F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas: Wymiana silnika kosztowała nas 0,2s na okrążeniu

Fin dodał, że Mercedes nie rozważał scenariusza zapewnienia holowania Hamiltonowi.
Nataniel Piórkowski, 11 grudnia 2021, wyświetlenia: 2090<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przyznał, że w sobotę powrócił do starszej jednostki napędowej, przez którą jego tempo spadło o około dwie dziesiąte sekundy na okrążeniu.

Bottas zakończył walkę w kwalifikacjach z szóstym wynikiem, tracąc aż 0,9s do zdobywcy pole position – Maxa Verstappena. Fin przegrał walkę z nie tylko Hamiltonem i Perezem, ale także Lando Norrisem i Carlosem Sainzem.

Trzeci kierowca klasyfikacji generalnej podkreśla, że pomimo usilnych prób nie był w stanie wykrzesać ze swej konstrukcji bardziej konkurencyjnych osiągów. „Wydaje mi się, że najlepszy czas okrążenia odnotowałem w Q2. Później nie byłem już w stanie go poprawić. Czułem, że im bardziej próbuję, tym większym limitem stają się dla mnie ustawienia”.

„Postawiłem na dość miękką konfigurację mechaniczną. Jestem zdania, że pomoże nam ona w wyścigu. Liczyłem, że w kwalifikacjach także będzie w porządku, jednak przyczepność nawierzchni znacznie się poprawiła”.

„W dodatku musieliśmy powrócić do starszej jednostki napędowej. Wiedziałem, jakie są jej możliwości i że w porównaniu do wczorajszego silnika będziemy tracić z nią co najmniej dwie dziesiąte sekundy”.

Bottas dodał, że wymiana zespołu napędowego była podyktowana chęcią zagwarantowania maksymalnej niezawodności w finałowym wyścigu sezonu.

Red Bull zaskoczył Mercedesa taktyką z trzeciego bloku czasówki, w trakcie którego Perez zapewnił Verstappenowi możliwość pokonania długich prostych w cieniu aerodynamicznym. Bottas zdradził, że jego ekipa nie zastanawiała się nad realizacją takiego scenariusza, gdyż na torze Yas Marina „może on łatwo doprowadzić do problemów, co najmniej w przypadku jednego kierowcy”.

Fin dodał: „Po prostu koncentrowaliśmy się na okrążeniach wyjazdowych i złapaniu dobrego rytmu. Szczerze mówiąc Red Bull znalazł w Q3 nieco więcej niż się spodziewaliśmy. To była dla nas lekka niespodzianka. Próbowaliśmy trzymać się naszego planu, ale dzisiaj zadziałało to na ich korzyść”.

Bottas i Hamilton rozpoczną wyścig na pośredniej mieszance, podczas gdy w bolidach Verstappena i Pereza znajdą się miękkie opony. Zapytany o to, czy myślał o starcie na "czerwonym" ogumieniu Pirelli, przyszły zawodnik Alfy Romeo powiedział: „Od trzeciego trening nasz plan zakładał start na pośrednich oponach”.

„Uważamy, że są one dla nas lepsze. Przynajmniej pierwsze okno zjazdowe będzie nieco szersze. Jeśli będziemy potrzebowali wydłużyć nieco nasz przejazd, to mamy ku temu możliwości. Kiedy ruszasz do wyścigu na miękkich oponach, to mogą one dość szybko zacząć się degradować”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.04.2024  Kierowcy podzieleni w sprawie kary dla Alonso z Melbourne
25.03.2024  Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne
29.02.2024  Bottas ukarany reprymendą za incydent z alei serwisowej
01.01.2024  Bottas dostrzega szansę na postępy Stake w sezonie 2024
22.12.2023  Bottas: Perez stracił pewność siebie przy Verstappenie
Tagi:
Bottas V.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca