ekscytujący tor do jazdy, ale brakuje mu sporo z perspektywy bezpieczeństwa i ścigania”.

„Wiele niepotrzebnych incydentów tylko czeka, aby się wydarzyć w tych wszystkich ciasnych, ślepych zakrętach, które nawet nie są odpowiednie dla samochodu F1. Stwarzają jedynie niepotrzebne zagrożenie” – dodał Russell.

Formuła 1 powróci na tor w Dżuddzie już w marcu przyszłego roku. Przyszły kierowca Mercedesa liczy na to, że organizatorzy wespół z FIA dokonają odpowiednich korekt w układzie toru, by zwiększyć bezpieczeństwo kierowców. Według Russella „niepotrzebne ryzyko” można znacznie ograniczyć poprzez rezygnację z niektórych ślepych zakrętów pokonywanych na pełnym gazie.

„Myślę, że wszyscy uczymy się na tego typu doświadczeniach” – kontynuuje 23-latek. „Nie można nikogo winić za stworzenie niesamowitego toru i – koniec końców – tego właśnie dokonano. Myślę jednak, że nikt nie przewidział tego, co może się stać w tych wszystkich ślepych zakrętach. Moim zdaniem zmiany na torze są potrzebne, mamy tu mnóstwo szybkich zakrętów, które są zupełnie niepotrzebne”.

„Można by było utworzyć choćby prostą od zakrętu 2. do 4., a także od 17. do 22. Mamy pięć zakrętów, które są sekcją pokonywaną praktycznie z gazem w podłodze, nawet z DRS-em. Nie wiem, jakie są ograniczenia, ale temu też należy się przyjrzeć. Świetnie byłoby, gdyby udało się stworzyć proste – bezpieczeństwo znacznie by się poprawiło”.

„Myślę, że dysponują tutaj odpowiednimi zasobami, więc nie to nie powinno być problemem. Bezpieczeństwo przede wszystkim” – zakończył Brytyjczyk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
Tagi:
Russell G.
Dżudda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca