F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff popiera zakaz komunikacji szefów zespołów z dyrekcją wyścigu

Szef Mercedesa proponuje także idące dalej ograniczenia w tym zakresie.
Maciej Wróbel, 19 grudnia 2021, wyświetlenia: 2020<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Mercedesa, Toto Wolff, jednoznacznie poparł pomysł pozbawienia szefów zespołów możliwości komunikowania się przez radio z dyrekcją wyścigów podczas zmagań.

W przeszłości dyrektorzy sportowi zespołów F1 byli jedynymi osobami mogącymi rozmawiać z dyrekcją wyścigów Grand Prix podczas niedzielnej rywalizacji. W sezonie 2021 możliwości komunikacji zostały nie tylko poszerzone – wybrane rozmowy zespołów z Michaelem Masim były transmitowane na żywo, aby móc przekazywać fanom jeszcze więcej informacji z toru.

W miarę upływu kolejnych miesięcy, zarówno Toto Wolff, jak i Christian Horner niejednokrotnie zastępowali swoich dyrektorów sportowych – Rona Meadowsa i Jonathana Wheatleya – i wykorzystywali kanał komunikacyjny, aby móc wpływać na decyzje podejmowane przez Michaela Masiego i jego zespół.

Aktywność Wolffa i Hornera była szczególnie widoczna w kluczowym momencie wieńczącego sezon Grand Prix Abu Zabi. Szef Red Bulla domagał się od dyrekcji zezwolenia zdublowanym kierowcom na wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa, by przyspieszyć wznowienie rywalizacji, natomiast Wolff prosił o niewykorzystywanie safety cara podczas gdy swój bolid na torze zatrzymał Antonio Giovinazzi.

Wkrótce po zakończeniu wyścigu Ross Brawn ogłosił, że począwszy od sezonu 2022 komunikacja szefów zespołów z dyrekcją wyścigu zostanie odcięta. Takiego rozwiązania domagał się też Nico Rosberg, a teraz swoje poparcie dla tego pomysłu wyraził Toto Wolff. „Zgadzam się z Rossem” – powiedział 49-latek w rozmowie z Autosportem.

„Jednakże w równym stopniu obwiniam o to siebie i Rossa, ponieważ obaj braliśmy udział w procesie decyzyjnym odnośnie transmisji większej liczby kanałów w celu zapewnienia większej przejrzystości i rozrywki dla fanów. Na interkomie dzieje się bardzo wiele. Przekazywanie fanom nieco informacji o tych wszystkich małych i większych dramatach, jak na przykład awarie samochodu czy dyskusje odnośnie strategii były moim zdaniem dobrze przemyślane. Myślę jednak, że przestrzeliliśmy”.

„Muszę wziąć siebie i Christiana za nos. Dostaliśmy możliwość prowadzenia bezpośrednich rozmów z dyrektorem wyścigu, a ponieważ obaj walczymy tak zaciekle o interesy naszych zespołów, obaj przekroczyliśmy granice. Z całą pewnością część niepowodzeń miała miejsce ze względu na to, że życie dyrektora wyścigu nie zostało uczynione łatwiejszym”.

Wolff idzie dalej i sugeruje, że nie tylko szefom powinno się zakazać komunikowania z dyrekcją. Austriak proponuje ograniczenia również w pracy dyrektorów sportowych. „Musimy przystopować” – kontynuuje szef Mercedesa. „Moim zdaniem szefowie nie powinni bezpośrednio rozmawiać z dyrektorem wyścigu, powinni móc to robić tylko dyrektorzy sportowi”.

„Pójdę jednak o krok dalej i dodam, że dyrektorzy sportowi nie powinni lobbować czy wywierać presji na dyrektorze wyścigu. Powinni raczej zająć się sytuacjami, które dyrektor wyścigu i jego współpracownicy mogli przeoczyć” – dodał Wolff.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
22.03.2024  Wolff: Zmiany w ustawieniach zemściły się w drugim treningu
Tagi:
Wolff T.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca