F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Coulthard: To Hamilton mógł być winny kolizji z Verstappenem

Szkot przypomina słynny incydent z Schumacherem z GP Belgii 1998.
Nataniel Piórkowski, 7 grudnia 2021, wyświetlenia: 3035<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były kierowca F1 – David Coulthard zasugerował, że to Lewis Hamilton mógł ponosić odpowiedzialność za doprowadzenie do kolizji z Maxem Verstappenem w trakcie wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej.

Na 38. okrążeniu pomiędzy dwoma pretendentami w walce o mistrzowski doszło do niecodziennego kontaktu. Próbujący oddać pozycję Verstappen zwolnił przed punktem pomiaru DRS a nieświadomy manewru Holendra Hamilton uderzył w tył jego Red Bulla RB16B.

Sędziowie uznali, że to Holender ponosi winę za incydent i nałożyli na niego karę czasową w wymiarze 10 sekund. Nie wpłynęła ona na końcową klasyfikację, w której kierowca teamu z Milton Keynes utrzymał drugą lokatę.

Coulthard, który w 1998 roku sam był zaangażowany w podobne zdarzenie z udziałem Michaela Schumachera, przyznał, że jego zdaniem do zderzenia z Dżuddy mogła doprowadzić nieuwaga Hamiltona.

„Biorąc pod uwagę moje doświadczenie z 1998 roku, kiedy przy dublowaniu Michael wjechał w tył mojego McLarena na Spa, widzę pewną analogię. Powiedziano mi, że muszę zwolnić, aby przepuścić Michaela a on we mnie uderzył”.

„Pamiętam, że spadła na mnie wielka krytyka. Pytano o to, czy go testowałem, czy może zrobiłem to po to, aby pomóc Mice [Hakkinenowi] w mistrzostwach... Nie, po prostu postępowałem zgodnie z instrukcjami zespołu i próbowałem go przepuścić”.

„Maxowi powiedziano, aby oddał pozycję Lewisowi. Zwolnił w strategicznym punkcie, ale jeśli spojrzymy na tę sytuację, to zobaczymy, że Lewis także zredukował prędkość i w początkowej fazie nie doszło do kontaktu”.

„Później Lewis był trochę niepewny – wydaje mi się, że czuł prawdopodobnie lekką dezorientację, być może przypuszczając, że doszło do wirtualnej neutralizacji. Nie możesz się o tym dowiedzieć patrząc na kierownicę. Musisz wyjrzeć poza kokpit. Wszystkie te czynniki połączyły się w chwili, gdy Lewis uderzył w tył bolidu Maxa”.

Dopytywany o to, czy Verstappen zasługiwał na zwycięstwo w inauguracyjnym wyścigu F1 w Dżuddzie, Coulthard odparł: „Chciałbym móc udzielić klarownej odpowiedzi, ale nie mogę. Analizując wyścig Maxa rzuca się nam w oczy jego manewr wyprzedzania po restarcie. Miał obok siebie dwa bolidy a pomimo tego perfekcyjnie pokonał pierwszy zakręt”.

„Dał się wyprzedzić Lewisowi przed punktem pomiaru DRS a następnie odzyskał utraconą pozycję z pomocą ruchomego tylnego skrzydła. Możemy tu mówić o genialnym przykładzie myślenia lateralnego. Moim zdaniem było wiele rzeczy, ze względu na które powiedziałbym, że Max zasłużył na zwycięstwo w tym Grand Prix”.

„Oczywiście patrząc na wyścig Lewisa, to jego występ także był niezwykły pod względem walki koło w koło. Miał trochę szczęścia... Zaliczył kontakt z Oconem a później uderzył w Maxa. Doprowadziło to wyłącznie do lekkiego uszkodzenia jego przedniego skrzydła. U każdego innego kierowcy zostałoby ono urwane”.

„Lewis jest niesamowity w tego typu intensywnych wyścigach. Ostatecznie przeszedł przez wszystkie tarapaty i odniósł zwycięstwo” – podsumował wicemistrz świata z 2001 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.11.2021  Coulthard liczy na pozostanie Giovinazziego w Alfie Romeo
21.09.2021  Coulthard: Kariera Tsunody w F1 dobiegnie końca w 2022 roku
24.05.2021  Coulthard: Bottas mógł już usłyszeć, że nie zostanie w Mercedesie
04.05.2021  Coulthard: Stroll chce budować markę syna, a nie Astona
30.03.2021  Coulthard: Nie będę zaskoczony odejściem Vettela w trakcie sezonu
Tagi:
Coulthard D.
Hamilton L.
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca