F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn i Symonds odejdą z Formuły 1 w 2022 roku

Brytyjczycy pełnią funkcję dyrektorów ds. sportowych i technicznych z ramienia Liberty Media.
Nataniel Piórkowski, 11 grudnia 2021, wyświetlenia: 1587<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor do spraw sportowych oraz dyrektor technicznych z ramienia Liberty Media – Ross Brawn i Pat Symonds, odejdą z władz Formuły 1 w 2022 roku.

W dokumencie opublikowanym przez właściciela praw komercyjnych ustąpienie z funkcji Brawna, który w ubiegłym miesiącu skończył 67 lat, zostało określone jako „spodziewane”. Dokładny termin odejścia Brytyjczyka nie został jeszcze ustalony.

Brawn dołączył do władz serii Grand Prix na początku 2017 roku, tuż po przejęciu sportu przez Liberty Media. Jego obowiązki były związane z nadzorowaniem zmian w regulaminach technicznym i sportowym. W przypadku pierwszego z nich wejdzie on w życie począwszy od sezonu 2022. Nowości na płaszczyźnie sportowej, takie jak sprinty, zadebiutowały w F1 już w tym roku.

Nie wiadomo obecnie, czy Brawn zachowa funkcję honorową lub doradczą lub też kto zastąpi go w strukturze zarządzającej.

Pat Symonds został powołany przez Brawna na stanowisko dyrektora działu technicznego F1 w marcu 2017 roku. Inżynier pracował przez lata nad kształtem nowych przepisów technicznych, które zaczną obowiązywać od sezonu 2022.

Po ich uzgodnieniu oraz praktycznym sfinalizowaniu negocjacji w sprawie nowej generacji jednostek napędowych na sezon 2026, Symonds podjął decyzję o rezygnacji z funkcji latem 2022 roku.

Wtedy też ma dojść do przeniesienia do FIA osób, które podlegały Symondsowi. Po części doprowadziły do tego wymogi Unii Europejskiej dotyczące oddzielania procesu tworzenia przepisów od organizacji zajmującej się promocją sportu. Chociaż w przypadku Formuły 1 nie pojawiały się żadne formalne zastrzeżenia, zmiana ta zapewni bardziej klarowny podział obowiązków.

W tym miejscu warto jednak nadmienić, iż niektóre zespoły wyrażały w ostatnim czasie zastrzeżenia co do istotnego zaangażowania władz F1 w proces kształtowania przepisów, za który co do zasady powinna odpowiadać Międzynarodowa Federacja Samochodowa.

Symonds zbudował ekipę techniczną składającą się z około 15 inżynierów – w większości wysokich rangą byłych pracowników zespołów F1. Odpowiadali oni za prowadzenie badań w różnych obszarach – od aerodynamiki po nowe paliwa. Ich wyniki służyły za podstawy do opracowywania nowych regulacji.

Większość osób z departamentu technicznego F1 zostanie zatrudniona w FIA, gdzie będzie odpowiadać przed dyrektorem do spraw bolidów jednomiejscowych – Nikolasem Tombazisem. Niewielka część może zostać oddelegowana do prac w biurach FIA w Paryżu lub Genewie. Większość pozostanie jednak w Wielkiej Brytanii.

W dokumencie wspomniano także, że w ramach reorganizacji niektóre działy F1 mające swoje biura Londynie zostaną przeniesione do bazy w Biggin Hill.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Symonds P.
Liberty Media
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca