F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes: Dominacja Red Bulla w GP Abu Zabi 2020 niewiele znaczy

Zespół przyznaje jednak, że nie czuje się zupełnie pewny tempa na zmodernizowanym torze.
Nataniel Piórkowski, 8 grudnia 2021, wyświetlenia: 1340<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mercedes nie sądzi, aby dominacja Red Bulla z ubiegłorocznego GP Abu Zabi mogła być traktowana jako wskaźnik realnej formy Mercedesa na torze Yas Marina.

Lewis Hamilton i Max Verstappen zmierzają na finałowy weekend sezonu z takim samym dorobkiem punktowym.

Rok temu Red Bull odniósł w Zjednoczonych Emiratach Arabskich komfortowe zwycięstwo. Dyrektor do spraw inżynierii na torze Mercedesa – Andy Shovlin uważa jednak, że przyczyniły się do tego różne czynniki, które nie będą mieć miejsca w tym sezonie.

„Przed rokiem Lewis wrócił do ścigania kilka dni po infekcji koronawirusem i nie ma mowy, że znajdował się w topowej dyspozycji. Tej choroby nie przechodzi się w gładki sposób”.

„Analizy przeprowadzone przez nas po weekendzie wykazały także, iż postawiliśmy na złe ustawienia. Podczas treningu korzystaliśmy z opon rozwojowych i skupialiśmy się na zebraniu o nich jak najpełniejszych informacji. Jak na ironię byliśmy już pewni mistrzostw, więc postanowiliśmy zrozumieć nowe ogumienie, zamiast skupiać się na weekendzie wyścigowym”.

„Skończyło się na tym, że przystąpiliśmy do wyścigu nieprzygotowani a sam bolid nie był właściwie zbalansowany. Myślę, że koniec końców to właśnie kosztowało nas możliwość walki o zwycięstwo”.

Chociaż w tym roku priorytetem Mercedesa w Abu Zabi będzie wydobycie maksymalnych osiągów, Shovlin przyznaje, że weekend w Abu Zabi może przynieść niespodzianki ze względu na poważne zmiany w układzie toru.

„Mieliśmy co prawda wiele udanych wyścigów w Abu Zabi, ale zmierzając tam teraz martwią nas pewne niewiadome. W wielu fragmentach tor jest zupełnie nowy a w tym sezonie widzieliśmy już dość znaczące wahania osiągów”.

„Tory, na których myśleliśmy, że będziemy w konkurencyjnej formie – na przykład Austin – wcale nie okazywały się dla nas aż tak dobre. W dodatku w Arabii Saudyjskiej Red Bull pokazał nam, co potrafi zdziałać na pojedynczym okrążeniu. Mamy więc wiele powodów do zmartwień”.

„Dostaniemy także do użytku najbardziej miękkie opony z puli Pirelli, które czasami potrafią przysporzyć sporo problemów. Są dość trudne do opanowania. W tym roku traktujemy Yas Marinę jak nowy tor. Wiemy jednak, co musimy zrobić – trzeba tam polecieć po to, aby odnieść zwycięstwo”.

Shovlin deklaruje, że zarówno zespół jak i sam Hamilton są dobrze przygotowani do weekendu po wielu sesjach w symulatorze.

„Lewis wracał do fabryki po każdym wyścigu i zajmował się pracą nad ustawieniami i nauką toru. Teraz okrążenie będzie dużo szybsze, wyścig będzie szybszy. To wpływa w pewnym stopniu na balans pomiędzy zakrętami. Wiele fragmentów pozostaje jednak bez zmian. Sądzę, że byliśmy w stanie wykonać dobrą robotę w symulatorze, aby zrozumieć, z czym możemy mieć tam do czynienia”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
15.04.2024  Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
Tagi:
Mercedes
Hamilton L.
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca